Gå til innhold

Hvor mye er barna deres med andre barn fra klassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er barna dine i førsteklasse sammen med andre barn fra klassen? 

Jeg føler vi har vært ganske på siden skolestart. Har invitert mange jenter og også gutter fra klassen hennes. Stort sett har leken gått fint. Aldri har hun blitt spurt først om å bli med noen hjem. Det har skjedd hos noen få av barna at de har spurt etter vi begynte. De andre barna sier forøvrig at de også har gledet seg til å komme (også når de har vært her tidligere).

Hun leker mye med samme bestevenn, av ulike grunner ønsker jeg at hun leker med flere enn denne bestevennen (vil ikke at diskusjonen skal være rundt dette). Ser også på hennes humør at hun har svært godt av det. 

Hva skal man gjøre for at barnet skal være mer sosial? Hun vil ha besøk av andre, men leker stort sett med hun ene på skolen. Ellers går hun på fritidsaktiviteter og har søsken på ganske lik alder hun leker med. Jeg er veldig redd hun faller utenfor, men vet ikke hvor mye besøk osv. som er vanlig. 

Anonymkode: 703e3...2d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn går i 3.klasse, og hadde ikke med mange hjem i første klasse. Mye pga korona selvsagt. Men selv etter at det ble åpnet opp igjen så har han ikke hatt så mange med hjem. Jeg tror det kun er 3 forskjellige, men de har vært her ett par ganger hver. Han har vel blitt invitert hjem til noen i klassen 2-3 ganger. 

Så ikke mye barnet her har blitt invitert heller. Jeg tror han er litt ensom, men har noen få han liker å være med, så vi prøver å få ham til å leke med disse.

Anonymkode: 20eb1...20a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vårt barn går i 3.klasse, og hadde ikke med mange hjem i første klasse. Mye pga korona selvsagt. Men selv etter at det ble åpnet opp igjen så har han ikke hatt så mange med hjem. Jeg tror det kun er 3 forskjellige, men de har vært her ett par ganger hver. Han har vel blitt invitert hjem til noen i klassen 2-3 ganger. 

Så ikke mye barnet her har blitt invitert heller. Jeg tror han er litt ensom, men har noen få han liker å være med, så vi prøver å få ham til å leke med disse.

Anonymkode: 20eb1...20a

Trist og høre at du tror han er ensom! 

Var litt godt og høre at det er normalt og ikke ha så mye besøk. Har fått inntrykk av kvinneguiden at det normale er å ha besøk flere ganger i uka. Det er det sikkert også, men at det kanskje er like normalt med å ikke ha det. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer helt an på hvordan man bor, jo flere barn i nabolaget, dess mer besøk. Alt over 0,5-1 km er mye 1-3 klasse. Hvem man går til/fra skolen blir viktig for da blir man lettere med hjem, og også med en gang man slutter på SFO. Min eldste gikk 1-3 på SFO og det ble lite besøk og ingen i nærheten. Yngste gikk kun 1. klasse og hadde masse besøk rett etter skolen.

Anonymkode: 52fde...54c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror det kommer helt an på hvordan man bor, jo flere barn i nabolaget, dess mer besøk. Alt over 0,5-1 km er mye 1-3 klasse. Hvem man går til/fra skolen blir viktig for da blir man lettere med hjem, og også med en gang man slutter på SFO. Min eldste gikk 1-3 på SFO og det ble lite besøk og ingen i nærheten. Yngste gikk kun 1. klasse og hadde masse besøk rett etter skolen.

Anonymkode: 52fde...54c

Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...