GÃ¥ til innhold

Hvor ofte er barna deres spy syke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier alt😅 skal sies min går i barnehagen, så antar det er vanlig men likevel nysgjerrig 

Anonymkode: 91651...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er 2,5 år og har hatt omgangssyke 2 ganger siden han begynte i bhg. Så ca 1 gang i året. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldste er 11 og har aldri hatt det. Yngste er 10 og har hatt det 2 ganger.. mannen hadde det 5-6 ganger mens barna gikk i barnehagen. 

Anonymkode: 29bc5...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 1 gang i året har vert normalen for mine to barn. Men denne sesongen har minste som går i barnehage hatt det 5 (!!) ganger. 3 ganger ila høsten og er nå på 2 gang etter jul..

Anonymkode: f7b03...06f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Minstemann har hatt det 5ganger dette barnehageåret.. Når eldstemann gikk i barnehagen hadde han det en gang på alle årene. Det har vært ekstremt med smitte  det siste året, og folk driter tydeligvis i å holde barna sine hjemme lenge nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har unger på 15,13 og 9 år. De har hatt spysjuka 3-4 ganger hver, bortsett fra eldste. Hun hadde det 1 gang da hun var 6 år 

Anonymkode: 1b768...d36

• Liker 2
Skrevet

Tror bare vi har hatt det en gang, var første året i barnehagen når han var 3 mener jeg å huske. Etter det har vi sluppet unna, bank i bordet. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår har hatt det en gang. Det har gått i barnehagen en del, men vi har stort sett sluppet unna. 

Anonymkode: eb797...335

• Liker 1
Skrevet

Nesten så jeg ikke tør å svare, i fare for å jinxe det. Men jeg har to barn på under 9 år, og sist vi hadde omgangssyke i hus er snart fire år siden. Så totalt på ni år, kanskje tre-fire ganger? 

Jeg er snart 37 år og har hatt det kanskje 7-8 ganger i løpet av livet. Jobber i barneskolen og «vasser» i bakterier og virus 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Barna er 13 og 10 år. 

Anonymkode: 14273...cba

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

4åringen har hatt spysyke 1 gang. 1åringen aldri så langt. 

Anonymkode: 1756a...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 åring én gang, og minsten på 16 mnd aldri. 

Selv har jeg ikke hatt det på 9 år, og samboer har ikke hatt det siden barndommen. 

Anonymkode: 1bbdf...ade

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde omgangssyken 2 ganger i løpet av de 7 årene vi hadde barnehageunger. Ikke hatt det siden. De er nå tenåringer/voksne

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tittelen sier alt😅 skal sies min går i barnehagen, så antar det er vanlig men likevel nysgjerrig 

Det er vanlig. Men det er også vanlig at barns ikke er syke. Vi har tre barn, og ingen av de hadde omgangssyke mens de gikk i barnehagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er laktose. Vi hadde problemer med det.

Anonymkode: 70987...61e

• Liker 1
Skrevet

Ut fra svarene i tråden kan vi konkludere at det er normalt med lite sykdom hos barna. Altså er det som i voksenlivet når det gjelder sykdom. De aller fleste er lite syke. Så er det en liten gruppe som blåser opp fraværet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To barn; 7 og 10. Hatt omgangssyke én gang, for 6 år siden. 

Anonymkode: c1cfa...040

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet et 7. Har kanskje hatt spysyken 3-4 ganger. 

Anonymkode: 4b8e4...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer, gjelder svarene deres kun omgangssyke? Hva med enkelte episoder med spy f.eks?

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (23 minutter siden):

Ut fra svarene i tråden kan vi konkludere at det er normalt med lite sykdom hos barna. Altså er det som i voksenlivet når det gjelder sykdom. De aller fleste er lite syke. Så er det en liten gruppe som blåser opp fraværet.

Har du jobbet i barnehage? Ganske vanlig med mye sykdom, går det f.eks omgangssyke kan svært mange bli smittet. 

Anonymkode: e7282...799

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...