AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Gikk du opp i vekt? Hvilke endringer ga det deg? Anonymkode: 5bd21...22e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Gikk opp noen kg ja, noe annet negativt kan jeg ikke huske. Funket veldig bra på min angst, men sluttet pga vektoppgangen. Anonymkode: 611a4...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 Nei, jeg gikk ned i vekt. Det kan jo også ha sammenheng med at jeg generelt følte meg bedre, og ergo ble mer aktiv og glad, ikke så tung og sosialt tilbaketrukket og trøstespiste. Så for meg fungerte det helt uten noen slags bivirkninger...dvs, de var positive om noe. Anonymkode: 689bb...d4e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Jeg gikk ned I vekt den gangen jeg gikk på det. Spiste normalt. Fikk mareritt sol økte etter som jeg økte dosen. Gikk gradvis over da jeg trappet ned og sluttet. Marerittene var ganske intense og jeg våknet om natten full i svette. Anonymkode: c59e5...fba 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Gikk du opp i vekt? Hvilke endringer ga det deg? Anonymkode: 5bd21...22e Nei, stabil vekt. Ble dårlig i magen av de og hadde diaré daglig. Slutta på de etterhvert. Anonymkode: 02e8f...e73
trøndermann38 Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 Gikk opp en del og fikk mageproblemer så slutta med dem, men har fremdeles mageproblemer 15 år etterpå
Anonym11223344 Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 Kun positive erfaringer med 23 års bruk av Cipramil.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 Har gått opp i vekt siden jeg startet for seks år siden, men det har ikke nødvendigvis sammenheng med pillene. Bivirkningen er i så fall at apetitten øker, men du velger jo selv hvor mye du spiser. Av andre bivirkninger var jeg litt tørr i munnen og slet med å få orgasme i starten, men det har gått over. Anonymkode: 6866c...f7e
Olive_North Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 Jeg gikk ikke opp i vekt. Jeg fikk søvnproblemer og byttet merke
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 Gikk ikke opp i starten, men etter ca 6 mnd merket jeg endringer. Gikk opp 20 kg. Men - jeg var sengeliggende og fullstendig inaktiv hele tiden pga uttalt sykdom. Virkninger: alle forventede+ stoppet ekstremt håravfall/suicidale ønsker/endeløse timer gråt og bunnløs fortvilelse Bivirkninger jeg merker godt: Vekten, orgasme i starten (tregere nå også, men ikke plagsomt) og litt på søvn. Så jeg begynte med Melantonin i dråper som funker litt. Nattesvetten gikk over, de helt kokko drømmene og. Anonymkode: 7e3b4...91d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Skrevet 31. mars 2023 cipralex, escitalopram er noe dritt. Gikk på det da jeg var alvorlig deprimert. Hjalp ingenting. Det som hjalp var å faktisk løse det som var de store problemene som gjorde meg deprimert, og det negative tankesettet som vedlikeholdt det. Samt sosial støtte. Som jeg ikke hadde da jeg var venneløs. Kan være det funker for andre, men har bare dårlig inntrykk av det. Anonymkode: e5f2b...a11
Memorangen Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 Anonym11223344 skrev (32 minutter siden): Kun positive erfaringer med 23 års bruk av Cipramil. Dette er noe jeg har tenkt på. Har nemlig gått på cipralex nå i 3 år snart, og tenker at jeg kanskje må bruke de lenge. De har altså funket for deg så lenge? Kan jeg spørre om du har prøvd å slutte noen gang eller har det ikke vært aktuelt?
Anonym11223344 Skrevet 31. mars 2023 #13 Skrevet 31. mars 2023 Memorangen skrev (2 timer siden): Dette er noe jeg har tenkt på. Har nemlig gått på cipralex nå i 3 år snart, og tenker at jeg kanskje må bruke de lenge. De har altså funket for deg så lenge? Kan jeg spørre om du har prøvd å slutte noen gang eller har det ikke vært aktuelt? For 10 år siden slutta jeg, noe som resulterte i ødeleggende angst. Jeg begynte igjen, og trappet opp, og bruker nå en stor, daglig dose uten å merke bivirkninger. Forøvrig bør folk holde ut med visshet om at bivirkningene gradvis forsvinner, selv om det kan ta måneder. Man må i tillegg ta riktig dose, som i mitt tilfelle var fire ganger den legen foreskrev opprinnelig. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #14 Skrevet 31. mars 2023 Jeg gikk mye ned i vekt. Anonymkode: 9eacb...d8e
Gjest Trøndertøtta Skrevet 31. mars 2023 #15 Skrevet 31. mars 2023 Jeg hadde det generelt ikke så veldig greit på cipralex. Gikk faktisk opp i vekt ja... har mindre bivirkninger med lamictal.
Fighter83 Skrevet 31. mars 2023 #16 Skrevet 31. mars 2023 Vektøktning her også men også mye mindre sårbar så den ble en positiv erfaring for meg sånn sett. God effekt på mild til moderat depresjon for min del. Brukte det en lang periode på 1,5 år mens jeg gikk til psykiater også trappet jeg ned over veldig lang tid i en stabil og fin periode som ikke var på vinteren for å klare å håndtere følelser. Jeg turte ikke å kutte tbl kjapt og heldigvis var det rett valg for jeg blir mye lettere på gråten, glad, sint mm uten den så jeg må bruke tid på å vende meg til å håndtere følelser som er såpass sterke. Jeg følte ting veldig intenst innimellom men det gikk fint husker jeg var bare en bisarr og merkelig greie😅 Jeg var bra i flere år men så fikk jeg en del problemer med å takle det å sette grenser ang samboerskap mm og ønsket meg ut av det og da startet jeg opp på medisinen igjen for å være "sterkere" i en såpass sårbar periode. Det er over 2 år siden😅 Tenkte å trappe ned igjen etterpå men så kom økt stress på jobb i helsevesenet og dette har bare vedvart og blitt helt ekstremt mye verre så jeg har faktisk økt dosen og tørr ikke å slutte før ting er stabilt igjen. Føler på meg at vårparten/starten på sommeren er best å starte nedtrapping og deretter seponere den men mulig dette er individuelt for dere alle? Fikk ozempic og wegovy av fastlegen for å få meg ned i vekt og denne har jeg kuttet ut og begynt på igjen noen ganger de siste årene. Fungerer som magi for min del for å holde vekten/ komme ned på et akseptabelt nivå igjen. Anbefaller alle som sliter med vekten mens de går på medisiner som fører til vektøkning å prøve denne etterhvert, er dessverre visse forsiktighetsbehov for de med nedsatt nyre og leverfunksjon men ellers er det bare å kjøre på om doseringen på den viktigste medisinen er stabil og holder deg stabil. Høy vekt og mental helse henger mye sammen så hvorfor ikke jobbe med begge om mulighetene er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå