Gå til innhold

Deler kontor med flere og hun nye går meg på nervene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke et «ny kollega-problem», det er et «åpent landskap-problem». Og det er altså arbeidsgiver du må ta tilgang på fokusrom, hjemmekontor, støykanselleringen hodetelefoner eller annen passende tilrettelegging med. 
For slik du beskriver det bedriver ikke kollegaen din med noe uordinært som forårsaker støy, i og med at det både bør være rom for å åpne og lukke skuffer, spørre om hjelp osv. i kontorlandskapet. 

Dette er prisen arbeidsgiver er villig til å betale for å redusere kostnadene til lokalleie. Og det er også arbeidsgiver som må akseptere redusert effektivitet pga. støy og forstyrrelser eller tilrettelegge for effektiv jobbing i fred og ro.

Anonymkode: 7ce1b...843

Det er jo noe med måten man gjør ting på. Morgenstellet er det de færreste som gjør i arbeidstiden, og de fleste av oss klarer å åpne skuffer og skap og legge fra seg ting uten at det høres ut som at huset detter ned.

Det er dessverre noen som lager mer lyd enn andre, og det høres dessverre ut som om kollegaen til TS er en av disse bråkebøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ti10 skrev (40 minutter siden):

Det er jo noe med måten man gjør ting på. Morgenstellet er det de færreste som gjør i arbeidstiden, og de fleste av oss klarer å åpne skuffer og skap og legge fra seg ting uten at det høres ut som at huset detter ned.

Det er dessverre noen som lager mer lyd enn andre, og det høres dessverre ut som om kollegaen til TS er en av disse bråkebøttene.

Morgenstell og frokost er selvsagt ikke noe man skal benytte arbeidstiden til, men dette er et lederansvar og ikke noe TS bør bekymre seg over. Dersom hun deler arbeidsoppgaver med denne kollegaen og unnasluntringen medfører større arbeidsbelastning for TS kan hun ta arbeidsfordelingen opp med leder, men ut over det er ikke dette noe som angår henne. 

At kollegaen åpner skuffer og skap høres ut som om det bør være et begrenset problem. Jeg lurer veldig på hva slags (kontor) jobb det er det er snakk om dersom kollegaene må inn i skuffer og skap til stadighet. 🤷‍♀️ Hva i alle dager er det som er inni disse skapene? 🤔

Anonymkode: 7ce1b...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Realiteten er at arbeidslivet er fullt av idioter man bare må forholde seg til. Det er rart å tenke på at man ufrivillig må samhandle med så mange raringer i så mange timer av ei uke. 

Det beste er bare å prøve å omgås dem. På et eller annet vis. I ditt tilfelle anbefaler jeg hodetelefoner eller øreplugger. Du eier for så vidt ikke arbeidsplassen heller, så du kan ikke klage på at andre velger å komme tidlig på jobb som deg. Om det er skikkelig ille sånn at det seriøst går ut over arbeidsroen, kan du jo spørre pent om hun kan dempe seg litt. Men her har jeg litt på feelingen at du bare er misfornøyd for at du ikke er alene på jobb om morningen lenger. 

Anonymkode: ea3e2...a8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er for hårsår. Som andre skriver, ta på støydempende øretelefoner, hent deg en varm kaffe og kos deg med morgenjobbingen☺️

Anonymkode: 649dd...c26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke at det er dette du spør om, men herregud så irriterende det er med folk som løper inn døra for å logge inn slik at timene blir ført, for så å begynne med frokost og morgenstell etterpå. 

Anonymkode: ec33f...3dd

Jeg spiser alltid frokost på jobb☺️ Så deilig etter kaos morgen og sette seg med frokost, kaffe og dataen på pulten i fred og ro🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som vil irritere en på en arbeidsplass, er min erfaring.

Du må vel enten si i fra direkte, mer direkte enn sist til henne, eller så må du finne en løsning som gjør at du ikke blir så forstyrret av lydene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg har ørepropper i ganske ofte. Men da skal hun alltid spørre om noe eller noen andre trenger hjelp til noe, så føler det egentlig er bare stress. Og jeg tror kanskje de andre føler jeg er litt "avvisende" hvis jeg sitter med propper i ørene. Vi får av og til telefoner som må svares, og da må jeg få med meg når det ringer. Stilletid fra før 8 og etter 16 var ikke dumt. Det skal jeg faktisk ta opp! :D

Anonymkode: 9e3b7...08d

Du kommer neppe noen vei med å foreslå stilletid når hun åpenbart ikke forstår hva stille er. 

Bruker du iphone og har airpods, får du med deg når det ringer. 

Anonymkode: aee12...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/31/2023 at 11:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg spiser alltid frokost på jobb☺️ Så deilig etter kaos morgen og sette seg med frokost, kaffe og dataen på pulten i fred og ro🤩

Skammelig. På min arbeidsplass blir slik oppførsel uglesett med god grunn. 

Anonymkode: d22b5...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...