AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Hei, Vi er fire stk som deler et ok stort kontor. Vi har vært tre stk i lang tid og nå har vi fått èn til for å hjelpe med mengden arbeid. Dette er jo i utgangspunktet helt topp! Hun er veldig blid og positiv og jeg tror hun ønsker å gjøre en god jobb og et godt inntrykk, men hun har en del uvaner som jeg merker at blir verre og verre for min del. Nå har hun vært her i to måneder, og jeg kjenner det holder på å klikke for meg! Jeg begynner alltid kl 06:00 og jobber ofte til 15-16. Vi har en ganske fin fleksi-ordning, så jeg liker å ligge godt på plussiden. I starten kom hun mellom 7:30 og 8:00 - og hadde fått levert barn, spist frokost og gjort alt det hun skulle.. men den siste måneden har hun begynt å komme kl 6:30, slik at hun kan gå tidligere (skjønner jo veldig godt det) men det virker som hun går omtrent rett fra sengen og ut i bilen for å komme seg på jobb raskest mulig. Hun kommer ramlende inn døren på jobb, omtrent detter ned på stolen, rasler med nøkler, smeller med skuffer, henter kaffe/te, går på do og sminker seg, kommer tilbake og spiser frokost. Alt er så høylytt og voldsomt at jeg blir konstant dratt ut av konsentrasjonsboblen min. I løpet av arbeidsdagen blir jeg oppriktig irritert over alt bråket opptil flere ganger, og jeg kjenner at det begynner å plage meg veldig. Jeg forsøkte å si til henne rolig og hyggelig at jeg syns det var litt mye støy tidlig på dagen og om hun kunne prøve å ikke smelle sånn med skuffer eller kaste ting ned på pulten. Da bare lo hun og sa jajajajaja selvføøøøølgelig. Men det skjer ingenting. Jeg liker ikke å lage dårlig stemning, og jeg vet at jeg er litt mer glad i å være i fred enn gjennomsnittet - men jeg har aldri opplevd at noen tar SÅ stor plass i et fellesskap. Jeg har jobbet på kontor og i åpent landskap i mange år, men dette er første gang jeg har opplevd. Jeg ønsker ikke at dette skal bli en stor greie, men nå syns jeg det er litt slitsomt å holde ut en hel dag på jobb. Ikke pga jobben, men fordi det er så utrolig mye støy rundt henne. Det er frustrende når man er dypt inni en sak også høres det ut som det er flytting på gang rett ved siden av meg. Er dette vanlig? Er det jeg som er altfor hårsår, og hva kan jeg evt si til henne uten at hun tar det på feil måte? Anonymkode: 9e3b7...08d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 Støykansellerende hodetelefoner…. 💪 21 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Del Skrevet 31. mars 2023 Du er altfor tidlig på jobb. Skjer deg og begynn 8. Anonymkode: 9d0bc...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er altfor tidlig på jobb. Skjer deg og begynn 8. Anonymkode: 9d0bc...632 Ja, fy søren. Du har rett. Herregud! At jeg ikke tenkte på det før... Da begynner jeg heller klokken 9, så løser alt seg. Tusen takk for veldig godt tips! Lover jeg skal skjerpe meg! 😇 _TS Anonymkode: 9e3b7...08d 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg hadde begynt senere en lang stund. Anonymkode: 63b40...c21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde begynt senere en lang stund. Anonymkode: 63b40...c21 Så hvis jeg vil fortsette og opparbeide meg fleksitid, så skal jeg sitte på jobb til 7-8 på kvelden bare fordi hun ikke klarer å ta hensyn til andre hun jobber med? Anonymkode: 9e3b7...08d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #7 Del Skrevet 31. mars 2023 Sirah skrev (35 minutter siden): Støykansellerende hodetelefoner…. 💪 Dette! 👏👏👏 Finnes og ørepropper. Anonymkode: e67ed...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Del Skrevet 31. mars 2023 Kan hele kontoret bli enige om stilletid/konsentrasjonstid f.eks. før kl. 8 og etter kl. 16? Anonymkode: b96ec...887 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Del Skrevet 31. mars 2023 Her hadde jeg også gått for ørepropper. Da kan du lett ignorere evt skravling også sånn at de virkelig må pirke borti deg og være skikkelig til bry om de skal mase, da pleier folk mase mindre. Anonymkode: b7b4e...d4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Del Skrevet 31. mars 2023 Ja, jeg har ørepropper i ganske ofte. Men da skal hun alltid spørre om noe eller noen andre trenger hjelp til noe, så føler det egentlig er bare stress. Og jeg tror kanskje de andre føler jeg er litt "avvisende" hvis jeg sitter med propper i ørene. Vi får av og til telefoner som må svares, og da må jeg få med meg når det ringer. Stilletid fra før 8 og etter 16 var ikke dumt. Det skal jeg faktisk ta opp! Anonymkode: 9e3b7...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Del Skrevet 31. mars 2023 Ikke at det er dette du spør om, men herregud så irriterende det er med folk som løper inn døra for å logge inn slik at timene blir ført, for så å begynne med frokost og morgenstell etterpå. Anonymkode: ec33f...3dd 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke at det er dette du spør om, men herregud så irriterende det er med folk som løper inn døra for å logge inn slik at timene blir ført, for så å begynne med frokost og morgenstell etterpå. Anonymkode: ec33f...3dd Årh, jeg er så enig! Det virker som det er et jag for å komme seg på jobb for å "klokke inn" og først da kan hun begynne med alle rutinene sine på morningen. Jeg har gått tur med hunden, spist og ordnet meg før jeg kommer på jobb, og jeg setter meg ned og begynner med ting når jeg logger meg på... Men hun har jo nesten 45 min med bare styr før hun er i gang med jobben...😐 Anonymkode: 9e3b7...08d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 31. mars 2023 #13 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Årh, jeg er så enig! Det virker som det er et jag for å komme seg på jobb for å "klokke inn" og først da kan hun begynne med alle rutinene sine på morningen. Jeg har gått tur med hunden, spist og ordnet meg før jeg kommer på jobb, og jeg setter meg ned og begynner med ting når jeg logger meg på... Men hun har jo nesten 45 min med bare styr før hun er i gang med jobben...😐 Anonymkode: 9e3b7...08d Det er vel ikke helt innafor? Ville tatt det opp med sjefen. Vanligvis bryr jeg meg ikke om hva andre gjør men dette hadde jeg tatt opp om det gikk utover meg. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 31. mars 2023 #14 Del Skrevet 31. mars 2023 Herregud, så irriterende! Men at hun kommer grytidlig på jobb for så å sette i gang med morgenstellet, det er ikke greit, det kan du jo ta med sjefen. Ellers hadde jeg nok gått til innkjøp av støykansellerende hodetelefoner, du kan jo spørre om jobben sponser det også, og hvis du får spørsmål om hvorfor du plutselig trenger det nå, sier du bare sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #15 Del Skrevet 31. mars 2023 Dette er ikke et «ny kollega-problem», det er et «åpent landskap-problem». Og det er altså arbeidsgiver du må ta tilgang på fokusrom, hjemmekontor, støykanselleringen hodetelefoner eller annen passende tilrettelegging med. For slik du beskriver det bedriver ikke kollegaen din med noe uordinært som forårsaker støy, i og med at det både bør være rom for å åpne og lukke skuffer, spørre om hjelp osv. i kontorlandskapet. Dette er prisen arbeidsgiver er villig til å betale for å redusere kostnadene til lokalleie. Og det er også arbeidsgiver som må akseptere redusert effektivitet pga. støy og forstyrrelser eller tilrettelegge for effektiv jobbing i fred og ro. Anonymkode: 7ce1b...843 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #16 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg hadde LETT tatt en skikkelig prat med henne. Spesielt om det også irriterer de andre. Hun hadde garantert forstått og respektert etter en prat om jeg hadde tatt alvorspraten i hvert fall Anonymkode: 20347...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #17 Del Skrevet 31. mars 2023 Når det gjelder morgenstell og frokost i arbeidstiden så er dette noe arbeidsgiver bør ta tak i. Og ikke noe de ansatte skal løse seg i mellom, av hensyn til arbeidsmiljøet. Dersom leder ikke er til stede om morgenen slik at h*n ikke er klar over dette så kan du spørre helt generelt hvordan arbeidsgiver stiller seg til at arbeidstiden benyttes til disse tingene. Anonymkode: 7ce1b...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 31. mars 2023 #18 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg ville vært temmelig endefram med hvordan hun ter seg. Sagt at jeg setter pris på hennes positive innstilling og gode humør, men at jeg er nær ved å tilte av ståket hennes, og at vi må finne en ordning som gjør at vi begge får gjort det vi skal. Det må man faktisk tåle å høre når man er en voksen person i arbeid. Jeg bruker uansett gode hodetelefoner mye av arbeidsdagen, og det berger vettet. Samtidig kjenner jeg at det kan bli litt klamt og ufritt dersom jeg må gå med dem veldig lange økter av gangen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #19 Del Skrevet 31. mars 2023 Man må nesten ta hensyn når man deler kontor, og vil tro at ledelsen er enig i dette? Hva sier de? Anonymkode: 5f11f...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #20 Del Skrevet 31. mars 2023 Du må jo si fra i situasjonen, ikke etterpå. Si fra hver gang. "Kan du gå et annet sted å gjøre det der, jeg behøver arbeidsro i kontorlandskapet" "Kan du prøve å dempe bråket så jeg får arbeidsro" Det får ikke hjelpe om hun blir sur. Anonymkode: d831d...ef0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå