Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby som er 6 uker, og skal i middagsselskap. Har i den forbindelse lyst å ta meg 1-2 halvlitere, og lurer på om det stemmer at man kan amme likevel? Baby er hjemme med far når jeg er i middag. Eller burde jeg lage erstatning? Får ikke til pumping 

Anonymkode: 973dc...53b

AnonymBruker
Skrevet

Vent til babyen er minst 6 måneder stor, så har den/hen utvikla seg bedre.

Anonymkode: 9b812...150

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en baby som er 6 uker, og skal i middagsselskap. Har i den forbindelse lyst å ta meg 1-2 halvlitere, og lurer på om det stemmer at man kan amme likevel? Baby er hjemme med far når jeg er i middag. Eller burde jeg lage erstatning? Får ikke til pumping 

Ja, du amme og drikke. Men når babyen er bare seks uker, er det lurt å vente litt til :) 

Anonymkode: 2c26c...321

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du amme og drikke. Men når babyen er bare seks uker, er det lurt å vente litt til :) 

Men jeg leser at man skal vente med alkohol til baby er 6 uker på ammehjelpen? Blir så forvirret av informasjon. Tenker selvfølgelig at om jeg drikker disse ølene kl 21, så ammer jeg ikke før mange timer etterpå om det går greit 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går helt fint å amme. 

Anonymkode: e26ae...ac4

• Liker 6
Skrevet

Tror helsestasjonen sier det er OK å drikke litt etter 6 uker, så jeg tror 1-2 halvlitere er OK😊  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde drukket disse ølene.

Anonymkode: d8866...31c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg leser at man skal vente med alkohol til baby er 6 uker på ammehjelpen? Blir så forvirret av informasjon. Tenker selvfølgelig at om jeg drikker disse ølene kl 21, så ammer jeg ikke før mange timer etterpå om det går greit 

Du kan fint amme etter de ølene, men dere bør jo ha erstatning hjemme så baby kan få mat mens du er borte. 

Anonymkode: e26ae...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint 

Anonymkode: 29e2b...747

Skrevet

Det går helt fint

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint :)

Men far bør ha erstatning han kan gi baby mens du er borte.

Anonymkode: d9fcb...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er man virkelig så desperat etter en øl eller to at man gidder å ta den sjansen? Hvorfor må man drikke alkohol når man ammer? Uansett om barnet er 6 uker , 6 mnd eller 1 år?! 

Anonymkode: f0cb0...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Er man virkelig så desperat etter en øl eller to at man gidder å ta den sjansen? Hvorfor må man drikke alkohol når man ammer? Uansett om barnet er 6 uker , 6 mnd eller 1 år?! 

Det går helt fint så hvorfor ikke? 

Anonymkode: 17e86...c32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hva folkeopplysningen sier som linket til over her. 

Anonymkode: 17e86...c32

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det ikke er noen sjanse å ta. Det er helt ufarlig.

Anonymkode: d0742...510

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor ikke? Helt seriøst, hvorfor ikke? Hva er det med dere som dømmer på denne måten? Jeg ammet til barnet var over to år. Selvsagt tok jeg meg noen glass vin innimellom. Herlighet. Det har INGEN negativ effekt på barnet.  Så lenge en ikke ammer i påvirket tilstand

Anonymkode: 00db9...297

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke? Helt seriøst, hvorfor ikke? Hva er det med dere som dømmer på denne måten? Jeg ammet til barnet var over to år. Selvsagt tok jeg meg noen glass vin innimellom. Herlighet. Det har INGEN negativ effekt på barnet.  Så lenge en ikke ammer i påvirket tilstand

Anonymkode: 00db9...297

Hvorfor?! Hvorfor i det hele tatt?! Det at TS i det hele tatt spør, betyr at hun er usikker. Du må ikke drikke alkohol. Det er ikke nødvendig. Er det så vanskelig å vente?

Uansett. Konsentrasjonen av alkohol i blodet til mor vil være den samme i morsmelken, så mor ikke lenger har promille vil ikke barnet få promille i det hele tatt - som du også skriver. Det er altså helt trygt å amme når det ikke lenger er alkohol i blodet til mor. Selv om den lave promillen i morsmelken blir fortynnet i barnets kropp.

Anonymkode: 899c5...10d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Desperat 🤦🏼‍♀️ sånne barnslige uttalelser gjør ikke at folk hører på deg. Er du en av de som kommer med setninger som «skjønner ikke at folk får barn BARE for å skaffe barnevakt» eller «BARE for å ha dem i barnehage». Som om det er grunnen til at man skaffer barn liksom. Like idiotiske uttalelser det. 

hvorfor måååå du komme med sånne ovenfra og ned holdninger? 

Anonymkode: 29e2b...747

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...