Gå til innhold

Er pave Frans I en anti-pave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hans praksis ser ikke ut til å være den vi har forventet av en katolsk pave.

Et eksempel: 13. oktober 2016 snakket antipave Frans til en gruppe bestående av lutheranere og mennesker som hevder å være katolske. I sin tale uttalte han et forbløffende kjetteri. Han fordømte proselytisme, nemlig å konvertere mennesker til katolsk tro.

Men Jesus sa det motsatte

Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» Matt 28, 18-20

Anonymkode: 224c3...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kjelde på  at han skal ha sagt dette?

Anonymkode: 6abff...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes det med "antipave"?

Anonymkode: 2aaf6...52f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 14.51):

Et eksempel: 13. oktober 2016 snakket antipave Frans til en gruppe bestående av lutheranere og mennesker som hevder å være katolske. I sin tale uttalte han et forbløffende kjetteri. Han fordømte proselytisme, nemlig å konvertere mennesker til katolsk tro.

Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» Matt 28, 18-20

Ingen vet hva Jesus har sagt. Om han i det hele tatt levde og ikke er en fantasifigur. Hva en gjeng med menn PÅSTÅR at han har sagt er en helt annen ting, og ikke noe du skal ta som en sannhet.

Anonymkode: fc496...f45

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katolsime er ikke kristendommen. Dem tror ikke jesus var gud. Dem tilber jomfru maria......

Anonymkode: 91e56...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Katolsime er ikke kristendommen. Dem tror ikke jesus var gud. Dem tilber jomfru maria......

Hva? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du har seriøst misforstått  konseptet.  Katolske  er den opprinnelig  kristendommen  egentlig. De tilber helgner ja men  de er tror  virkelig at Jesus var/er en gud.

Anonymkode: cd885...73c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver person som er imot evangelisering går imot noe av det mest sentrale i kristendommen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes igjennom historien paver som var så mye verre en pavene vi har hatt i nyere  histore .  Gifte   utro morderiske  korrupt  mulig en kvinnelig,  mulig bare en myte , og mange flere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (6 minutter siden):

Enhver person som er imot evangelisering går imot noe av det mest sentrale i kristendommen 

Så lenger TS ikke kan vise til en kilde for dette utsagnet så tror jeg vi får la Paven få the benefit of the doubt her, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 17.06):

Du har seriøst misforstått  konseptet.  Katolske  er den opprinnelig  kristendommen  egentlig. De tilber helgner ja men  de er tror  virkelig at Jesus var/er en gud.

Hvis dem trodde jesus var gud hadde dem ikke bedt til jomfru maria. For å få tigitt synder sier prestene til dem at dem trenger bare å si maria maria maria mangen ganger. Jeg har et familiemedlem som er katolikk dem tilber jomfru maria ikke jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 17.06):

Katolismse kom lenge etter ortodokse kristendommen som er den opprinnelige kristendommen

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Katolismse kom lenge etter ortodokse kristendommen som er den opprinnelige kristendommen

Nei, katolismen ble til i det første århundret, mens den ortodokse kirken ikke ble til før i 1054.

Anonymkode: 6638c...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis dem trodde jesus var gud hadde dem ikke bedt til jomfru maria. For å få tigitt synder sier prestene til dem at dem trenger bare å si maria maria maria mangen ganger. Jeg har et familiemedlem som er katolikk dem tilber jomfru maria ikke jesus.

Bare tull det du skriver her, katolikkene tror på Jesus som Guds sønn og vår frelser. De tilber også jomfru Maria og helgene, men det grunnleggende i kristendommen er troen på Gud og Jesus som vår frelser, og det tror også katolikkene på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 16.09):

Ingen vet hva Jesus har sagt. Om han i det hele tatt levde og ikke er en fantasifigur. Hva en gjeng med menn PÅSTÅR at han har sagt er en helt annen ting, og ikke noe du skal ta som en sannhet.

Anonymkode: fc496...f45

Jesus levde, det er godt bevist av historikere og vitenskapen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare tull det du skriver her, katolikkene tror på Jesus som Guds sønn og vår frelser. De tilber også jomfru Maria og helgene, men det grunnleggende i kristendommen er troen på Gud og Jesus som vår frelser, og det tror også katolikkene på.

Vel da burde dem ikke tilbe jomfru maria hvis dem tror på gud fordk det står mangen ganger i bibelen at man ikke skal tilbe noen andre enn gud. Det er den 2 kommanden så sånn sett tror dem ikke på jesus nei. Hykleri er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel da burde dem ikke tilbe jomfru maria hvis dem tror på gud fordk det står mangen ganger i bibelen at man ikke skal tilbe noen andre enn gud. Det er den 2 kommanden så sånn sett tror dem ikke på jesus nei. Hykleri er det. 

De tror på Gud og Jesus. Maria tilber de ikke som en Gud, men for hva ho gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje en ide p lese seg opp om status for helgener i katolisismen før du hyler for mye? Makan til kunnskapsløshet.

Anonymkode: 4c323...1ea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...