Gå til innhold

Blir man uglesett av å levere i barnehagen for å ha fri selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke jobber men likevel har barnehageplass. Blir man uglesett hvis man leverer barnet 2-4 ganger i uken 4-6 timer av gangen? Uten å dra på jobb? Hva bør man si til de ansatte isåfall? Har ikke lyst å utbrodere hele privatlivet mitt heller. 

Anonymkode: 3147b...798

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope...jeg går hjemme og levere min datter hverdag i barnehagen...de i barnehagen vet dette og dette har de ikke noe med å gjøre. 

Vi har kortere dager, vi stresser ikke om morgenen...og jeg er der på 5 minutter om de ringer og sier at hun er syk, slått seg etc 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan jo bare komme med en ikke-barnevennlig grunn dersom de faktisk spør - men jeg tviler på at noen spør. 

- skal til lege/tannlege/brillekontroll/passbestilling/prøvekjøre bil/whatever

- skal til annen by og barna hater å sitte lenge i bilen

- skal hjelpe venninne/slektning/nabo med noe (flytting, vedstabling, etc)

og 100 andre grunner til at barna har det bedre i barnehagen (som du tross alt betaler for).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man ikke jobber men likevel har barnehageplass. Blir man uglesett hvis man leverer barnet 2-4 ganger i uken 4-6 timer av gangen? Uten å dra på jobb? Hva bør man si til de ansatte isåfall? Har ikke lyst å utbrodere hele privatlivet mitt heller. 

Du trenger da ikke si noe.. jeg er hjemmeværende, leverer datteren min i barnehagen hver dag. Hun kommer sent og blir hentet tidlig. 

De har ingenting med hva du gjør når barnet er i barnehagen.  

Anonymkode: 0cc78...99b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. 
og om du blir, så ta det opp med ped.leder. Barnehagen er et pedagogisk tilbud som legger vekt på sosialisering til dagens samfunn. Barna lærer utrolig mye i bhg som de ikke ville fått hjemme. 

Anonymkode: 42ef8...900

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger da ikke si noe.. jeg er hjemmeværende, leverer datteren min i barnehagen hver dag. Hun kommer sent og blir hentet tidlig. 

De har ingenting med hva du gjør når barnet er i barnehagen.  

Anonymkode: 0cc78...99b

Men etterhvert når man blir kjent er det vel naturlig for dem å spørre hva man jobber med? Kanskje man treffer andre foreldre som spør om det samme?

Hva svarer man da uten å bli uglesett?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men etterhvert når man blir kjent er det vel naturlig for dem å spørre hva man jobber med? Kanskje man treffer andre foreldre som spør om det samme?

Jeg bare sier jeg går hjemme pga sykdom ( som er sant) eller bare si at du er hjemmeværende akkurat nå. Eller bare ikke jobber for øyeblikket 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt på at man blir uglesett av den grunn😊 Mange barn kjeder seg jo hjemme og har godt av å leke i barnehagen. Men trenger du å fortelle at du har fri da?

Anonymkode: fac4d...87c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg så mye om hva andre tenker 😊

Anonymkode: 07fb3...e10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Drit I å få barn! Om friheten betyr så mye 

Anonymkode: 3fcaa...8e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har andre ting å tenke på (Barna) enn hva foreldrene skal bruke tiden sin på. 

Anonymkode: c1fcc...34e

• Liker 1
Skrevet

Drit I å få barn! Om friheten betyr så mye 

Anonymkode: 3fcaa...8e1

Satt bare vente på en slik kommentar..he he ..

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon med en på 4 uker og leverer ettåringen i barnehagen. Ingen som har sagt noe eller fått meg til å føle at det er feil🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1663f...1a1

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg blitt «uglesett» hadde jeg glatt driti i det. 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt.

Især de som uten blygsel forteller om at de leverer i barnehagen så de kan få kose seg hjemme i romjula, dra på julebesøk osv.

For ikke å snakke om de som leverte i stille uke, så møtte vi dem og eldre søsken på skitur når vi dro til uteområde i nærheten.

Og de som ble stående igjen med gråtende og fortvilte unger var oss.

For foreldrene gadd ikke gjøre noe barnevennlig, hyggelig sammen som familie når de selv hadde fri hele uka.

Jo, de kan du stole på baksnakka og sett ned på.

Anonymkode: cffc8...d7c

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Absolutt.

Især de som uten blygsel forteller om at de leverer i barnehagen så de kan få kose seg hjemme i romjula, dra på julebesøk osv.

For ikke å snakke om de som leverte i stille uke, så møtte vi dem og eldre søsken på skitur når vi dro til uteområde i nærheten.

For foreldrene gadd ikke gjøre noe barnevennlig, hyggelig sammen som familie når de selv hadde fri hele uka.

Ok...og takk til deg . regner med at du jobber i barnehage og har barn siden du vet dette. 

Hvorfor ialledager skulle slike foreldre bli sett ned på? De som kan levere seint og hehye tidelig...de som kan bli ekstra hjemme når barna er syke ..de som er hjemme i påsken og jul etc... De som kan hente fort om noe skulle skje i barnehagen.

Nei...denne må du dra lang ut i skogen med .hilsen førskolelærer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. De ansatte vet ikke om du jobber, når du jobber, hvor du jobber, hvorfor du ikke jobber eller noe annet enn det du forteller dem. 

Anonymkode: a3fef...ee4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt.

Da er dere en uprofesjonell barnehage. Hos oss snakker vi ikke dårlig om foreldrene. Hva vet vi om hvilke grunner de har for å gjøre som de gjør? Hva om eldstemann sårt trengte egentid med foreldrene? Hva om mor var utbrent og måtte ha den tiden for ikke gå helt i oppløsning? Hva om de slet i ekteskapet og trengte tid for å finne tilbake til hverandre? Vi i barnehagen kan ikke sitte på vår høye hest og dømme dem som bruker barnehagen. Tenker dere, og snakker dere sånn om foreldrene vil det til slutt påvirke barna. 

Anonymkode: c1fcc...34e

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for å ha barn i barnehagen. Man nå ta å gi barna den ferien de skal ha, men utenom det, så betaler man for plassen. Man betaler for at barnet skal ha et sted å være.

Om man selv er i jobb eller ikke betyr fint lite. Barn har godt av å være i barnehagen. De har det sosialt, de lærer, de er med venner. Det er et godt sted å være.

Jeg ser ingen grunn for å tenke negativt over at det er foreldre som går hjemme som har barna i barnehagen. Det er opp til hver enkelt å bestemme hva som er best for dem. 

Anonymkode: 2bc89...588

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Absolutt.

Ja, folk som jobber i barnehage elsker å baksnakke. Slik blir det dessverre ofte når mange damer samles på et sted. Dette er nok typisk damer som selv har ofret alt for familien og ikke tatt tid til seg selv når barna var små og da må jo alle som gjør noe annerledes gjøre noe feil. Ikke bry deg du vet selv at du har godt av litt fri og det kan du ta me god samvittighet 

Anonymkode: c52e9...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...