Gå til innhold

Lov å nekte at sønnen min leker med neglelakk i Barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan aldri tenke meg at en barnehage deler ut neglelakken til barna.

Du burde heller skrevet at du ikke vil at gutten din skal leke med dukker, da dette er for jentete. Han må jo leke i guttekroken med bil og traktor. Viktig å lære seg forskjell på gutte og jentelek. 

Troll!

Anonymkode: 59caa...56c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hehe de lar vel ikke barna leke med neglelakk? 

Synes neglelakk og sminke på barn er en uting, de minste sutter på fingrene og spiser det i seg også. Men det er noe med å kjempe sine kamper. Jeg kjøpte barnelakk til seksåringen nå etter å ha strittet imot lenge + sånne klipsøredobber. Og hun mistet interessen etter to dager gitt.  Hvis de får prøve, så viser det seg ofte at det ikke er så spennende likevel. 

At du er imot fordi han er gutt og ikke jente tror jeg ikke noe på. Det er utrolig vanlig at både gutter og jenter i barnehagealder får på neglelakk, så jeg tror tråden er tull beklager. 😅

Anonymkode: b4da4...dc3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sønnen min på 4 år leker stadig med neglelakk i barnehage nå i det siste. Første par ganger tenkte jeg det var greit, men nå som det har begynt å skje hver dag, syns jeg at jeg hellre ville vært opptatt av å lære han forskjellen mellom gutt å jente, men det mener ikke barnehage. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 67647...ac5

Jeg lar mine få ta på neglelakk hjemme, men sier nei til det samme i bhg. Er selvfølgelig lov å si nei til det

Skrevet

Så trist å ville stenge barns trang til utforskning, og juge dem huden full om kjønnsforskjeller. - Som om neglelakk var noe naturgitt, som passet bedre for den ene eller andre etter hvilke kjønnsorganer de har. La sønnen din leke og leve.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Jeg lar mine få ta på neglelakk hjemme, men sier nei til det samme i bhg. Er selvfølgelig lov å si nei til det

Ikke for å kritisere eller noe, men kan jeg spørre om hvorfor det er greit hjemme men ikke i bhg? 

AnonymBruker
Skrevet

jenta mi fikk ikke lov å ha på neglelakk mer enn en sjelden gang da hun var på den alderen.  Jeg mener barnehagen burde respektere at du ikke ønsker det, men da utifra hensyn til helsa. 

Anonymkode: 92421...764

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt trolling før påske TS?

Anonymkode: a5275...d5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I så fall for å ikke inhalere løsningsmidler hver dag. Men noen annen grunn ser jeg ikke.

Anonymkode: 67fdb...72f

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke for å kritisere eller noe, men kan jeg spørre om hvorfor det er greit hjemme men ikke i bhg? 

For å være tryggere i forhold til giftstoffer bla

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

For å være tryggere i forhold til giftstoffer bla

Og du tror at alle leker, bestikk, votter er helt giftfri i barnehagen? 

AnonymBruker
Skrevet

Er det barnevennlige produkter, giftfritt på lik linje med maling for barn, så ser jeg ikke problemet.

Hva tror du skal skje? Han skal bli homo? Begynne å tro han er jente? Da skal jeg bedrive litt voksenopplæring her, det er genetikk som avgjør disse tingene. Det vil ikke utgjøre noen forskjell om han leker med ditt eller datt.

Anonymkode: 24ec4...608

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da min gitt var 4 år gikk han i barnehage med nesten bare jenter og selvsagt ble han påvirket av det og var opptatt av det samme som de. Jeg lot han ha neglelakk, strikker i håret, kjole om han ville det og så mange rosa ting han bare ville. Faren var nok litt skeptisk til rosa blinkesandaler og rosa bamse, men jeg forsto godt at han syns det var en mye finere farge enn mørkeblå/svart/brun som er guttenes alternaltiv. At han vil ha og gjøre det samme som sine venner tenkte jeg var helt naturlig.

Ett år senere var han helt ferdig med rosa og jenteting og er det mest guttete tenåringen i dag. Men jeg har latt han gå gjennom de fasene og stilene han har hatt lyst til.

og giftstoffer ville jeg ikke stresset med. Vi omgir oss med giftstoffer i alt vi tar i. 

La gutten få kose seg i barnehagen, jeg er sikker på at de voksne er opptatt av hans vel og ve og passer godt på han.

Anonymkode: 281da...31b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (3 timer siden):

Jeg må si at jeg er enig med deg! Det er helt uakseptabelt at en barnehage tillater en 4 år gammel gutt å leke med giftige kjemikalier som finnes i neglelakk. Dette kan føre til alvorlige helseskader, spesielt hvis han svelger eller inhalerer stoffene. Jeg vil sterkt anbefale at du tar opp denne bekymringen med barnehagen og krever at de stopper denne farlige praksisen umiddelbart. Hvis de ikke tar dette på alvor, bør du vurdere å finne en annen barnehage som tar barnas sikkerhet og helse på alvor.

Jeg er enig, det er faktisk kjemikalier som trekkes inn i huden og pustes inn. Det må fjernes med aceton, som er nok et veldig giftig kjemikalie. Bør ikke brukes av noen til hverdags... 

MEN man kan fort bli oppfattet som hysterisk og overbeskyttende fordi neglelakk er ansett som helt vanlig og normalt. Det er ikke dermed sagt trygt. 

Anonymkode: 36979...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Litt trolling før påske TS?

Anonymkode: a5275...d5d

Disse foreldrene finnes det dessverre en del av. Hilsen tidligere barnehageansatt.

Anonymkode: 73e0e...924

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal små barn opplæres til jåleri? Jeg bruker ikke neglelakk selv og ønsker på ingen måte at barnehagen skal drive å «pynte» på jenta mi. Det må da finnes andre aktiviteter de kan holde på med enn å lakke neglene på små barn?

Anonymkode: 3dfb5...2d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig, det er faktisk kjemikalier som trekkes inn i huden og pustes inn. Det må fjernes med aceton, som er nok et veldig giftig kjemikalie. Bør ikke brukes av noen til hverdags... 

MEN man kan fort bli oppfattet som hysterisk og overbeskyttende fordi neglelakk er ansett som helt vanlig og normalt. Det er ikke dermed sagt trygt. 

Anonymkode: 36979...d25

Det finnes neglakk du kan bare pelle av:) de har ikke noe lukt.  Men om mammar bruket sminke, håndkrem, hårspray, parfyme etc så er jo ikke dette bra for barn heller. Det finnes faktisk giftstoffer i seter og klær også. 

AnonymBruker
Skrevet

Enten er han homo, eller så er han ikke. Sønnen din er antageligvis jente fanget i en guttekropp. Ingen grunn til å bekjempe det, sånn er det bare. 

Anonymkode: fca55...176

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal små barn opplæres til jåleri? Jeg bruker ikke neglelakk selv og ønsker på ingen måte at barnehagen skal drive å «pynte» på jenta mi. Det må da finnes andre aktiviteter de kan holde på med enn å lakke neglene på små barn?

Anonymkode: 3dfb5...2d5

Tror dette er din tankegang..at dette er jåleri....barn kan se dette som kunst, tegning, male ...ingen barn tar på seg sminke og tenker at de ser flotte ut. Og barnehagen gjør tusen andre aktiviteter...men pass på da at din jente ikke får ansikts malingen eller tattovering i og utafor barnehagen..hun kan jo begynne å føle deg fin

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke ønsket neglelakk på klær. Tviler på at mine gutter ville latt det tørke lenge nok 

Anonymkode: d53f8...8d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ta sjansen? Det som hevdes å være trygt og giftfritt i dag, kan fint vise seg å være giftig i morgen. Alt i alt er det tryggest å ikke bruke disse produktene altfor ofte. 

Anonymkode: d7580...34d

Skal en tenke slik, kan en ikke spise eller bruke noe som helst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...