AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Sønnen min på 4 år leker stadig med neglelakk i barnehage nå i det siste. Første par ganger tenkte jeg det var greit, men nå som det har begynt å skje hver dag, syns jeg at jeg hellre ville vært opptatt av å lære han forskjellen mellom gutt å jente, men det mener ikke barnehage. Hva mener dere? Anonymkode: 67647...ac5 2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 31. mars 2023 Å leke med neglelakk er ikke ok. Å ta på seg neglelakk er selvsagt helt i orden. Anonymkode: 0450d...c30 54 7
drohatha Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 La nå podden få ha på neglelakk hvis han ønsker det 9 2
Matrosen Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Alle kan bruke neglelakk, det er ikke bare forbeholdt jenter 🙄 23 1 4
Rebecca30 Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 Jeg må si at jeg er enig med deg! Det er helt uakseptabelt at en barnehage tillater en 4 år gammel gutt å leke med giftige kjemikalier som finnes i neglelakk. Dette kan føre til alvorlige helseskader, spesielt hvis han svelger eller inhalerer stoffene. Jeg vil sterkt anbefale at du tar opp denne bekymringen med barnehagen og krever at de stopper denne farlige praksisen umiddelbart. Hvis de ikke tar dette på alvor, bør du vurdere å finne en annen barnehage som tar barnas sikkerhet og helse på alvor. 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 Eneste grunnen til å nekte bruk av neglelakk daglig i barnehagen må være på grunn av gassene han blir utsatt for. Anonymkode: f5b2f...710 13 5
Luckiness Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 Tenker det ikke skal gjøres forskjell på hvilke hobbyer/leker gutter og jenter liker. Rett og slett fordi hobby/lek er ikke forbeholdt et kjønn. Men akkurat neglelakk hadde jeg ikke ville at barna mine skulle styrt på med hele tiden i barnehagen. Blir fort søl på klær og fingre. Ikke at jeg forventer de er rene etter en barnehagedag. Men heller maling enn å pynte seg med neglelakk. Ser ikke helt vitsen med å skulle pynte seg med neglelakk heller i en barnehage, med unntak av evt karneval e.l. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 Nelelakk klin bør ikke lekes med i barnehage. Ikke sminke heller. Anonymkode: 47bb4...61f 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 Syns i grunn ikke at det skal tillates å leke med neglelakk i en barnehage generelt sett. Men at det er fordi «han skal vite forskjell på hva gutter og jenter gjør» er kødd Anonymkode: b38af...c1c 13 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 Neglelakk i barnehagen? Det kan vel ikke være riktig? Det ville jeg ikke akseptert, verken for jente eller gutt. Anonymkode: 3dfb5...2d5 8 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Skrevet 31. mars 2023 Hvorfor leker barna med neglelakk i første omgang?. Anonymkode: 648ed...3bc 8 1
Wednesday Addams Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 Helt innafor at du sier ifra til barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Skrevet 31. mars 2023 Synes absolutt ikke neglelakk har noen ting å gjøre i en barnehage (minus den som allerede er på fingrene til ungene når de kommer), men det er IKKE fordi han er gutt... Anonymkode: f3eed...ca5 7 4
Megplussto Skrevet 31. mars 2023 #14 Skrevet 31. mars 2023 Det finnes da masse giftfri neglelakk til barn? La de leke synes nå jeg. …og ligger det noe sånt at gutter bruker ikke neglelakk-tull bak her så må du bare skjerpe deg. Vi er kommet til 2023 her nå. Er ungen lykkelig og trygg så er alt greit. 11 4
Irja Skrevet 31. mars 2023 #15 Skrevet 31. mars 2023 Tviler på at barna leker med neglelakk. Er nok heller snakk om at de ansatte lakker neglene til de som vil. Sønnen min på fem kommer ofte hjem med neglelakk fra barnehagen. Han synes det er veldig fint. Tanken på at barnehagen lar barna leke med neglelakk har ikke falt meg inn.. 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #16 Skrevet 31. mars 2023 De har også neglelakk i Bhg til mitt barn. De LEKER ikke med det, men tar det frem når de har lyst og sitter etter tur å går på neglene av en voksen. Jenter som gutter. Å det synes jeg er helt tipp topp!!! Guttene kommer ofte stolte i garderoben å viser frem både blå, grønne, gule og lilla negler. Neglelakk er for alle og koselig at de gjør det i Bhg synes jeg! Anonymkode: 5e702...f19 17 1
Sofakona Skrevet 31. mars 2023 #17 Skrevet 31. mars 2023 Ts...mener du at de leker med det? Eller at er får på seg neglakk? For om de får på neglakk av de ansatte seg jeg ikke problemet...det er du som skaper at Rosa,kjoler og neglakk er for jenter og blå er for gutter. Det må du slutte med. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #18 Skrevet 31. mars 2023 Jeg ville vært skeptisk fordi mitt barn tygger litt på fingrene og dermed kan få i seg neglelakk, men synes virkelig at gutter og jenter skal få leke med og pynte seg med det samme. Det er bare en type leker der det spiller en rolle hvilke genitalier man har og de lekene er ikke for barn 😅 Anonymkode: 8f5ad...72e 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #19 Skrevet 31. mars 2023 Rebecca30 skrev (2 timer siden): Jeg må si at jeg er enig med deg! Det er helt uakseptabelt at en barnehage tillater en 4 år gammel gutt å leke med giftige kjemikalier som finnes i neglelakk. Dette kan føre til alvorlige helseskader, spesielt hvis han svelger eller inhalerer stoffene. Jeg vil sterkt anbefale at du tar opp denne bekymringen med barnehagen og krever at de stopper denne farlige praksisen umiddelbart. Hvis de ikke tar dette på alvor, bør du vurdere å finne en annen barnehage som tar barnas sikkerhet og helse på alvor. Altså... Vi er i 2023 og nå finnes det nok av neglelakk som ikke er full av gift. Jeg regner med at en barnehage går for giftfrie alternativer. Det gjorde iallefall vi da jeg jobbet i barnehage. Anonymkode: 1faeb...9de 8 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #20 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Altså... Vi er i 2023 og nå finnes det nok av neglelakk som ikke er full av gift. Jeg regner med at en barnehage går for giftfrie alternativer. Det gjorde iallefall vi da jeg jobbet i barnehage. Anonymkode: 1faeb...9de Hvorfor ta sjansen? Det som hevdes å være trygt og giftfritt i dag, kan fint vise seg å være giftig i morgen. Alt i alt er det tryggest å ikke bruke disse produktene altfor ofte. Anonymkode: d7580...34d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå