Glenda27 Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Vi må snakke om drammen. Hvorfor er alle plutselig helt opphengt i at "drammen må sprenges" og omtaler drammen som en slags "ghetto" som er helt forj*vlig? Selv er jeg fra vestlandet, så jeg har jo ikke mye kjennskap til Drammen, utenom at jeg kjører gjennom der når jeg drar til Oslo... Men jeg skal innrømme, siden alle er på den "drammen" bølgen nå har jeg jo slengt meg på, for moro skyld. Så nå omtaler jeg også Drammen som en sånn, ja, noe dårligere plass... Hva er grunnen til at alle hater Drammen, er vel egentlig spørsmålet mitt?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Drammen er vel sett på som en styggere by, så det kommer kanskje derifra. I tillegg har den yngre generasjonen stor innflytelse på hverandre, så noen som starter en vits får fort mye oppmerksomhet. Anonymkode: a9468...c47
solflekken Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 Detter blir jammen meg sikkert interessant, jeg har også lyst til å vite om dette 😊. Jeg vet ikke så mye heller, men tenker mange hater Drammen pga. kriminalitet ?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Glenda27 skrev (6 minutter siden): Vi må snakke om drammen. Hvorfor er alle plutselig helt opphengt i at "drammen må sprenges" og omtaler drammen som en slags "ghetto" som er helt forj*vlig? Selv er jeg fra vestlandet, så jeg har jo ikke mye kjennskap til Drammen, utenom at jeg kjører gjennom der når jeg drar til Oslo... Men jeg skal innrømme, siden alle er på den "drammen" bølgen nå har jeg jo slengt meg på, for moro skyld. Så nå omtaler jeg også Drammen som en sånn, ja, noe dårligere plass... Hva er grunnen til at alle hater Drammen, er vel egentlig spørsmålet mitt? Drammen er en av Norges største byer med over 100k innbyggere, men de siste 15 årene har det vært mye innvandring. Byen blir omtalt som ghetto fordi det er svært mange innvandrere her. For 20 år siden var Drammen en dyster og grå by, men Drammen har blitt en utrolig fin by de siste ti årene. Så folk som omtaler Drammen som stygg har tydeligvis ikke vært innom på en del tiår 🤪 Anonymkode: 16ed4...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Drammen er vel sett på som en styggere by, så det kommer kanskje derifra. I tillegg har den yngre generasjonen stor innflytelse på hverandre, så noen som starter en vits får fort mye oppmerksomhet. Anonymkode: a9468...c47 Drammen ble sett på som en stygg by for 20 år siden, hvor har du vært de siste ti årene? Ihvertfall ikke i Drammen, for her har byen vært i oppblomstring. Nesten alt her er nytt og den har blitt kjempe fin. Og den kommer bare til å bli finere nå som de bygger den nye bybrua. Jeg flyttet til Drammen i fjor. Anonymkode: 16ed4...ff9 2
Tomas77 Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 Selve Drammen er ikke spesielt stygg i norsk sammenheng men de to svære broene som blokkerer sjøen fra byen ødelegger mye.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 Ingen som hater Drammen lengre nå vel? Anonymkode: edb53...1a8
Glenda27 Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen som hater Drammen lengre nå vel? Anonymkode: edb53...1a8 Jo, det er akkurat det jeg synes er så rart. Hvis man ser på sosiale medier blir Drammen sett SKIKKELIG ned på. Folk omtaler drammen som norges "bords" eller "Ohio". Litt derfor jeg stiller spørsmål, på grunn av den ekstreme oppblomstringen blant unge i dette hatet.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 Jeg har dessverre familie i Drammen og må forholde meg til både menneskene der og selve byen. Byen har tatt seg opp rent utseendemessig, men Drammen er, og forblir ett sted der menneskene er både korte og enkle. Det er rett og slett et spesielt type folkeslag der. Harry, litt dumme, kanskje. Jeg vet ikke… de er lite samfunnsengasjerte, oppdaterte og politisk aktive eller engasjerte. Tenker bare på seg og sitt, og verden og hverdagen deres er derfor enkel. Drammenserne forstår hverandre, men de forstår ikke så mye utenfor sin egen boble, er mitt inntrykk. jeg vet jeg får tyn her nå, men det er min oppfatning. Gjennom min lille del av familien som bor der, har jeg blitt kjent med mange fra Drammen, og alle er like. Og alle har campingplass på «Sørlandet». Det vil si såvidt forbi Larvik. Anonymkode: 7d793...123
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 Tror ikke vi må snakke om Drammen. Om en vil, kan man det. Anonymkode: 2b494...186
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Skrevet 31. mars 2023 Drammen er som alle andre byer uten om Oslo, et helt uaktuelt sted å bosette seg. Ingen andre byer slår Oslo. Anonymkode: d2b64...810
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har dessverre familie i Drammen og må forholde meg til både menneskene der og selve byen. Byen har tatt seg opp rent utseendemessig, men Drammen er, og forblir ett sted der menneskene er både korte og enkle. Det er rett og slett et spesielt type folkeslag der. Harry, litt dumme, kanskje. Jeg vet ikke… de er lite samfunnsengasjerte, oppdaterte og politisk aktive eller engasjerte. Tenker bare på seg og sitt, og verden og hverdagen deres er derfor enkel. Drammenserne forstår hverandre, men de forstår ikke så mye utenfor sin egen boble, er mitt inntrykk. jeg vet jeg får tyn her nå, men det er min oppfatning. Gjennom min lille del av familien som bor der, har jeg blitt kjent med mange fra Drammen, og alle er like. Og alle har campingplass på «Sørlandet». Det vil si såvidt forbi Larvik. Anonymkode: 7d793...123 Jeg har bodd i Drammen i 10 år, og trives veldig godt her. Og det bor jo mange fra Oslo her, jeg er selv fra Oslo. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Men vet ikke om det kommer an på hvor i Drammen man bor. Anonymkode: 54190...6f7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Skrevet 31. mars 2023 Kjenner ikke til den bølgen, bor i drammen. Deilig, da kjennes det lettere å unnasluntre plenklippingen i sommer. Anonymkode: 39e8d...00c
Gjest Warrior Skrevet 31. mars 2023 #14 Skrevet 31. mars 2023 Jeg hater ikke Drammen og kjenner ingen som hater byen, men jeg synes ikke byen er flott heller. Ingen spesiell grunn til det.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #15 Skrevet 31. mars 2023 Drammen er Norges Ohio Anonymkode: 195d3...c5e
Daisy-love Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 Når jeg vokste opp, og inn i 20-årene så ble det sagt en tullegreie: «bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen». Jeg hadde ikke noe forhold til Drammen da, så var bare noe jeg hadde hørt. Jeg vokste ikke opp i nærområdet til Drammen. De jeg kjenner fra Drammen er fine folk, og jeg vet Drammen har vært under en utvikling som så mange andre byer (og steder), noe til det bedre og noe gjerne til det verre, av det jeg har hørt. Igjen jeg har ikke bodd der selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå