AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Jeg har OS for ett barn og barnet har adresse hos meg. Dette nevnte jeg for bf og nå skal han forsøke å søke om dette selv også for samme barnet. Barnet er såpass liten at far bare har samvær noen timer i uken. Kan han også få OS? Kan det da resultere i at jeg mister OS om han får set innvilget? Anonymkode: 39368...e58
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har OS for ett barn og barnet har adresse hos meg. Dette nevnte jeg for bf og nå skal han forsøke å søke om dette selv også for samme barnet. Barnet er såpass liten at far bare har samvær noen timer i uken. Kan han også få OS? Kan det da resultere i at jeg mister OS om han får set innvilget? Anonymkode: 39368...e58 Overgangsstønad er det kun personen med hovedomsorgen som får/den med mest omsorg for barnet. Anonymkode: da73b...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Overgangsstønad er det kun personen med hovedomsorgen som får/den med mest omsorg for barnet. Anonymkode: da73b...f9a Det var godt å vite, men kan ha få det senere når 50/50 skal begynnes med? I verste fall om jeg skulle dødd, kan han da få OS for dette barnet da? Jeg er ikke syk eller noe, men man vet jo aldri hva som kan skje. Anonymkode: 39368...e58
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Man må ha omsorg 60% eller mer for å få overgangsstønad - i tillegg ikke ha inntekt over 620000ish Anonymkode: ef581...2e7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var godt å vite, men kan ha få det senere når 50/50 skal begynnes med? I verste fall om jeg skulle dødd, kan han da få OS for dette barnet da? Jeg er ikke syk eller noe, men man vet jo aldri hva som kan skje. Anonymkode: 39368...e58 Man må ha minst 60 prosent for å få overgangsstønad og man kan heller ikke ha for høy inntekt. Om du dør kan han få det ja, da har han jo eneomsorg. Ved 50-50 vil ingen av dere få det. Anonymkode: a62ef...f73
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det var godt å vite, men kan ha få det senere når 50/50 skal begynnes med? I verste fall om jeg skulle dødd, kan han da få OS for dette barnet da? Jeg er ikke syk eller noe, men man vet jo aldri hva som kan skje. Anonymkode: 39368...e58 Hvis du dør og han får hovedomsorg for barnet så kan han søke om det ja. Høres ut som det er det verste med hele greiene her, ikke det at du skulle dø, men at han kan søke om OS? Altså? 🥴🤔 Anonymkode: dc03f...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du dør og han får hovedomsorg for barnet så kan han søke om det ja. Høres ut som det er det verste med hele greiene her, ikke det at du skulle dø, men at han kan søke om OS? Altså? 🥴🤔 Anonymkode: dc03f...8a3 Ja, det er det verste. Jeg snakker om en mann som glatt hadde solgt moren sin for penger. Alt av lenger inn er bursdag, 17 Mai og julaften på en gang før de brukes på bare tull. All inntekt er negativt og ett stort tema hvor han gnåler hele tiden om hvor urettferdig det er at ting koster som det gjør. Barnebidrag vil han ikke betale, men den saken tar NAV seg av for meg. Han har allerede nå varig lønnstrekk på barnebidrag og det er kjempe urettferdig siden han ikke ønsker å betale det. Anonymkode: 39368...e58
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er det verste. Jeg snakker om en mann som glatt hadde solgt moren sin for penger. Alt av lenger inn er bursdag, 17 Mai og julaften på en gang før de brukes på bare tull. All inntekt er negativt og ett stort tema hvor han gnåler hele tiden om hvor urettferdig det er at ting koster som det gjør. Barnebidrag vil han ikke betale, men den saken tar NAV seg av for meg. Han har allerede nå varig lønnstrekk på barnebidrag og det er kjempe urettferdig siden han ikke ønsker å betale det. Anonymkode: 39368...e58 Jaja, sånn er det 😁. Godt du tok deg til vettet å avsluttet relasjonen med han da. Anonymkode: da73b...f9a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er det verste. Jeg snakker om en mann som glatt hadde solgt moren sin for penger. Alt av lenger inn er bursdag, 17 Mai og julaften på en gang før de brukes på bare tull. All inntekt er negativt og ett stort tema hvor han gnåler hele tiden om hvor urettferdig det er at ting koster som det gjør. Barnebidrag vil han ikke betale, men den saken tar NAV seg av for meg. Han har allerede nå varig lønnstrekk på barnebidrag og det er kjempe urettferdig siden han ikke ønsker å betale det. Anonymkode: 39368...e58 Hvis denne fiktive situasjonen skulle bli virkelighet så slipper du i hvert fall å bekymre deg over hva han bruker sine penger på. Du slipper forsåvidt å bekymre deg over det slik situasjonen er nå også, i og med at dere ikke lenger er sammen og du får barnebidrag via nav. Anonymkode: dc03f...8a3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jaja, sånn er det 😁. Godt du tok deg til vettet å avsluttet relasjonen med han da. Anonymkode: da73b...f9a Jeg har ikke angret ett minutt på avgjørelsen på å gå fra han 😊 Han kjøpte ikke inn noe som helst til barnet hverken før eller etter fødselen. Det var mitt ansvar til tross for at han også ville ha barn. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis denne fiktive situasjonen skulle bli virkelighet så slipper du i hvert fall å bekymre deg over hva han bruker sine penger på. Du slipper forsåvidt å bekymre deg over det slik situasjonen er nå også, i og med at dere ikke lenger er sammen og du får barnebidrag via nav. Anonymkode: dc03f...8a3 Så sant som det er sagt 😊 Anonymkode: 39368...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå