Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er riktig sted og spørre men jeg spør likevell. Jeg var nettopp på tidlig ultralyd da jeg gikk gjennom en MA i januar og er livredd for at det skal skje igjen. Jeg skulle vært i uke 6 idag men hun kunne ikke se noe hjerteslag og mente det så ut som jeg kun var gravid i uke 3 og at jeg måtte vente 3 uker til for og komme tilbake og se UL igjen. Da hun snakket med sykehuset mente de at dette kunne være en sen utvikling, er dette mulig? Har aldri hørt noe lignende.

Mvh stresset jente

Anonymkode: a137f...c14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gått til ultralyd før tidligst uke 7. Noen kan se liv og hjerteaktivitet i uke 6, men ikke alle. Hvis man ikke ser noe blir man bare stresset og bekymret. Om dette går bra eller ikke er det ingen som vet. 

Har tatt ultralyd i uke 7 og man kan da se en reke-lignende sak og hjertet

Anonymkode: 6ad92...4c5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror at uke 6 er for tidelig å se noe...jeg var på ultralyd uke 8 og det var liten prikk med lite hjerte. Er du sikker på selv at du er 6 uker? Er du sikker på eggløsning 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om dette er riktig sted og spørre men jeg spør likevell. Jeg var nettopp på tidlig ultralyd da jeg gikk gjennom en MA i januar og er livredd for at det skal skje igjen. Jeg skulle vært i uke 6 idag men hun kunne ikke se noe hjerteslag og mente det så ut som jeg kun var gravid i uke 3 og at jeg måtte vente 3 uker til for og komme tilbake og se UL igjen. Da hun snakket med sykehuset mente de at dette kunne være en sen utvikling, er dette mulig? Har aldri hørt noe lignende.

Mvh stresset jente

Basert på hva mente de at du er i uke 3? Det er da embryo skal feste seg i livmorveggen, så tviler på at de kan se så veldig mye nå. Hvor sikker er du på eggløsning? Etter MA kan syklusen være uregelmessig. 

Anonymkode: ddad6...110

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Basert på hva mente de at du er i uke 3? Det er da embryo skal feste seg i livmorveggen, så tviler på at de kan se så veldig mye nå. Hvor sikker er du på eggløsning? Etter MA kan syklusen være uregelmessig. 

Takk for svar, er ikke helt sikker på det med eggløsningen men jeg tokk test ca 4 uker etter min første mens og da var graviditets testen min positiv. Jeg første da inn infoen i en app og den beregnet at jeg skulle nå vært i uke 6.. synes det er veldig vanskelig og vite, gynologen som snakket med lege ved Ullevål sa at jeg burde vente 3 uker til for og se siden det som var i min livmor så såpass lite ut at det kunne være rundt 3 uker. Har målt hcg for en uke siden og da steg den som normal, tokk en ny idag så venter spendt på svar, kan vell kanskje være graviditet utenfor livmor også?

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Tror at uke 6 er for tidelig å se noe...jeg var på ultralyd uke 8 og det var liten prikk med lite hjerte. Er du sikker på selv at du er 6 uker? Er du sikker på eggløsning 

Ja det kan jo hende at det er jeg som har klusset med beregningene av eggløsning men synes at nesten 3 uker i forskjell er ett veldig stort sprang? Målte hcg for ca 1 uke siden og da var stigningen dobbelt, er redd det kan være graviditet utenfor livmor også

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis 3 uker på vei så er det jo en uke siden befruktning. Det kan ikke gynekologen se. Så hun mente nok   Uke 5

Anonymkode: fb699...c87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nokk jeg er gravid utenfor livmoren, vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med dette. Men hadde 1300 i hcg for 9 dager siden og tokk en ny idag som var på 2500 det er langt under en normal stigning. Har ingen symptomer eller smerter som viser til at jeg er det men

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nokk jeg er gravid utenfor livmoren, vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med dette. Men hadde 1300 i hcg for 9 dager siden og tokk en ny idag som var på 2500 det er langt under en normal stigning. Har ingen symptomer eller smerter som viser til at jeg er det men

Det trenger ikke å være ex.u. Kan være bare en begynnende spontanabort. 

Men bra går det nok ikke... Beklager 

Anonymkode: a374f...a0e

Skrevet (endret)

Hvis du antar du er i uke 6, og de ikke ser noe i livmoren så sjekker de vel ex.u automatisk? De burde ihvertfall det. 

Men er du i uke 3, så er det altså bare 1 uke siden befruktning og som andre sa, det er nå embryo skal feste seg i livmoren. Rart at de sier uke 3 når en da ikke kan se noe

Endret av Topsi
AnonymBruker
Skrevet

Dette har akkurat skjedd med meg. Lå 2 uker bak «skjema». Hadde ivf så visste når jeg ble gravid. På ultralyd uke 7 tilsvarte det de så kun uke 4+5/5, altså bare en fostersekk. Hcg steg, men ikke dobling. Ble konstantert MA

Anonymkode: fe9fd...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...