AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Jeg har bodd utenombys i 2 år. Kom tilbake og oppdaget at min tidligere nære venninne nok har utviklet et alkohol-problem, eller kanskje hun alltid har hatt det men jeg ikke helt innså det? Hun var liksom alltid den snille og ålreite småbarnsmammaen til 3 veloppdragne og velfungerende barn, alltid strøkent hjem, alltid middag kl 1700 og alltid alt på stell. Men etter jeg kom tilbake merket jeg meg at hun drikker 2-3 KARTONGER med vin, huset deres er shabby og skittent og barna deres er ute til seint på kveld og frekke som fy. Jeg kjenner ikke mannen hennes så godt, han er alltid opptatt i garasjen når jeg er på besøk, men venninna mi hadde liksom alltid alt på stell, typ god jobb og alltid en eller annen videreutdanning på gang - kort sagt en driftig og grepa dame. Men nå er hun kranglevoren og rett og slett ikke lenger seg selv. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Anonymkode: 759fb...75c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Hun er blitt alkis med andre ord. Anonymkode: f89bf...e30 5
Sofakona Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 Pratet med henne, spurt om noe har skjedd? Om hun har det bra...men ikke nevne noe av dette du skriver 3
Andro Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Jeg ville gått aktivt inn, lagt armene om henne, og sagt at jeg bekymret meg for henne. At jeg ser en adferdsendring, og at jeg lurer på om hun har det greit. "Er det noe jeg kan gjøre for at du skal ha det bedre?" Alt man kan gjøre er å være på tilbudssida, tenker jeg. Lage rom for å kommunisere, og gi henne tid til å komme ut av skallet. Du må også tenke gjennom om det er grunnlag for en melding til barnevernet, dersom du er bekymret for omsorgen til barna. Du skriver ikke nok til at jeg kan bedømme det, men det kan du selv. 4
Rotemor Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Pratet med henne, spurt om noe har skjedd? Om hun har det bra...men ikke nevne noe av dette du skriver Ja, det er ikke annet å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 Hvis det er så åpenbart du sier hadde jeg snakket med henne, men vær forberedt på at hun kan bli fornærma og sur. Jeg konfronterte bestevenninne med rusmisbruk og hun nektet så vi ble uvenner. Nå ruser hun seg uten at folk blander seg, har ikke barn da så tipper en med barn blir enda mer skamfull og fornekter det så trå forsiktig Anonymkode: ab1ab...e15 1
Nettrollet Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 (endret) ... Endret 31. mars 2023 av Nettrollet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå