Gå til innhold

Trenger råd ang hjemmefarging av hår!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om det faktisk er stor forskjell på fargekodene på hjemmefarge vs frisørfarge....?

Siste 2 årene har frisør brukt farge 3.0 (mørk brun) som min bunnfarge. Jeg har et par ganger brukt hjemmefarge på etterveksten, siden frisør er jo svindyrt og håret mitt (særlig nyankomne gråe hår😏) vokser veldig fort. Har brukt Garnier Nutrisse hver gang, med samme fargekode som frisøren. 

Men hver gang har det blitt mislykket, for fargen på etterveksten blir jo flere hakk lysere 😧🤯 Plutselig har jeg da to tydelig ulike bunnfarger; lys brun og mørk brun!!  

Min naturlige hårfarge er ganske lik frisørfagen 3.0, bare litt lysere men fortsatt innafor mørk brun. Fargen vist på Garnier esken ser også helt lik ut som den mørkebrune bunnfargen min fra frisøren.... Så jeg skjønner ikke hvordan jeg kan ende opp med lys brun😫

Nå har jeg mange gråe hår i etterveksten igjen, og skal i barnedåp på søndag  - men vet ikke om jeg tør å farge hjemme igjen 🙈

Forklaringer og råd mottas med takk 🙏🙏🙏

Anonymkode: beef3...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv eventuelt en mørkere farge på etterveksten og din vanlige farge på resten av håret. Siden ettervekst ikke har farge i seg vil den nok tiltrekke seg annen type farge en håret som er full av farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp ett hakk mørkere enn den du har prøvd som blir for lys? Ta kun farge i bunnen, og bare dra fargen utover de siste fem minuttene, så ikke de porøse tuppene trekker til seg fargen. Om ikke, vil tuppene bli mørkere enn bunn... 

Anonymkode: a59e7...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er ikke Nutrisse spesielt god på å dekke over grå hår. Den tiden jeg farget håret, foretrakk jeg Garnier Olia eller L'Oreal Excellence Creme, til nød L'Oreal Casting. Fargekodene i forhold til frisørkoder kan jeg ikke si noe om, men jeg opplever spesielt Exellence Creme som å gi et noe mørkere resultat enn beskrivelsen tilsier. 

Og farg kun etterveksten, ikke hele håret. Bruk en smaltannet kam for å dra fargen litt nedover hårlengdene, så får du en fin overgang.

Hvis du ikke tar sjansen på å farge hjemme nå før barnedåpen, kan du kanskje forsøke en spray som dekker grå hår, f.eks. L'Oreal Paris Magic Retouch.

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid likt nei, butikkfarge kan være varmere for eksempel. Og merkene/seriene varierer. 

Og tid har endel å si - sitt gjerne 40 fremfor 30 om ønsket er ekstra god dekning av grå hår.

Til festen du skal på hadde jeg bare kjøpt L’Oréal sin mørke spray for ettervekst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan ha noe med at butikkfarge ikke har 100% dekningsevne på grå hår. Noen har bare 50% dekningsevne og jeg tror 70% er max man får i butikk. Det skal stå på pakken hvor godt den dekker grå hår. 

Anonymkode: 0c626...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...