Gå til innhold

Kjerringråd for å utsette mens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen kjerringråd  for å utsette mensen et par dager?

Anonymkode: 5604b...a59

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 20eb3...a80

AnonymBruker
Skrevet

Stess mye

Anonymkode: 3934c...868

Skrevet

Nei dessverre..bare om du bruker prevensjon kan du det. 

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol. Hvis jeg drakk alkohol når jeg ventet mens så ble den utsatt litt. Drak kjeg midt i perioden så stoppet den et par dager og drakk jeg i slutten så varte den kortere.

Anonymkode: f7c1f...ffa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alkohol. Hvis jeg drakk alkohol når jeg ventet mens så ble den utsatt litt. Drak kjeg midt i perioden så stoppet den et par dager og drakk jeg i slutten så varte den kortere.

Det er nok tilfeldig for det har ikke funket for min del iallfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er nok tilfeldig for det har ikke funket for min del iallfall.

Jeg tror ikke det er tilfeldig fordi det skjedde hver gang, og i ulike deler av syklusen (oppdaget det da jeg var 18 og drakk ofte). 

Men kan være det ikke fungerer på alle.

Skrevet

Slik som sykdom, stress, gå ned i vekt kan gjøre at mensen kommer senere....en da snakker vi langtids stress og sykdom.. ikke bare noen dager.

Hvorfor vil du utsette?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er tilfeldig fordi det skjedde hver gang, og i ulike deler av syklusen (oppdaget det da jeg var 18 og drakk ofte). 

Men kan være det ikke fungerer på alle.

Nei det har jeg aldri opplevd, men alkohol kan ha ringvirkninger på syklusen. 

Anonymkode: f81f4...032

AnonymBruker
Skrevet

For å utsette mens må du først utsette eggløsning. Mens kommer alltid ca 14 dager etter eggløsning. Så det er den du må utsette.

Hvordan man skal få til det vet jeg ikke. Angrepille kanskje, men det hjelper jo uansett bare hvis du tar den i forkant da.

Det beste er nok å bruke primolut eller annet beregnet til formålet.

Anonymkode: d9253...d67

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men p-piller funker. 

Anonymkode: 9daa8...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvordan jeg kan utsette mensen naturlig 😬 jeg kan ikke gå på p-piller eller mens-utsettelses piller fordi jeg ikke bør ha østrogentilskudd. Pga. økt risiko for slag, blodpropp og hyppig migrene med aura. Det er ikke østrogen i medisinen som utsetter mensen, men halvparten av virkestoffet omgjøres til østrogen i kroppen dessverre. I sommer skal vi til syden og mensen kommer selvfølgelig da 😫 eneste jeg kan gjøre er å sette i hormonspiral (østrogenfritt) eller begynne på minipillen (den er også østrogenfri). Men både hormonspiral og minipillen har jeg prøvd før og ønsker ikke å gå på det igjen 😳 må nok bare tåle å ha mensen i syden, men blør veldig mye 🥺 så må unngå å bade i minst 2 dager (kandkje 3). Blør igjennom stor menskopp og bind på 1-2 timer på det verste 🥵 skulle av og til ønske at jeg var mann!! 🤣

Anonymkode: 8cf6d...2a4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjerringråd virker ikke.

Anonymkode: dd46d...899

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...