Gå til innhold

Hvilken solkrem til litt tørr, sensitiv og tander hud?

Kia12

Anbefalte innlegg

Hvilken solkrem til ansiktet anbefaler DU til en hud som er litt tørr og sensitiv? Har dere forslag til hvilket merke og hvilken type?

Ønsker en fuktighetsrik solkrem.

Ønsker ikke solkrem som gjør deg helt hvit i ansiktet som at du har på deg en hvit krem som er altfor tykk. Ønsker ikke en matt solkrem.

Jeg har prøvd flere typer som dessverre ikke fungerer for meg, og gjør at jeg får små nupper/ kviselignende utslett, rødhet osv. Den rinnende og kjente fra La Roche passay fungerte ikke ( som jeg vet mange liker), ikke de fra Avene heller ( gjorde at jeg fikk utslett og nupper selv om de var for sensitiv hud, og de var for tykke og matte) ..

Tar i mot alle gode tips :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg liker godt den fra Beauty of Joseon😊

Anonymkode: 0821c...b95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er COSRX Aloe Soothing:

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solpleie-ansikt/cosrx-cosrxcosrx-solkrem-aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa,5032961?searchQuery=Cosrx silkrem

Jeg får også nupper og kviser av mange solkremer. Den andre jeg liker er fra Cliniderm, men den gjør huden matt. Heter Light & Mattifying.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt Biotherm Lait Solaire, i tillegg til den som allerede er nevnt, Skinceuticals Moisturising. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kia12 skrev (På 31.3.2023 den 11.05):

Hvilken solkrem til ansiktet anbefaler DU til en hud som er litt tørr og sensitiv? Har dere forslag til hvilket merke og hvilken type?

Ønsker en fuktighetsrik solkrem.

Ønsker ikke solkrem som gjør deg helt hvit i ansiktet som at du har på deg en hvit krem som er altfor tykk. Ønsker ikke en matt solkrem.

Jeg har prøvd flere typer som dessverre ikke fungerer for meg, og gjør at jeg får små nupper/ kviselignende utslett, rødhet osv. Den rinnende og kjente fra La Roche passay fungerte ikke ( som jeg vet mange liker), ikke de fra Avene heller ( gjorde at jeg fikk utslett og nupper selv om de var for sensitiv hud, og de var for tykke og matte) ..

Tar i mot alle gode tips :) 

Har du prøvd mineral SPF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, tror jeg har prøvd noen uten hell. Men hvilket merke tenkte du på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...