AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Min mann driver å utdanner seg til å bli pilot. De fleste av disse type jobbene han søker etter ferdig utdanning, er i andre land, og senere offshore I Norge evt. Dette kan endre seg, men det er dette som er tanken nå. Før jeg går inn på det jeg spør om, så vil jeg bare si at jeg er helt for det han driver med, og jeg synes det er kjempe bra at han vil satse som han gjør, gjør seg som et godt forbilde og lærer barna at man kan bli det man vil. Vi er veldig samkjørte på det, og jeg støtter han i det han måtte møte på! Vi har tre barn sammen, 1 på barneskolen fra høsten av, og to i barnehagen. Jeg kjenner ingen som driver med av og på-jobbing, ergo har jeg heller ingen å spørre om dette. Hvordan er det når ene parten er borte for eksempel 14 dager, og hjemme 14 dager? Kjenner jeg er litt spent på dette mtp at han føles som min klippe, og det at jeg ikke skal se han hver dag.. det er dog det eneste jeg kjenner på, og hvordan det vil være for barna at han på en måte er så mye borte, samtidig som at han er tilstede HELE døgnet da han er hjemme… ellers er jeg ikke så «bekymret» når jeg vet vi ellers er veldig flinke med barna våre, og barna våre er utrolig trygge og gode. Og det er jo alltid NOE rom for FaceTime, er jo ikke slik at det er 0 kontakt i 14 dager.. Men; Hvis han blir å jobbe i utlandet, så kan det være alt fra USA, til Australia, til Mexico, Danmark, England. Altså, hele verden.. det er da mest vanlig med 6 uker av og 6 uker på, men med mulighet for forandring. Greia her er vel egentlig at jeg selv ikke er så sykt gira på å flytte til usa med små barn, eller evt andre kontinenter. Jeg kan strekke meg til Danmark/Tyskland/England/sverige, men ellers vil jeg være hjemme i Norge. Jeg er rett og slett litt redd for å bosette meg over andre landegrenser med barna på slep.. Men er det mulig for at min man kan pendle hver 6uke evt, eller blir det heft? Noen som har erfaring med dette? Hva funket for dere? Jeg vet selvsagt at dette er noe jeg og min mann skal avgjøre sammen, men jeg vil likevel høre andre sine erfaringer. Hvordan det er, hva jeg evt må forberede meg på, hva som gjorde at det ikke var så kult, hva som gjorde at det var ganske nice, osv… nå er det fortsatt en stund til valgene skal tas og søknadene skal sendes, men vi er i en situasjon hvor vi på en måte må ta høyde for at det KAN bli utenlandsjobbing på han i noen få år, og det er det greit å forberede seg på først som sist.. Anonymkode: 0a7d1...16a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Min mann jobber 4 av og 4 på i Asia. Vi har også tre barn. Alle våre er begynt på skola nå, men han har jobbet sånn siden før yngste ble født. For meg er det vanskeligste det som du skriver. Min mann er min klippe også og jeg savner han enormt når han er borte. Kan føles ensomt til tider. Forventingsavklaringer er viktig. Her er noen av våre: *Han skal følge opp skolegang også de ukene han er på jobb. Se på ukeplanen, følge med på beskjeder i appen og spørre barna f.eks "hvordan gikk matteprøven i dag". *Han skal holde kontaken med ungene daglig så godt det lar seg gjøre. (en selvfølge kanskje, men med stor tidsforskjell og at han jobber 10-12 timers dager, så kan det fort blir noen dager mellom) Kan være så enkelt som en SMS med "god morgen og ha en fin dag", "god natt" eller "lykke til med kampen i dag". *Han skal ta alle dager med syke barn når han er hjemme *Han skal ta en større del av husarbeid, handling o.l når han er hjemme. Ikke alt selvfølgelig men mest. *Alt av planlagte timer for ungene, som frisør, tannlege, helsestasjon osv. tar han når han er hjemme. I løpet av hans friperiode pleier jeg å ønske meg en avspaseringsdag, sånn at vi får en dag sammen alene mens ungene er på skolen. Den er gull. Anonymkode: 7a245...894 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå