AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Hei! Noen som vet om man får samme lønnstrinn om man bytter jobb fra en jobb til en annen der begge har tariffavtale handel og kontor? Altså jeg har lønnstrinn 6 i den gamle jobben, vil jeg få det i den nye jobben også? Anonymkode: 2e227...6e7
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Har du blitt flyttet, omorganisert, så er det samme lønn. Har du søkt ny stilling og fått den reagerer jeg på at du ikke har diskutert lønn med ny arbveidsgiver. Den beste måten å få høyere lønn på er å bytte jobb for da står man i en forhandlingsposisjon. Det er mange som syns det er ubehagelig, men uansett gjelder det at lønn diskuteres med ny arbeidsgiver. Men kanskje det ikke er noen av disse situasjonene?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 Vikarsykepleier skrev (1 minutt siden): Har du blitt flyttet, omorganisert, så er det samme lønn. Har du søkt ny stilling og fått den reagerer jeg på at du ikke har diskutert lønn med ny arbveidsgiver. Den beste måten å få høyere lønn på er å bytte jobb for da står man i en forhandlingsposisjon. Det er mange som syns det er ubehagelig, men uansett gjelder det at lønn diskuteres med ny arbeidsgiver. Men kanskje det ikke er noen av disse situasjonene? Hei og takk for svar. Jeg regner med man ikke kan forhandle seg til høyere lønn når arbeidsplassen har tarifflønn? Eller er jeg helt på bærtur? Jeg vet ihvertfall at man ikke kan forhandle seg til høyere lønn i min nåværende jobb, da man følger lønnstrinn. Anonymkode: 2e227...6e7
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei og takk for svar. Jeg regner med man ikke kan forhandle seg til høyere lønn når arbeidsplassen har tarifflønn? Eller er jeg helt på bærtur? Jeg vet ihvertfall at man ikke kan forhandle seg til høyere lønn i min nåværende jobb, da man følger lønnstrinn. Anonymkode: 2e227...6e7 Jeg kommer fra helsevesenet, med tarifflønn, og her forhandles det hele tiden. Det fins flere måter å omgå det hvis du er han kompetanse som er interessant nok, både i det private of offentlige. Jeg jobbet nylig på en arbeidsplass der en nytilsatt sykepleier forhandlet seg til bedre lønn enn sykepleier som hadde full ansiennitet ... men helsevesenet er litt spesielt for tiden. Har du skrevet kontrakt allerede? Da vil jeg si toget har gått, og du må vente til prøvetiden er over eller neste medarbeidssamtale å ta det opp. Hvis ikke står du fritt til å prøve deg med et forslag. Får du ikke gehør for det og vil likevel ha jobben, ta jobben og planlegg framover i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå