Gå til innhold

Dekke over stikkontakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte frøkna på eget rom med gulvseng. Hun har ei lampe på veggen med ledning som står i stikkontakten. Vi skal og montere babycallen i taket sånn at vi ser nesten hele rommet. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan sikre selve støpslene😵

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi dyttet bare møbler inntil veggen der det var støpsler, der det ikke passet med andre møbler brukte vi en tung gammel kiste og fylte den med leker. 

Skrevet

Ikea selger pirkebeskytter til stikkontakten, de fungerer veldig bra. Vi har det over hele huset. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støpslene finnes det egne pirkebeskyttere til. 

Den som lampen sitter plugget inn i, er imidlertid ikke mulig å hindre noen å dra ut.

Anonymkode: 6a5f5...b4b

• Liker 1
Skrevet

Dersom det er nye støpsel, så er de sikret allerede. 

Eldre så må man kjøpe stikk å sette inn. 

Men ikke glem å sikre lampen og ledningen, det er lett å ta tak i ledningen, slik at en drar ned lampen og får den over seg. Kjøp en krok og skru fast i veggen. Da kan poden bare dra i ledningen uten risiko for å få lampen over seg.

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Friluftsmann70 said:

Dersom det er nye støpsel, så er de sikret allerede. 

Eldre så må man kjøpe stikk å sette inn. 

Men ikke glem å sikre lampen og ledningen, det er lett å ta tak i ledningen, slik at en drar ned lampen og får den over seg. Kjøp en krok og skru fast i veggen. Da kan poden bare dra i ledningen uten risiko for å få lampen over seg.

Ja har tenkt å ha sånn ledning lister men mener egentlig hvordan sikrer jeg det endestykke på ledningen som står i stikkontakten 

AnonymBruker
Skrevet

Nye kontakter er sikret.

Pirker vel bare i stikkontakten en gang uansett

Anonymkode: e1bcf...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet egentlig? Selv min 2 åring forstår at man ikke putter fingrene i stikkontakter.

Syna det er litt hysterisk.

Anonymkode: 66a1c...b6a

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammelt er barnet egentlig? Selv min 2 åring forstår at man ikke putter fingrene i stikkontakter.

Syna det er litt hysterisk.

Anonymkode: 66a1c...b6a

He ble nettopp 1 år. Det e ikke det jeg er redd for men for at hun drar i støpselet som står i stikkontakten 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Lululemon said:

He ble nettopp 1 år. Det e ikke det jeg er redd for men for at hun drar i støpselet som står i stikkontakten 

Får man sikret det?

Anonymkode: c0a96...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...