Gå til innhold

Hvordan kjøre en automat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Mardina skrev (7 timer siden):

Gjør ikke det nei. Når jeg skal velge gir på bilen jeg kjører, tråkker jeg på bremsepedalen og velger giret jeg vil bruke. Ikke noe knapp jeg må trykke inn for å gjøre det. Tror du alle automat girkasser ser dønn like ut? 😄

Og du kjører hvilket merke/modell som ikke har?

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei det må man ikke på alle biler, det spørs nok på merket

Anonymkode: 4ef10...16c

Gjør rede for hvilke som ikke har.

Anonymkode: b4e36...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvilket bilmerke er det som har en knapp på girspaken for å skifte gir? Aldri sett. 

Anonymkode: f18b6...1c9

Min gamle Opel Astra (99-modell) hadde det. 

Anonymkode: e5eac...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvilket bilmerke er det som har en knapp på girspaken for å skifte gir? Aldri sett. 

Anonymkode: f18b6...1c9

Hadde det på en Opel Zafira for eksempel. Drittbil. Anbefales ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og du kjører hvilket merke/modell som ikke har?

Gjør rede for hvilke som ikke har.

Anonymkode: b4e36...7f7

1169980213_automatgirkasse.thumb.jpg.0d5d65bb99a7714243ec5365c61dc777.jpg

 

Slik ser girkassen ut på den bilen jeg kjører/disponerer. Vis meg gjerne hvor denne knappen du snakker om (på selve girspaken) er, for jeg ser den ikke. Og jeg kjører bilen omtrent daglig. 

Bilen er en 2008 Mitsubishi Lancer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (22 minutter siden):

 

1169980213_automatgirkasse.thumb.jpg.0d5d65bb99a7714243ec5365c61dc777.jpg

 

Slik ser girkassen ut på den bilen jeg kjører/disponerer. Vis meg gjerne hvor denne knappen du snakker om (på selve girspaken) er, for jeg ser den ikke. Og jeg kjører bilen omtrent daglig. 

Bilen er en 2008 Mitsubishi Lancer. 

 

Den er låst i park på denne også, men ikke med knapp nei. Alle med slik labyrint, har en annen låsing enn de som har bare rett frem og tilbake. Dèt er en viktig forskjell å få frem! Flertallet er de med knapp, for å løse opp og flytte på spaken. Og den sitter enten på siden, eller foran på spaken.

Anonymkode: b4e36...7f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den er låst i park på denne også, men ikke med knapp nei. Alle med slik labyrint, har en annen låsing enn de som har bare rett frem og tilbake. Dèt er en viktig forskjell å få frem! Flertallet er de med knapp, for å løse opp og flytte på spaken. Og den sitter enten på siden, eller foran på spaken.

Anonymkode: b4e36...7f7

Ingen knapp på denne girspaken. Og alle automatkasser er jo låst i P(park), det sier seg nesten selv.

Som jeg skrev tidligere, jeg trykker på bremsepedalen (som man stort sett må gjøre på de fleste biler med automat, enten man har knapp eller ikke) og så kan jeg sette bilen i gir. Jeg må ikke trykke inn noen knapp noen sted. Mulig det er sånn på enkelte andre biler, men ikke på den jeg kjører. 

Så kanskje du ikke skal være så påståelig og hevde at girspaken er lik på alle biler? 😄 Eller prøve å forklare bedre hva du mener  😊

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mardina skrev (31 minutter siden):

Ingen knapp på denne girspaken. Og alle automatkasser er jo låst i P(park), det sier seg nesten selv.

Som jeg skrev tidligere, jeg trykker på bremsepedalen (som man stort sett må gjøre på de fleste biler med automat, enten man har knapp eller ikke) og så kan jeg sette bilen i gir. Jeg må ikke trykke inn noen knapp noen sted. Mulig det er sånn på enkelte andre biler, men ikke på den jeg kjører. 

Så kanskje du ikke skal være så påståelig og hevde at girspaken er lik på alle biler? 😄 Eller prøve å forklare bedre hva du mener  😊

Det jeg skrev i forrige innlegg, sier jeg nettopp det at den ikke har låseknapp, fordi det er en anna type automat, og det er da korrekt. Men, det jeg sikter til, er at det blir feil i en slik diskusjon når ingen vet hva slags merke/modell som DU kjører! For verden har faktisk gått videre og mye er endret etter denne ble laget. Men det forstår jo ikke du! Så den nå mye omtalte knappen som må trykkes på, samtidig med å trykke på brems, både for å starte og flytte spaken, er mer gjeldende. Og hvordan du nå vil formulere deg videre, gir jeg en blanke f… i!

Anonymkode: b4e36...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det jeg skrev i forrige innlegg, sier jeg nettopp det at den ikke har låseknapp, fordi det er en anna type automat, og det er da korrekt. Men, det jeg sikter til, er at det blir feil i en slik diskusjon når ingen vet hva slags merke/modell som DU kjører! For verden har faktisk gått videre og mye er endret etter denne ble laget. Men det forstår jo ikke du! Så den nå mye omtalte knappen som må trykkes på, samtidig med å trykke på brems, både for å starte og flytte spaken, er mer gjeldende. Og hvordan du nå vil formulere deg videre, gir jeg en blanke f… i!

Anonymkode: b4e36...7f7

Det var da voldsomt så sinna du skulle bli, for bare en bagatell... 😄 På tide å komme seg ut en tur i solen kanskje? 😄 Hvorfor blir du så sint på meg? Jeg forklarte bare hvordan det er på bilen jeg kjører. Det er ikke sånn at alle kjører lik bil, med lik girkasse her i Norge..... 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager...

Her spør noen om hjelp til å kunne kjøre med automat også utvikler tråden seg til å bli en "JEG har rett, nei JEG har rett"-greie, bare fordi det finnes *gisp* forskjeller på bilmerker og modeller?

Logg av og kom dere ut i påskesola, og la tråden gli tilbake til det den _egentlig_ handler om

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg vært ute og sjekka og kan legge til at Toyota Rav4 har knapp, Toyota Prius har ikke det :tunge:

Anonymkode: e5eac...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg skrev i forrige innlegg, sier jeg nettopp det at den ikke har låseknapp, fordi det er en anna type automat, og det er da korrekt. Men, det jeg sikter til, er at det blir feil i en slik diskusjon når ingen vet hva slags merke/modell som DU kjører! For verden har faktisk gått videre og mye er endret etter denne ble laget. Men det forstår jo ikke du! Så den nå mye omtalte knappen som må trykkes på, samtidig med å trykke på brems, både for å starte og flytte spaken, er mer gjeldende. Og hvordan du nå vil formulere deg videre, gir jeg en blanke f… i!

Anonymkode: b4e36...7f7

Blablabla, nå ranter du bare om noe som ikke er sant. 

Vår Opel Insignia har ikke en sånn knapp. Heller ikke vår forrige Peugeot 308. 

Yarisen fra 2000 hadde det. 

Anonymkode: 57b3c...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2023 at 10:32 AM, AnonymBruker said:

Husk at det ofte kan være en knapp å trykke inn på girspaken for å bytte «gir»

Anonymkode: 5ec92...d4d

Når har Peanut en Tesla Y og der er spaken opp for R, ned for D og trykk inn for P. 
(En fryd å kjøre for øvrig ^^, )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...