Gå til innhold

Er jeg autist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av «jeg tror jeg er autist» tråden.

Jeg er 100% avhengig av faste rutiner og livredd for forandring (jeg har riktignok angst og ocd diagnoser også). Jeg elsker repetisjon og spiser alltid den samme maten, kan se den samme filmen «100 ganger» (sluttet å telle da jeg hadde sett Titanic 40 ganger). Jeg liker tall og ryddighet.

Anonymkode: 8e463...2b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier AQ-testen?

Anonymkode: 59131...4e4

AnonymBruker
Skrevet

Utvilsomt 

Anonymkode: d0e8a...262

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 34 av 50. «Scores in the 33-50 range indicate significate Autistic traits (Autism)» 

Betyr vel at jeg dypper lilletåa i spekteret slik jeg mistenkte. Burde jeg dra til lege?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk 34 av 50. «Scores in the 33-50 range indicate significate Autistic traits (Autism)» 

Betyr vel at jeg dypper lilletåa i spekteret slik jeg mistenkte. Burde jeg dra til lege?

Sliter du i hverdagen?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du plaget av dette?

Er andre plaget av det? Noen som har klaget? Helt ærlig, jeg fikk bare 11 på denne testen, men jeg hadde ikke bekymret meg om jeg fikk 40. Om man trives med seg selv og klarer seg fint, er vel alt ok. Vi burde kanskje utvide normalitetsbegrepet i samfunnet vårt...?

Anonymkode: ff5f0...948

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du plaget av dette?

Er andre plaget av det? Noen som har klaget? Helt ærlig, jeg fikk bare 11 på denne testen, men jeg hadde ikke bekymret meg om jeg fikk 40. Om man trives med seg selv og klarer seg fint, er vel alt ok. Vi burde kanskje utvide normalitetsbegrepet i samfunnet vårt...?

Anonymkode: ff5f0...948

Nei, jeg synes det går greit nok. Er ofte sykemeldt fordi jeg har vanskelig for å få hverdagen og psyken til å gå opp. Min mann klager fordi jeg ikke kan avvike fra rutinene mine. Blir ordentlig sint om jeg må flytte på noe.

men det å få diagnosen endrer jo ingenting. Men kunne kanskje vært greit å vite 🤔

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, jeg synes det går greit nok. Er ofte sykemeldt fordi jeg har vanskelig for å få hverdagen og psyken til å gå opp. Min mann klager fordi jeg ikke kan avvike fra rutinene mine. Blir ordentlig sint om jeg må flytte på noe.

men det å få diagnosen endrer jo ingenting. Men kunne kanskje vært greit å vite 🤔

ts

Det kan hende du skulle jobbet redusert. Altså fått noen prosent uføretrygd.

Da kan diagnosen hjelpe.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...