Gå til innhold

Utslett hos barn. Legevakt eller ? (bilder)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det startet med en kviselignende prikk og utviklet seg til dette. Har det på armen å låret. Han sier det klør litt, men blir ikke plaget av det. Jeg har lest litt og det ligner ikke på brennkopper 🤷🏻‍♀️ Legetimen får vi ikke før tirsdag. Noen som vet hva dette kan være ? 

0029D34B-48EC-4F15-96FD-3A95BE310032.jpeg

36470F6A-1258-4E59-A84E-C35B75BA5AD4.jpeg

Anonymkode: de6de...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ring fastlegen når kontoret åpner i dag og be om hastetime.

Anonymkode: 52687...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke sende bilde til fastlegen via Helsenorge? Du får garantert et bedre svar fra legen enn her inne.

Anonymkode: 9b124...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

hvordan vet du at du ikke får legetime før tirsdag? Om en ringer når de åpner har de somregel noen timer satt av til timer på dagen...

Anonymkode: 4ac84...ed6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som utslett, men som betennelse for meg.

Absolutt ring fastlegen og be om hastetime i dag. Hvis du ikke får det, gå til Legevakta. Min fastlegekontor har noen ledige hastetimer rundt lunsj hver dag, men man må ringe kjapt etter telefonen åpner på formiddagen for timene rives vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ringt i går. Ingen legetime før tirsdag. 

Sendte melding via ekonsultasjon, men har ikke fått svar enda. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det startet med en kviselignende prikk og utviklet seg til dette. Har det på armen å låret. Han sier det klør litt, men blir ikke plaget av det. Jeg har lest litt og det ligner ikke på brennkopper 🤷🏻‍♀️ Legetimen får vi ikke før tirsdag. Noen som vet hva dette kan være ? 

0029D34B-48EC-4F15-96FD-3A95BE310032.jpeg

36470F6A-1258-4E59-A84E-C35B75BA5AD4.jpeg

Unnskyld at jeg spør, men tenker du virkelig dette er noe for legevakta? Hva mener du de skal gjøre? Folk må seriøst slutte å misbruke legevakta til alt, det er for folk som trenger øyeblikkelig hjelp! 

Anonymkode: fac78...a57

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unnskyld at jeg spør, men tenker du virkelig dette er noe for legevakta? Hva mener du de skal gjøre? Folk må seriøst slutte å misbruke legevakta til alt, det er for folk som trenger øyeblikkelig hjelp! 

Som tidligere skrevet har jeg kontaktet legekontoret og må vente til tirsdag. Vi trenger krem eller noe som skal smøres på pga det virker betent. På apoteket visste de ikke helt om det er sopp eller bakterie. 

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg mener også dette er noe for legevakten. 

Anonymkode: 750b9...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Legevakta er ikke til folk som trenger øyeblikkelig hjelp. Det er Akutten og ambulansen som er det.

TS må absolutt en tur til Legevakta.

TS, ring nå når telefonen åpner hos fastlegen og be om hastetime i dag. Ikke planlagt ledig time, men hastetime.

Hvis du ikke får, tar du med barnet til legevakta selvfølgelig.

Det kan være bakteriell infeksjon som krever antibiotika og da kan du ikke vente til tirsdag.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ring legevakta og snakk med dem.

Jeg gjorde det en gang med lignende problem, de ba meg da sende et bilde, fikk en lege til å se på det og ringte meg tilbake med råd om hva jeg burde gjøre. Da vurderer de om dere skal komme inn eller ikke.

Anonymkode: d648b...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke ventet til tirsdag med dette. Det ser hovent og betent ut...

Anonymkode: 9b124...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du drar ikke på legevakta for det der.

Anonymkode: c0b0a...39b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tror dr dropin har videokonsultasjoner? Da spiller det ingen rolle hvor du bor

Anonymkode: 6048f...9ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (8 timer siden):

Legevakta er ikke til folk som trenger øyeblikkelig hjelp. Det er Akutten og ambulansen som er det.

TS må absolutt en tur til Legevakta.

TS, ring nå når telefonen åpner hos fastlegen og be om hastetime i dag. Ikke planlagt ledig time, men hastetime.

Hvis du ikke får, tar du med barnet til legevakta selvfølgelig.

Det kan være bakteriell infeksjon som krever antibiotika og da kan du ikke vente til tirsdag.

Legevakta er for det som er så akutt at det ikke kan vente til fastlegen, og når TS skrev i dag tidlig burde hun ringt og bedt om ø.hj time hos fastlegen i løpet av dagen.

Anonymkode: 63491...8ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det snakk om feber og nedsatt allmenntilstand bør du ikke vente. Sepsis er skumle greier...

Anonymkode: 0c7ed...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var på Volvat. Det er infeksjon( streptokker ) og vi fikk resept på Fucidin. Han fikk en til i nesen. Nå krysser vi fingrene at kremen funker og at det ikke dukker opp flere . 

Ta 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...