Koriander Skrevet 1. januar 2006 #1 Skrevet 1. januar 2006 Jeg har akkurat sittet med nesa i "Frelseren", Jo Nesbøs siste, i et par dager, og nå ble jeg veldig opptatt av hvilke tidligere bøker om Harry Hole jeg har gått glipp av. Kan noen hjelpe til med å gi en pekepinn om innholdet? Jeg kan starte litt selv: Flaggermusmannen - Australia Kakkerlakkene - Harry Hole i Bangkok Rødstrupe - Sorgenfri - Marekors - Frelseren - Frelsesarmeen og ex-Jugoslavia De tre i midten klarer jeg ikke å forbinde noe med. Var det en med et bankran på Majorstua? Må innrømme at jeg blander litt sammen, blant annet med Tom Kristensen (Kristiansen?) sine bøker (En kule mfl). Noen Nesbø fans som kan hjelpe?
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #3 Skrevet 1. januar 2006 Marekors: varm sommer i Oslo og Tom Waaler Rødstrupe: nynaszisme og samtidig historie om en frontkjemper under annen verdenskrig
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #4 Skrevet 1. januar 2006 Takk! Da forstår jeg at jeg kun har gått glipp av Marekors - men at det skjedde ganske mye i den boka som gjør at verden på politihuset endret seg veldig fra Sorgenfri til Frelseren. Toppers - da har jeg jo en ulest Nesbø-bok å glede meg til!!!! Frelseren synes jeg forøvrig var veldig, veldig bra!
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 1. januar 2006 #6 Skrevet 1. januar 2006 Etter Frelseren ligger det meste til rette for opptil flere oppfølgere. Såpass kan man si uten å *spoile*
Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2006 #7 Skrevet 2. januar 2006 Skriver under på at Frelseren var en sinnsykt bra bok. Den beste han har skrevet spør dere meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå