Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter går 1. året på VGS, studiespesialiserende. Hun går på en skole som er villig til å samarbeide med å få til et faglig opplegg i forhold til fag. Hun tenker evt. å bo hos en vertsfamilie. 

Har noen tips eller forslag til steder å henvende seg? EF er vel dyrt? 

Hun må ta opp studielån til dette året, jeg har ikke økonomisk mulighet til å bidra med mer enn 5000 kr. i måneden.

På forhånd tusen takk for svar!

Anonymkode: f78d4...eac

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med skolen hennes og hør hvilke land/skoler de har utveksling til. Det kommer til å koste penger så still krav om at hun må finne seg en jobb: helst ekstrajobb, men i alle fall sommerjobb og at hun selv må ta telefoner og være med på å organisere dette. Helt ærlig tror jeg ikke dere klarer det, når hun ventet så lenge med å komme på dette. Det er mars liksom og under 6mnd til hun tenker å ha dratt. 

Anonymkode: 19557...71a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok andre som kan svare på det du lurer på. 

Men. 

Det som mange av våre elever brenner seg på er at de ikke nødvendigvis får plass igjen på skolen sin i vg3. 

Elevene får beskjed om dette selvfølgelig, men de er 16-17 gamle med sommerfugler i magen, og tror at alt ordner seg. 

(De får jo vg3 plass en plass, men det er jo ikke slik at plassen de hadde i vg2 holdes åpen)

Anonymkode: a5e3b...f85

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...