Gå til innhold

Sur lukt under tånegl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer frem en sur lukt når jeg klipper neglene på storetåa. Er det sopp? Det er kun under begge stortå neglene og ingen av de andre. Synes jeg kjenner lukten etter jeg har vasket godt også.

Anonymkode: 37426...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotsopp kan ha en sur lukt. Ikke egentlig farlig, bortsett fra om man har diabetes. Finnes salver på apoteket som fjerner det. 

AnonymBruker
Skrevet

Døde hudceller og annet ræl som samler seg bl.a. under neglene kan jo lukte litt, ja. Det er helt normalt.

Anonymkode: 2a5fb...868

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg lukter det en sånn tåfislukt under neglene på stortåa når jeg klipper. Har vært sånn i veldig mange år og det er ikke sopp.

Anonymkode: ac1b8...47c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Døde hudceller og annet ræl som samler seg bl.a. under neglene kan jo lukte litt, ja. Det er helt normalt.

Men hvorfor går ikke lukten bort etter jeg har klippet negl og vasket? Har ikke kjent denne lukten før. Må jeg bruke noe spesielt middel?

Anonymkode: 37426...8b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. ⬆️

Vask ekstra godt i området ved å bruke neglebørste med litt såpe på, så blir det trolig bedre. 

Anonymkode: 54cf8...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Bakterier som koser seg med svette og døde hudceller, og ev annen skit. Bakterier som gror - lukter. Helt normalt. Tærne er ekstra utsatt for sånt. Sopp lukter mer søtlig.

Anonymkode: 3ce15...9c8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...