Gå til innhold

Er redd jeg er gravid- hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er i 20 årene, jeg hadde sex med en fyr for 2 uker siden, vi brukte ikke kondom , og jeg går på p piller men problemet er at jeg glemte å ta pillene i 2 dager før vi hadde det, så jeg tok begge pillene samme dag som vi hadde sex. Nå er jeg redd for at jeg er gravid. Er det ett tegn på graviditet at jeg plutselig craver uvanlig mye godteri ? Kan man kjenne graviditetssymptomer bare 2 uker etter sex? 

Anonymkode: 42fa7...381

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok helt beskyttet. Husk at mange dropper piller en uke for å få menstruasjon. Du er fortsatt beskyttet i denne perioden. Ikke stress med dette. Ta en test dersom neste mensen uteblir. 

Anonymkode: 505e8...e79

Skrevet (endret)

Det ville i så fall være et mirakel om du kjenner symptomer så tidlig. Cravings på godteri i denne fasen er bare BS. Det er bare ditt eget "naturlige" søtsug.

Du sier ingenting om syklusen din. Har du regelmessig mens selv med p-piller? Kjøp og ta en test. Ta enda en to uker etter der igjen.

Må bare spørre. Siden du har sex uten kondom, lar mannen komme inni deg, samtidig som du var bevisst på at p-pillen var glemt; prøver du å bli gravid? Og lot du mannen du hadde sex med få vite at p-pille var glemt?

Endret av Turtellure12
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Turtellure12 skrev (31 minutter siden):

Det ville i så fall være et mirakel om du kjenner symptomer så tidlig. Cravings på godteri i denne fasen er bare BS. Det er bare ditt eget "naturlige" søtsug.

Du sier ingenting om syklusen din. Har du regelmessig mens selv med p-piller? Kjøp og ta en test. Ta enda en to uker etter der igjen.

Må bare spørre. Siden du har sex uten kondom, lar mannen komme inni deg, samtidig som du var bevisst på at p-pillen var glemt; prøver du å bli gravid? Og lot du mannen du hadde sex med få vite at p-pille var glemt?

Nei jeg tenkte ikke over at jeg glemte p pillen  Når vi holdte på liksom. Glemte det litt ;/  ja begynte bare å lure litt fordi jeg har ikke cravet så mye godteri før. Men liker godteri da, så spiser det fordi jeg har lyst. Har bare kjent sånn ekstra mye søtsug lizm. Ja har egt regelmessig mens, har d 1 gang i mnd og det varer rundt 1 uke. Så er ganske regelmessig. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du er nok helt beskyttet. Husk at mange dropper piller en uke for å få menstruasjon. Du er fortsatt beskyttet i denne perioden. Ikke stress med dette. Ta en test dersom neste mensen uteblir. 

Tusen takk for svar! ❤️ Nå ble jeg glad. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Husk p piller og kondom neste gang!

Anonymkode: dc86a...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Nei godterisug er ikke graviditetssymtpom og du kan ikke få noen symptomer etter så kort tid. 

Ta en graviditetstest om en uke :)

Anonymkode: 07e17...501

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med at folk tror at man skal ta dobbelt opp av medisiner når man glemmer en dose? :ler: skjønner ikke hvor de får de fra

Anonymkode: 0f631...3d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For å kunne ta en ukes pause for å få bortfallsblødning må man ha gått på p-pillene i minst 21 dager. Så om TS har det så går det nok fint. Har hun ikke gått på pillene i sammenhengende 21 dager så er hun ikke sikker. 

Mest sannsynlig så har alt gått bra, TS.  Ta en graviditetstest om et par dager for å være sikker. 

Anonymkode: 991e9...f47

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en test. 

Du blir ikke gravid av å ta den testen...ubeskyttet sex derimot....

Anonymkode: 6027c...ea5

Skrevet

Kan vi slutte med sånne trolletråder? Selvfølgelig hadde du ikke sex uten kondom med en du ikke er sammen med jo mindre han har jomfru. Det tror jeg ikke han var. Jeg har ihvertfall aldri ligget med en jente som ikke har insistert på kondom og jeg har aldri ons heller...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil gi deg råd om å lese pakningsvedlegget slik at du bruker p-pillene riktig. Du skal ikke ta to eller flere piller samme dag hvis du glemmer noen piller. Risikoen for uønsket graviditet øker litt når du ikke bruker pillene riktig, men du skal nok ha ganske uflaks for å bli gravid likevel.

Anonymkode: 032a5...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...