timbar Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Hei Sikkert dumt spørsmål men har mange Fb venner, noen jeg kjenner godt, andre mindre godt og noen bare bekjente, hver gang jeg har bursta får jeg massevis av gratulasjoner, men hvis jeg publiserer noe enten privat eller en mening får jeg ikke spesielt mange likes ikke at dette er så viktig for meg, men fører jo til at interessen min for Fb synker stadig vekk. Publiserer skjelden noe provoserende eller noe som burde tyde på at folk misliker meg. Noen av de jeg har som venner på Fb får 250 likes når de publiserer et bilde, selv om de ikke har så mange flere venner enn meg, har heller ikke noe konfliktfylt forhold til folk, tenker vel heller at jeg er dritkjedlig, og ikke verdt likes uansett hva jeg poster. Forstår jo etterhvert godt hvorfor Fb skaper en slags tapere. Jeg publiserer nesten aldri bilder med happiness, men om jeg gjør det får jeg av en eller annen merkelig grunn flere likes, noe som står i grell kontrast til bilde som er skapt av Fb At folk føler seg mislykket, nettopp av den grunn at jeg trodde det publiserer jeg som sagt nesten aldri sånne happy bilder. Jeg er klar over at å publisere meninger ikke er spesielt populært og da får jeg såklart svært få likes. Jeg prøver selv å være positiv og trykke likes på andres innlegg, men nå har jeg nesten gitt opp, føler meg vel mer eller mindre usynlig. Så ser jeg venner og bekjente som knapt deler noe på Fb få sånn 250 likes når de publiserer nettopp et slikt happy bilde av mor, far og barna. I tillegg er de samme lite sosiale blant venner. Må medgi at jeg bare har lyst å slette hele Fb profilen min for jeg skjønner ikke helt hva som er gale med meg. Ikke at jeg har forventninger om å få 250 likes, men hadde vel vært fornøyd ned ca 20, og skjønner på ingen måte hva jeg gjør feil. Ser jo samme tendensen blant enkelte av mine venner/bekjente, skjønne mennesker som aldri tråkker andre på tærne, men mange av de får i likhet med meg få likes. Så blir jo mer og mer mistenksom på om det er noen som kjøper seg likes eller om det finnes andre måter å få det på For ordens skyld er jeg selv ikke spesielt opptatt av å få likes, og synes det er en uting med tanke på at noen får komplekser grunnet dette. Jeg er godt voksen og lever godt med dette, men tenker på alle de skjønne unge menneskene som dessverre ikke er populære, og får enda mer komplekser pga.dette systemet. Så skulle gjerne hørt hva andre mener om dette systemet, i tillegg overrasker det meg at Fb som jo er et gedigent pengekonsern ikke gjør noe med det. For øvrig gjelder det samme på Instagram. At bloggere er mer populære er jo normalt, men hvorfor er det slik blant oss vanlige mennesker tro? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 20 likes er veldig mange! Jeg har rundt 800 venner og får aldri så mange likes utenom på god jul bilder men aldri vanlige poster eller meninger. Folk bryr seg ikke så mye om andre på sosiale medier, de er mest opptatt av seg selv. Men jeg har merket at algoritmene på sosiale medier er sånn at jo flere poster du liker som er andres, jo mer dukker du opp i newsfeeden dems og får likes tilbake. Om man aldri liker andres poster så dukker man ikke opp i newsfeeden dems og folk får ikke likt postene heller Anonymkode: 4583d...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå