Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 6+0 på vei og opplever kvalme som er konstant hele dagen. Det letter når jeg spiser, også kommer det tilbake en time halvannen etter så jeg må spise ett eller annet nesten hele tiden 

Jeg leser at kvalme reduserer sjansene for spontanabort,  noe jeg frykter intenst. Hvordan har dette vært for dere som har hatt kvalme? Har det gått bra? Har dere hatt mye kvalme men allikevel abortert?

Jeg skjønner at man ikke kan gjøre noe fra eller til, men synes det er litt spenende å se andres erfaringer ^^,

Anonymkode: d0dc5...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått 2 barn...var aldri kvalm 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tøys

Anonymkode: 1d7fb...6eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tøys

Anonymkode: 1d7fb...6eb

Igjen, jeg ber om erfaringer fra andre mennesker her inne

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt svar er nok ikke av de du vil høre, men det er nå en gang sånn realiteten er.

Jeg har 3 barn, men vært gravid 6 ganger.

Var kvalm døgnet rundt i to av de. Det ene gikk bra, det andre endte i MA i uke 11. Fosteret døde i uke 7, men jeg var kvalm til noen få dager før Ma ble oppdaget på ul.

I de andre var jeg minimalt kvalm. De to Sa ene jeg hadde var så tidlig at jeg ikke hadde så mange symptomer enda.

Anonymkode: f6191...a17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror vel dessverre ikke kvalme kan gi deg et tegn på sundt svangerskap. Man kan miste opp til fødselen ( eller feil med barnet, hjerte stopper etc) og kvalme vil vel komme av hgc..og sp lenge man har hgc i kroppen vil man kunne bli kvalm...men kvalme kan jo ikke fortelle om hjertet til babyen slutter å slå, om det er feil med babyen eller om du skulle miste.  Noen blir kvalme fra uke 5 til de nesten føder og kan ikke si det er noe Sundt svangerskap, og vil vel tro at folk eks er kvalme og får baby med down syndrom ikke kan ta kvalm som er tegn.

Samme som de sier at folk med mye reflukssykdom får barn med masse hår...men dette stemmer heller ikke med alle. Tror slike ting er litt tilfeldig 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Tror vel dessverre ikke kvalme kan gi deg et tegn på sundt svangerskap. Man kan miste opp til fødselen ( eller feil med barnet, hjerte stopper etc) og kvalme vil vel komme av hgc..og sp lenge man har hgc i kroppen vil man kunne bli kvalm...men kvalme kan jo ikke fortelle om hjertet til babyen slutter å slå, om det er feil med babyen eller om du skulle miste.  Noen blir kvalme fra uke 5 til de nesten føder og kan ikke si det er noe Sundt svangerskap, og vil vel tro at folk eks er kvalme og får baby med down syndrom ikke kan ta kvalm som er tegn.

Samme som de sier at folk med mye reflukssykdom får barn med masse hår...men dette stemmer heller ikke med alle. Tror slike ting er litt tilfeldig 

Mulig det er mye tilfeldigheter, men det er også en del forskning som beviser at kvinner som er kvalme har redusert sjanse for SA. Selvsagt ikke at kvalmen i seg selv gjør noe, men at det er symptom på at ting stort sett går som det skal 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var EKSTREMT kvalm hele svangerskapet. Lå isolert på et mørkt rom uten kontakt med andre.

Alle verdiene mine var det som jordmor kalte 6+ (toppkarakter).

Jeg fikk en ekstremt krevende baby. Men du verden så vakker. Holdt på å bli utbrent, mye svimmel, besvimte en gang av stor påkjenning over tid. 

Viste seg å være et svært begavet og evnerikt barn. Er ikke lenger krevende, men trenger tilpassede utfordringer. Som oss alle. 

Anonymkode: 59294...36d

• Liker 1
Skrevet

Har fått 3 friske barn. Ingen kvalme. Har mistet 2 ganger også (uke 6 og uke 8.) ingen kvalme da heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Hatt tre spontanaborter og en MA. Vært kvalm alle gangene.

Anonymkode: e46e7...091

AnonymBruker
Skrevet

..så ingen flere positive endings med kvalme? :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 0 kvalme. Alt fint :) 

Anonymkode: 9e06b...e81

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt hyperemesis begge svangerskap. Det første endte i ma, det andre er jeg i 18. uke i nå, og alt ser bra ut så langt. 

Anonymkode: e0a1d...313

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke kvalm. Selv med tvillinger som mange da får ekstra symptomer. Alt gikk fint. Hadde mange andre dritt plager da.

Anonymkode: d4edc...f03

• Liker 1
Skrevet

Kvalm i alle mine svangerskap (8stk), har to barn. Så for meg har det ikke hatt betydning.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 friske barn, aldri vært kvalm under svangerskapene. Har heller aldri hatt noen spontanaborter❤️👍

Anonymkode: e9528...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg varkvalm fra uke 5, og alt gikk vra. Samme gjelder moren min, som var kvalm i 3 av graviditetene side. I det fjerde var hun ikke kvalm, og da mistet hun. Så for oss stemte det bra at kvalme var et positivt tegn.

Anonymkode: 2fdc9...744

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Det er tegn på hormoner, altså at kroppen produserer eller fortsatt har en viss mengde hcg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...