AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Kjæresten sa noe som var ganske sårende, han var veldig sint da han sa det. Han blir riktignok lett sint, men dette var mer enn vanlig. Vi har reist ekstremt mye sammen de siste to årene, lange turer på flere måneder. Vi hadde nettopp kommet til et nytt sted og han ville vite når vi skulle ta fly til neste sted. Som var en halv uke senere. Jeg var ganske trøtt, sovet dårlig og vi hadde bare vært i destinasjonen for en dag. I tillegg fikk vi bo i huset til en slektning av kjæresten, og de hadde ikke sett hverandre på flere år. Jeg nevnte en dag vi kunne fly (går mange fly dit) og sa ikke så mye annet om hva vi skulle gjøre de andre dagene. Mye fordi jeg var sliten og fordi jeg ikke helt visste hva han andre mannen ville gjøre mens vi var der. Kjæresten ble så forbannet. «Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det her, men vi må bli bedre på å planlegge. Du planlegger ikke ting og set føles ut som om jeg er en tur guide og du bare henger med. Det er ikke det jeg vil ha. Jeg vil ikke ha noen i livet mitt som er som Henrik (en slektning av kjæresten som er ekstremt vimsete og ustrukturert etc etc). Jeg vil dele livet med en partner som er med og aktiv». Det var sårende at han sa det fordi jeg kommer hele tiden med masse forslag til ting å gjøre. Føler ofte han ikke vil planlegge i forveien i der hele tatt. Noen ganger blir han sur om jeg kommer med forslag og han ikke vil gjøre det. Istedenfor å bare si nei. men jeg skjønner litt han han var mer frustrert nå, jeg var jo diffus. så jeg sa at jeg skulle prøve å bli bedre på det. En annen ting er at han betaler alt og jeg vil ikke at han skal føle at jeg «bruker han» men masse forslag og kanskje noe han synes er for dyrt. men vi har reist sammen over et par år og det her er ikke noe nytt nå. Han sa ved nyttår at han er lykkelig med meg og reisingen. Nevnte til og med at hun kunne se for seg å få barn med meg. Høres det ut som om han tenker på å gjøre det slutt? Eller bare ble veldig sur og ville ha en endring på noe uten at han vil slå opp? Anonymkode: 1ee98...42c
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Jeg syns det høres ut som at han har følt på det der en stund. Om han kun ble sur der og da så hadde setningen stoppet etter "Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det her, men vi må bli bedre på å planlegge." Alt det han sa videre er nok noe han har kjent en stund desverre. Jeg hadde nok tatt en alvorsprat med han om det som ble sagt og spurt han hvor det kommer fra og om han føler at dere er for forskjellige eller om det er deg han vil leve med resten av fremtiden. Så får du en avklaring på det istedet for å gå å være nervøs for brudd Anonymkode: 9016e...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns det høres ut som at han har følt på det der en stund. Om han kun ble sur der og da så hadde setningen stoppet etter "Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det her, men vi må bli bedre på å planlegge." Alt det han sa videre er nok noe han har kjent en stund desverre. Jeg hadde nok tatt en alvorsprat med han om det som ble sagt og spurt han hvor det kommer fra og om han føler at dere er for forskjellige eller om det er deg han vil leve med resten av fremtiden. Så får du en avklaring på det istedet for å gå å være nervøs for brudd Anonymkode: 9016e...a2d Enig i at det virker som om han har følt på det lenge. Jeg sa senere på kvelden at når vi treffer og tilbringer tid med noen han kjenner godt og som jeg ikke har møtt før, så vil jeg ikke styre for mye siden jeg ikke kjenner de og ikke vet hva de vil. Jeg spurte også om han ikke er lykkelig med meg og han svarte at han er det, men det betyr ikke at alt er perfekt. men tror jeg må ha en ordentlig prat med han. Anonymkode: 1ee98...42c
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 Bare føler det er absurd å snakke om å få barn med noen for så å si slike ting som han tydeligvis har følt på en stund. Men kanskje han liksom har fått nok? Anonymkode: 1ee98...42c
Virrevirrevapp Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 1. Sett grenser når du er trøtt og sliten. Si, jeg vil gjerne prate med deg om dette med et klart hode. Nå går jeg og hviler. 2. Det er tydeligvis noe i planlegginga deres som ikke er optimalt. Sett dere ned og prat om hvordan begge kan bidra til å gjøre det bedre fremover.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bare føler det er absurd å snakke om å få barn med noen for så å si slike ting som han tydeligvis har følt på en stund. Men kanskje han liksom har fått nok? Anonymkode: 1ee98...42c Kan føles litt absurd ja, men til og med menn man bare har møtt ti ganger kan snakke om barn og fremtid med deg mens de også dater fem andre damer de sier det samme til så akuratt sånn fremtidsprat skal man ta med en klype salt Anonymkode: 9016e...a2d
Sirah Skrevet 30. mars 2023 #7 Skrevet 30. mars 2023 Han var ikke trøtt, sliten og frustrert selv da TS? Dere hadde jo akkurat kommet til en ny destinasjon. Og så overreagerte han noe voldsomt? Selv om man er kjærester og har det mye gøy sammen, så kan det jo bli voldsomt å være så mye oppå en og samme person over tid. Ta en prat med han når dere har fått landet begge to 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Skrevet 30. mars 2023 Sirah skrev (2 minutter siden): Han var ikke trøtt, sliten og frustrert selv da TS? Dere hadde jo akkurat kommet til en ny destinasjon. Og så overreagerte han noe voldsomt? Selv om man er kjærester og har det mye gøy sammen, så kan det jo bli voldsomt å være så mye oppå en og samme person over tid. Ta en prat med han når dere har fått landet begge to Det kan hende, jeg håper det er litt sånn. Vi var jo akkurat da ute på tur og tror han var litt irritert på han fyren vi bodde hos, også. Ikke at jeg prøver å undergrave det han sa, for det er tydelig at det knager på han. Og noe kan endres. Spørsmålet er vel hvor mye men vi er sammen omtrent 24/7 og han kan lett bli sint, ikke bare på meg men alle i livet hans. Anonymkode: 1ee98...42c
Sirah Skrevet 30. mars 2023 #9 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan hende, jeg håper det er litt sånn. Vi var jo akkurat da ute på tur og tror han var litt irritert på han fyren vi bodde hos, også. Ikke at jeg prøver å undergrave det han sa, for det er tydelig at det knager på han. Og noe kan endres. Spørsmålet er vel hvor mye men vi er sammen omtrent 24/7 og han kan lett bli sint, ikke bare på meg men alle i livet hans. Anonymkode: 1ee98...42c Ja det er jo sikkert noe han har følt litt på, sånne utbrudd kommer jo ofte ikke helt ut av det blå. Men jeg tipper det kom frem mer dramatisk enn han egentlig hadde tenkt Er man sammen 24/7 er det klart man irriterer seg over ting ved den andre personen, noe annet ville jo egentlig bare vært rart 😅
spegel Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 Tipper han var sliten han også. Ta en god prat når begge er uthvilte, legg en plan sammen. Kom på min egen teite eks, når vi hadde vært en tur i en storby, og landet på flyplassen i Norge. Han spurte meg om jeg husket hvor vi hadde parkert bilen? Det husket jeg godt, og sa nummeret på plassen vi hadde. Da KLIKKET det for mannen, og han kom med en lang rant om hvor vimsete jeg var, hvordan jeg klarte meg i livet når jeg var sånn osv(klarer meg veldig bra faktisk 😂). Jeg husket faktisk riktig parkering, noe han ikke gjorde. Gjett om han var lei og sliten av meg! Det ble slutt en tid etter. Ikke at denne historien kan sammenlignes med din, men ja. Reising er/kan være veldig tøft for kjærester 😅😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå