Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lander likevel på 4.5-4.7%

Anonymkode: 63c83...3fd

Skrevet

Det er på tide bedriftslederne skjønner at mer og mer til dem, og lite til oss, får konsekvenser til slutt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Topsi said:

Det er på tide bedriftslederne skjønner at mer og mer til dem, og lite til oss, får konsekvenser til slutt.

Nå er det jo ikke slik for majoriteten av bedrifter 

Anonymkode: 85fcf...c9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det jo ikke slik for majoriteten av bedrifter 

Vet det, men det er virkelig kvalmt når vi på gulvet, enten det er oss sykepleiere, eller industriarbeidere, avspises med reallønnsnedgang for 3 år på rad (pga prisveksten går all lønnsøkning fra og med 2015 i dass), mens ledere får både 9 og 20 prosents økning. Det må bli slutt på at NHO roper om moderasjon mens lederne velter seg i luksus.

Økningen på 9 og 20 prosent gjelder ledere i snitt. Det kan ikke fortsette

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Topsi said:

Vet det, men det er virkelig kvalmt når vi på gulvet, enten det er oss sykepleiere, eller industriarbeidere, avspises med reallønnsnedgang for 3 år på rad (pga prisveksten går all lønnsøkning fra og med 2015 i dass), mens ledere får både 9 og 20 prosents økning. Det må bli slutt på at NHO roper om moderasjon mens lederne velter seg i luksus.

Ironisk at det er i statlige bedrifter leder lønninger øker så mye mer enn for de andre ansatte

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ironisk at det er i statlige bedrifter leder lønninger øker så mye mer enn for de andre ansatte

Ja, det kan du si, og da særlig i bedrifter som tjener rått på folks økte kostnader. Blir kvalm!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De tjener grovt de som jobber i strømselskaper, fysj.

Anonymkode: dc729...0df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det gjelder ofte ledere i IT. For å si det rett ut er man nødt til det da markedet er støvsugd og man tjener dårligere enn i det private og likevel har stor press for å levere. Alle andre ledere trenger ikke ha like høy lønn.

Selv har jeg ikke fått ei krone i lokale forhandlinger på 3 år, jeg er såpass lett å erstatte at jeg nedprioriteres, alt går til ingeniører. Det jeg helst skulle hatt er at all lønnsøkning blir generelle tillegg, slutt med lokal pott, aka trynefaktor.

Og forresten, 6% burde det være, minst. Hvis ikke slutter jeg med fagforeningen. Betale 1% til dem og ikke få noe tilbake er en dårlig deal.

Anonymkode: 47679...204

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (10 timer siden):

NHO har jo ca null troverdighet. Uansett hvordan økonomien går, så er det så fryktelig for bedriftene.
Det kan bli en interessant vår!

Anonymkode: 0f23f...1d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (4 minutter siden):

Noen ganger lurer jeg på alle forskjelligheter i samfunnet vårt. Det er så mange som får store bonuser i tillegg til lønningene sine, og det trenger heller ikke bare å være fordi de er så ekstremt flinke.  Det er visst bare helt normalt i visse bransjer.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/04/02/195911870/lonnsbonus-78-000-kroner-i-snitt

Ja, det går tydeligvis veldig dårlig med oppdrettsbransjen. Klart at grunnrenteskatt vil ødelegge næringa. 🤡

Anonymkode: 0f23f...1d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk uoppfordret 2.25% mer i lønn. En femmer pr time 🤪

Anonymkode: 50fd9...e25

Skrevet

De som gjør store deler av arbeidet på gulvet blir ikke premiert slik de burde. I fysisk og psykisk krevende og kritiske yrker der man gir mye av seg selv for å hjelpe andre mennesker, bør man forvente å tjene mer enn de fleste andre yrkesutøvere. Men dessverre har vi på godt og ondt vannet ut disse yrkene ved å la frivillighet, gratis arbeidskraft, vikarer som ikke kan norsk osv få bildet av yrket til å bli mindre profesjonelt enn det fortjener.

Tenk hvis man ansatte gratis arbeidskraft (selvsagt med opplæring) til å jobbe offshore. Da hadde den yrkesgruppen blitt rammet også.. men de er liksom vernet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk uoppfordret 2.25% mer i lønn. En femmer pr time 🤪

Anonymkode: 50fd9...e25

Fikk du vel for at du ikke skulle klage 😂

Anonymkode: e1159...812

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hvor mange prosent gikk dere opp i lønn? Jeg gikk opp 8,45%. Rådgiver i staten. 

Anonymkode: 3dbd9...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...