AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Er det bedre å jobbe som legevikar (etter medisinstudiet) også ha barn, slik at man jobber lite (når man kan, er vikar) og har god tid til barna og seg selv, ettersom det blir første barn? Hvis det går an? Men: øker ansienniteten? får man like mye økonomisk støtte som om man hadde 100%stilling (f.eks. svangerskapspenger...) Er det lett å få lis1 stilling etter å ha blitt ferdig med barna styringa? Takker for svar! Jeg hører så mye forskjellig, derfor tenkte å spørre de tingene her, så dere kan dele deres erfaring... Anonymkode: 853d9...6bf
BobbySocks Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Ville gjøre ferdig LIS1 først. Da har du krav på foreldrepenger, slipper sloss om plassene med de unge uten barn osv. 4
maya55 Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 BobbySocks skrev (8 minutter siden): Ville gjøre ferdig LIS1 først. Da har du krav på foreldrepenger, slipper sloss om plassene med de unge uten barn osv. Hvordan er vaktbelastning som Lis2,3 sammenlignet med Lis1, tenker om jeg vil ha tid til barna. (kan hende det er rar spørsmål, men jeg vet like om disse tingene)
maya55 Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 BobbySocks skrev (27 minutter siden): Ville gjøre ferdig LIS1 først. Da har du krav på foreldrepenger, slipper sloss om plassene med de unge uten barn osv. blir det ikke også vanskeli å få lis2 når du har barn?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 16 hours ago, maya55 said: Hvordan er vaktbelastning som Lis2,3 sammenlignet med Lis1, tenker om jeg vil ha tid til barna. (kan hende det er rar spørsmål, men jeg vet like om disse tingene) Det spørs på spesialiteten du velger og hvor du jobber. Anonymkode: 553de...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 Syns det er ganske bekymringsfullt at du som lege kan så lite om spesialiseringløp i eget fag, og ikke minst tydeligvis ikke vet forskjellen på svangerskapspenger, sykepenger og foreldrepenger. Støtte fra nav betales etter inntekt, ikke etter stillingsstørrelse, opp til maks 6G. Du bør ta lis1 så snart du kan, jo lengre du venter etter studie, jo vanskelige er det å få plass. Turnusbelastning avhenger av spesialitet. Anonymkode: f22af...0ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå