Gå til innhold

Hormonspiral -,nedsatt libido

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk satt inn Mirena hormonspiral etter fødsel for 4 år siden. Har siden slitt med 0 eller lite sexlyst. Har trodd det har handlet om baby/småbarn/sliten, men har i det siste begynt å tenke om det rett og slett kan være hormonspiral? 

Har noen erfaringer med denne hormonspiral? 

Anonymkode: 8b4bd...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det motsatte, men endret sexlyst kan vel egentlig være en bivirkning ved all hormonprevensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Kona har brukt Mirena siste 10-11 år etter siste fødsel, brukte p-piller før vi fikk barn, begge deler fordi hun før var så ekstremt plaget med voldsomme mensblødninger at hun ble blodfattig, kunne besvime osv. Så jeg har ikke "opplevd henne" annet enn på hormonprevensjon eller som gravid/ammende. Men vi har hatt et aktivt og regelmessig sexliv hele veien, sex rundt 3 ganger i uken i alle år. Hun blir alltid våt og tent og får lett orgasmer.

Nå er hun 48 og Mirena nummer to begynner å gå tom for hormonvirkning (er det ikke ca 5 år?), men legen hennes mente at hun kunne beholde den en stund over tiden og at det ikke blir aktuelt med en ny etter dette pga. alderen hennes. 

For vår del har det fungert veldig fint og hun har hatt null plager med spiralen.

Vet det er andre kvinner som har syntes at hormonspiral ble helt krise for sexlysten, og det samme opplever noen med p-piller, mens andre ikke, så det virker som dette er ganske individuelt. 

Det er vel klokest å ta dette opp med legen. Og du må jo ha en mer tålmodig mann enn mange andre?

Anonymkode: 2c9ef...38f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke hormonspiral min påvirket libido, men tok den ut for 4 måneder siden og har merket stor forskjell! 

Uka før menstruasjon har jeg nå 0 lyst. Fra menstruasjon starter og 1 uke så har jeg passelig lyst, hvis jeg blir oppmuntret. Mens de to ukene som leder opp til eggløsning, eggløsning og rett etter har jeg skikkelig høy sexlyst som jeg ikke har hatt siden jeg begynte med hormonprevensjon for 15 år siden. 

Verdt å teste ut om du savner sexlysten? 

Anonymkode: cb0c0...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...