Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var siste praksis og den gjennomføres bare en gang i året ja. Men ganske spesielt å gå fra stryk på et sted til elsket på et annet. Kanskje enda mer i og med at jeg ikke gjorde noe relevant mens jeg ventet og hadde mistet en del klinisk erfaring 

Anonymkode: 99519...a04

Det er ikke en unik opplevelse. Slik var det for meg og. Strøk i en praksis, fikk ikke en negativ tilbakemelding når jeg tok den opp. Annet sted, men samme brukergruppe. Hadde også en medstudent som strøk første praksis. Når hun tok den opp fikk hun ikke bare bestått, men vikariat. Fast jobb fikk hun via neste praksis. Noen ganger er det kanskje bare skikkelig mismatch mellom student og veileder/praksisplass 🤷

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange bruker Wikipedia! Det viktigste er jo å kildehenvise og omskrive stoffet 

Anonymkode: de801...b70

På en bacheloroppgave? Absolutt ikke.

Anonymkode: 0faad...64b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det trodde jeg også! Jeg ser på ingen måte at det er fusk, da kildeføringen var korrekt og stoffet var omgjort. Det slo ikke ut overhodet nærmest i plagiatkontroll heller.. 

ts

Anonymkode: 9f8db...544

Har du bedt om en begrunnelse eller gjennomgang med sensor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei! 
For et par år siden fikk jeg fusk på bacheloren. Jeg ble dermed utestengt fra universitetet et år, og tok den opp med god karakter året etter. 

Men dette plager meg skikkelig, og gjør at jeg føler meg mislykket og annenrangs. Jeg jobber med mennesker, så jeg vet at mine personlige egenskaper er viktigere enn bacheloroppgaven, men likevel. Jeg har aldri strøket på noe, og bachelor er jo vanskelig å stryke på. Og jeg strøk ikke engang, men fikk fusk.. noe alle på arbeidsplassen fikk vite også. Redd de tror jeg gjorde det med overlegg.. 

Jeg fikk fusk fordi jeg i teorikapitlet brukte kilder fra internett og ikke bøker, og ikke bearbeidet/ omskrev stoffet godt nok. 

Er det noen som har vært i samme situasjon?

Jeg ble ikke tatt for fusk, men fikk dårlig karakter på bachelor. Følte meg litt dårlig angående det ganske lenge. Men det har igrunn ingenting å si for hvordan jeg er som sykepleier. De fleste arbeidsgivere ser lite på karakter på bachelor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

På en bacheloroppgave? Absolutt ikke.

Anonymkode: 0faad...64b

Jo, men det spørs helt på fagfeltet. 

Jeg ville aldri brukt Wikipedia i noe humaniorafag (i så fall kun for å finne noen kilder hvor jeg kunne begynne å lese), men en del av realfagene har temmelig god engelsk Wikipediaside når fagfeltet blir avansert nok. 

Anonymkode: b64ea...336

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kilder fra internett aka norsk helseinformatikk og helsedirektoratet

Men glemte du å kildeføre disse?

Jeg hadde masse varierte typer kilder på masteren, men la jo alt som fotnoter jevnlig.

Unnlot absolutt aldri å kildeføre i teksten med fotnote. 

Du kan ikke ta en kilde og omskrive den = eget. Du må fortsatt kilde direkte om det ikke ble gjort.

Når det er sagt:

På UIO har en medisinstudent nå nettopp fått omgjort påstand om juks.

Hun hadde lastet ned sine egne notater på nett, UIO henviste til disse som bare gav en død lenke.

Etter mye om og men+et par advokater fant hun ut at de henviste til hennes eget arbeid.

Står i Khrono på FB. 

Endret av AprilLudgate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...