AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #101 Del Skrevet 31. mars 2023 Hvorfor må man ha sex egentlig. Når den egentlige grunnen vi har sex er pga forplantning og her har de fått barn. Skal de ha et nytt med en gang? Anonymkode: a9d91...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #102 Del Skrevet 31. mars 2023 Rosakatt skrev (25 minutter siden): Kjipe damer som ikke vil ligge imot sin vilje? Du kan jo bare se degselv til nærmeste fengsel Jeg er kvinne så jeg tror ikke det Anonymkode: 0187d...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #103 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke spesielt hensynsløs, men det går an å ta seg sammen og jobbe for forholdet. Anonymkode: 0187d...5e2 Man kan ikke ta seg sammen når det gjelder fravær av sexlyst. Les gjerne om fysiske og psykiske skader ved pliktsex. Anonymkode: 8d1bc...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #104 Del Skrevet 31. mars 2023 At dette paret ikke har sex akkurat nå er en midlertidig situasjon mens barnet er så lite. Det burde han egentlig være smart nok til å forstå. Det vil sannsynligvis endre seg i nærmeste fremtid når mor får litt mer overskudd. Hvis han ikke blir tatt i utroskap i mellomtiden da. Hvis du ikke visste dette fra før TS, så vet du det nå. Da kan du si det til han neste gang han klager, at han får holde ut litt til og avlaste mor hvis han ikke gjør det fra før. Ingen orker å ha sex når det henger et barn i brystet hele tiden og man ikke får sove godt om natten. Anonymkode: f8e6b...fb8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #105 Del Skrevet 31. mars 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Han innrømmet at han gikk over streken med meg men ikke nødvendigvis for sex men å ligge påkledd i skje hadde vært nok. Anonymkode: afdb1...1bd Ligge påkledd i skje hadde vært nok? Du tro vel ikke på dette? Jeg må le. Anonymkode: f8e6b...fb8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #106 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fint innlegg. Du er et fint menneske som føler empati med din kollega. Så fint at du var der for han! Jeg kan si at jeg har samme situasjon som han. Ingen sex etter at barnet vårt ble unnfanget og for oss er det er 10 år siden. Det er mange gode menn som sørger over at mange kvinner setter seg selv først og ikke har forståelse for, eller liker, menns følelsesliv. Anonymkode: 6f68e...96e Da kan han betro seg til en mannlig venn eller ei venninne han ikke er tiltrukket av og prøver å sjekke opp. Anonymkode: 37d69...723 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mars 2023 #107 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Unnskyld meg? Men fikk ikke denne kvinnen barn i sommer? Er ikke akkurat slik at hun blør ennå, det er en god stund siden. Hun bør absolutt være oppe og nikker på alle mulige måter om hun ikke ble skadet under fødsel eller er deprimert. Snakk om å ikke gidde å være med på å opprettholde forholdet. Henne om det. Men ikke rart mannen finner noen andre. Helt naturlig Anonymkode: 0187d...5e2 folk kan da ha plager etter fldsel i lengre tid. Vi vet ikke hva hun sliter med her. Det står det jo ingenting om. Hun har sikkert sine grunner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #108 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spørsmålet er vel hvem som er mest narsissistisk - hun som sliter med å ha sex etter fødsel mens hun forsøker å tilpasse seg tilværelsen som småbarnsmor, eller han som ikke har evnen til å ta hensyn til hvordan kona har det etter en slitsom fødsels- og barselstid. Og attpåtil forsøker å være utro, og deretter skylder på kona. Det handler ikke om mangel på empati for folk som lever i sexløse samliv. Det handler om å se sine egne utfordringer opp mot andres, og sette sine egne behov litt til side i perioder der partneren behøver det. Jeg er kvinne, og har hatt en lang periode uten sex med min kjæreste. Han sliter mentalt. Det er ikke noe problem for meg å ta hånd om mine egne behov, uten å være utro. Selvfølgelig gjør det litt vondt når jeg får oppmerksomhet eller bekreftelser fra flotte menn, men jeg kjenner kjæresten min godt og vet hva han sliter med. Har ingen barn selv, men synes at det er vondt å lese om kvinner som presser kroppen sin gjennom en tung graviditet og fødsel, fordi hun og partneren vil stifte familie. Deretter blir hun bedratt av mannen sin, fordi hun ikke har kapasitet til å oppfylle alle hans behov, samtidig som hun forsøker å ta hånd om barnet og selv komme seg til hektene igjen. Anonymkode: 9708e...67b Gode poeng her. Hva tenker du om det, TS? Selv om det han sier skulle være sant. Han velger å utlevere kona si som sitter hjemme med et spebarn, og sexlivet deres, og skylder på henne for å få komme i buksa på deg? Blir du tent av en mann som gjør det? Som har SÅ lite omsorg for kvinnen som akkurat har født barnet hans. Så sykt ydmykende overfor hun der hjemme... Der er nesten så jeg unner damer som deg å oppleve det samme når du sitter der og har født barnet til en fyr.. Anonymkode: 10218...5c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #109 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gode poeng her. Hva tenker du om det, TS? Selv om det han sier skulle være sant. Han velger å utlevere kona si som sitter hjemme med et spebarn, og sexlivet deres, og skylder på henne for å få komme i buksa på deg? Blir du tent av en mann som gjør det? Som har SÅ lite omsorg for kvinnen som akkurat har født barnet hans. Så sykt ydmykende overfor hun der hjemme... Der er nesten så jeg unner damer som deg å oppleve det samme når du sitter der og har født barnet til en fyr.. Anonymkode: 10218...5c9 Hva med å i det minste få alderen rett her. Det ikke et spedbarn lengre, ungen ble født i fjor sommer. Du får nå håpe det du vil. Jeg mener fortsatt at når en partner stenger ned alle forslag om samtale gjør man ikke sin del for å få ting på spor. Det handler ikke bare om intimitet. Anonymkode: afdb1...1bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #110 Del Skrevet 31. mars 2023 Min eksmann kunne nok også sagt noe slik. Men han ville nok ikke ha fortalt at vi hadde baby med kolikk og relux som knapt nok sov & han tok nesten aldri sin del av ansvaret. Og det til tross for at vi delte foreldrepermisjonen i to like deler.. Og jeg tok alt av klesvask, husvask, gressklipping og bil. Det eneste han ordnet var mat noen ganger og snømåking. Late menn som ikke gidder å ta ansvar er lite sexy! Anonymkode: c8ced...665 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #111 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å i det minste få alderen rett her. Det ikke et spedbarn lengre, ungen ble født i fjor sommer. Du får nå håpe det du vil. Jeg mener fortsatt at når en partner stenger ned alle forslag om samtale gjør man ikke sin del for å få ting på spor. Det handler ikke bare om intimitet. Anonymkode: afdb1...1bd Heter det ikke spebarn fram til 1 år da? Det lærte jeg på helsestasjonen. Uansett, barnet er kanskje 7-8 mnd da. Poenget mitt står seg vel rimelig greit enda....? Livet med 7-8 mnd gammelt barn er ingen spøk. Gjerne mye amming både dag og natt ennå, som påvirker sexlysten. Anyway. Det flisespikkeriet ditt endrer ikke poenget i kommentaren min overhodet. Anonymkode: 10218...5c9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #112 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener fortsatt at når en partner stenger ned alle forslag om samtale gjør man ikke sin del for å få ting på spor. Det handler ikke bare om intimitet. Og vet vi egentlig noe som helst om hva partner har gjort og ikke her? Vi har jo bare det den utro drittsekken har sagt om henne for å få seg et ligg? Og da sier man jo såklart det som gir sympati for seg selv... Det vil jo ikke komme noe nyansert versjon om at de begge har slitt med å finne tilbake til intimiteten, og der begge har litt skyld i det. Blir jo ikke puling av det.... Anonymkode: 10218...5c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #113 Del Skrevet 31. mars 2023 Dette er et forsøk på å kaste vann på denne oppildnede diskusjonen, ikke bensin. Jeg er far til to herlige vesener på snart 3 og snart 6 måneder. Hverdagen og livet er et sirkus uten like, og hoi så gøy det er når alt klaffer. Pytt pytt når ting skurrer, men det må vi alle klare å stå i. Jeg har et hjertesukk til dere kvinner og til dette temaet. Anerkjenn meg. Gi meg er hint av et ulmende begjær, en påminnelse om at jeg betyr noe for deg. Drypp noen dråper vann på denne knusktørre jorden, slik at det fortsatt er liv for fremtidens regnværsdager. Stryk på meg. Se meg. Nærhet kan være så uendelig mye mer en penetrerende sex. Det er utfordrende for oss. Vi bærer også en bør med nyfødte og småbarn i hus. Ikke alle har det sterke instinktet og en kropp full av hormoner som gir et fortrinn til å fylle rollen som forelder. Vi har ikke hatt månedsvis med ruging som mentalt har forberedt oss. Noen av oss blir (enda) mer rotete, ustrukturerte og vimsete av søvnløse netter. Og for de kvinner som vil ta den lettvinte løsningen så er en kjapp runk mer enn nok for å unngå episoder som TS beskriver. Anonymkode: e80f7...bbb 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnhordlandsmann Skrevet 31. mars 2023 #114 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fint innlegg. Du er et fint menneske som føler empati med din kollega. Så fint at du var der for han! Jeg kan si at jeg har samme situasjon som han. Ingen sex etter at barnet vårt ble unnfanget og for oss er det er 10 år siden. Det er mange gode menn som sørger over at mange kvinner setter seg selv først og ikke har forståelse for, eller liker, menns følelsesliv. Dere andre som svarer her og som ikke har empati for andre mennesker … det er skremmende å se tankegangen til narcissister. Anonymkode: 6f68e...96e Så enig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #115 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er kvinne så jeg tror ikke det Anonymkode: 0187d...5e2 Og jeg er mann, 25 år, med trønderbart og skinnvest. Anonymkode: 1a13e...c8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #116 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er et forsøk på å kaste vann på denne oppildnede diskusjonen, ikke bensin. Jeg er far til to herlige vesener på snart 3 og snart 6 måneder. Hverdagen og livet er et sirkus uten like, og hoi så gøy det er når alt klaffer. Pytt pytt når ting skurrer, men det må vi alle klare å stå i. Jeg har et hjertesukk til dere kvinner og til dette temaet. Anerkjenn meg. Gi meg er hint av et ulmende begjær, en påminnelse om at jeg betyr noe for deg. Drypp noen dråper vann på denne knusktørre jorden, slik at det fortsatt er liv for fremtidens regnværsdager. Stryk på meg. Se meg. Nærhet kan være så uendelig mye mer en penetrerende sex. Det er utfordrende for oss. Vi bærer også en bør med nyfødte og småbarn i hus. Ikke alle har det sterke instinktet og en kropp full av hormoner som gir et fortrinn til å fylle rollen som forelder. Vi har ikke hatt månedsvis med ruging som mentalt har forberedt oss. Noen av oss blir (enda) mer rotete, ustrukturerte og vimsete av søvnløse netter. Og for de kvinner som vil ta den lettvinte løsningen så er en kjapp runk mer enn nok for å unngå episoder som TS beskriver. Anonymkode: e80f7...bbb Problemet er at hvis du er helt utslitt på grunn av manglende søvn og skriking, kanskje har litt vondt i stingene enda, melkespreng og så videre, så har du null overskudd til å stryke på eller runke mannen. Anonymkode: 8d1bc...0ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 1. april 2023 #117 Del Skrevet 1. april 2023 Den andre siden av saken kan jo være slik.... Konen mistet sexlysten under graviditet/plager som gjorde det vanskelig med sex/rask vektoppgang. Kanskje det var mannen som ikke tente på henne lengre? Eller han ikke har gjort noe for å i det hele tatt prøve å ha nærkontakt eller være intim. Har vært i forhold selv hvor sex er eneste intimitet, nærhet og kos var ikke eksisterende, og mannen brydde seg kun om seg selv. Hun kan ha hatt komplikasjoner etter fødsel, sover dårlig, er deprimert, overarbeidet. Har mannen prøvd å snakke eller mener han det kun er konen som skal ta det opp? Bidrar han hjemme eller kan konen være overbelastet med en mann som ikke tar våkenetter, skifter bleier, triller tur, rydder og vasker? Her er det nok to sider av saken. Jeg er enig og syns synd i de som ønsker sex, men ikke får det på lang tid. Men det er egoistisk å prøve å være utro uten å snakke om problemet hjemme. Og hvis det er er så stort problem, så gjør det slutt før det ender i utroskap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #118 Del Skrevet 1. april 2023 Man fixer sjelden problem i forholdet med å være utro. Såpass forstår vel de fleste. Anonymkode: 7743f...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 1. april 2023 #119 Del Skrevet 1. april 2023 Perleblomst skrev (5 minutter siden): Den andre siden av saken kan jo være slik.... Konen mistet sexlysten under graviditet/plager som gjorde det vanskelig med sex/rask vektoppgang. Kanskje det var mannen som ikke tente på henne lengre? Eller han ikke har gjort noe for å i det hele tatt prøve å ha nærkontakt eller være intim. Har vært i forhold selv hvor sex er eneste intimitet, nærhet og kos var ikke eksisterende, og mannen brydde seg kun om seg selv. Hun kan ha hatt komplikasjoner etter fødsel, sover dårlig, er deprimert, overarbeidet. Har mannen prøvd å snakke eller mener han det kun er konen som skal ta det opp? Bidrar han hjemme eller kan konen være overbelastet med en mann som ikke tar våkenetter, skifter bleier, triller tur, rydder og vasker? Her er det nok to sider av saken. Jeg er enig og syns synd i de som ønsker sex, men ikke får det på lang tid. Men det er egoistisk å prøve å være utro uten å snakke om problemet hjemme. Og hvis det er er så stort problem, så gjør det slutt før det ender i utroskap. Jeg forstår mannnen som ikke føler deg sett hjemme og kvinnen som akkurat har brukt kroppen sin til å lage et barn, og at man trenger bekreftelse. Jeg har ingen barn og ingen mann, men jeg forstår ikke a) hvordan enkelte menn snakker om egne barn som noe de har blirt lurt til, på tross av generell kunnskap om hvordan lage barn og prevensjon. Er du 14, kan jeg forstå at du mangler informasjon, er du 40, er du lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #120 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 22.46): Dette er en veldig upassende samtale mellom to kolleger som begge er gift med andre. Han prøver å fiske etter sjanse til å være utro, og du lar ham. Anonymkode: 37d69...723 Hvorfor, nå snakker vi jo om at menn må åpne seg litt mer, da selvmordstatistikken hos menn er alt for høy. Også skal sånne som deg rakke ned på der, når en mann gjør det. Har hatt mange slike samtaler med kompiser, og de syntes det er lettere å snakke med en dame som faktisk kan komme med konstruktive tilbakemeldinger. Og har bidratt til å redde mange forhold, da menn ofte ikke er så flinke til å se sin egen rolle i en familie. Menn liker ofte å prate om slikt med kvinner, fremfor menn som avfeier det med tøys, fordi de ikke aner hvordan de skal forholde seg til det. Dog er jeg ikke så naiv at jeg sitter å syntes synd på dem nødvendigvis.når de klager på å aldri få noe sengekos hjemme, så spør jeg ofte hva kona klager mest på og hvor mye han møter henne på sånt. Og minner dem på at et forhold er å gi å ta, og må inneholde tilitt, hva er tilitt? Det er å vite at noen står støtt siden av deg når det stormer rundt, og kunne stole på at du kan slippe over ansvar til den andre og det blir fulgt opp. Menn har en tendens til å si ja ja, når dama deres ber om hjelp. Også skjer det ingenting. En kompis ringer å ber om hjelp, og han er der på 5 minutter. Også lurer menn på hvorfor det blir en avstand i forholdet. Anonymkode: 03e59...7f0 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå