Maleficenta Skrevet 1. april 2023 #121 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette er et forsøk på å kaste vann på denne oppildnede diskusjonen, ikke bensin. Jeg er far til to herlige vesener på snart 3 og snart 6 måneder. Hverdagen og livet er et sirkus uten like, og hoi så gøy det er når alt klaffer. Pytt pytt når ting skurrer, men det må vi alle klare å stå i. Jeg har et hjertesukk til dere kvinner og til dette temaet. Anerkjenn meg. Gi meg er hint av et ulmende begjær, en påminnelse om at jeg betyr noe for deg. Drypp noen dråper vann på denne knusktørre jorden, slik at det fortsatt er liv for fremtidens regnværsdager. Stryk på meg. Se meg. Nærhet kan være så uendelig mye mer en penetrerende sex. Det er utfordrende for oss. Vi bærer også en bør med nyfødte og småbarn i hus. Ikke alle har det sterke instinktet og en kropp full av hormoner som gir et fortrinn til å fylle rollen som forelder. Vi har ikke hatt månedsvis med ruging som mentalt har forberedt oss. Noen av oss blir (enda) mer rotete, ustrukturerte og vimsete av søvnløse netter. Og for de kvinner som vil ta den lettvinte løsningen så er en kjapp runk mer enn nok for å unngå episoder som TS beskriver. Anonymkode: e80f7...bbb et par dråper bensin var med her da. Den kjappe runken kan han da bidra med selv. Ser ikke at det er mye nærhet og intimitet ved å bare gi et kjapt runk for å vise at man anerkjenner partneren. de hormonene gir da ikke mye fortrinn som forelder 1
Blåttvann Skrevet 1. april 2023 #122 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 19.26): På jobbtur og etter middagen tok jeg en øl med en mannlig kollega. Da vi sa god natt spurte han om jeg ville være med på rommet, på en høflig måte. Men jeg svarte jeg ikke var interessert i det og dessuten at han er gift. Men jeg følte han trengte en å prate med så vi tok en øl til og snakket i baren. Jeg spurte om han var lykkelig i ekteskapet og han åpnet opp. Han og kona fikk barn i fjor sommer. Sist de hadde sex var når barnet ble unnfanget. Hun vil knapt klemmes og han sover oftest på gjesterommet og hun med barnet. Før det var de også lite intime og ting han ville prøve/oppleve ble brått avvist (slapp av, ikke noe kinky) Han fortalte det virket som han ikke var nødvendig lengre nå som barnet var her. Jeg spurte om de hadde tenkt på rådgiving men kona vil ikke og han har blitt pga av barnet. Men nå begynner det å bli for mye. Han innrømmet at han gikk over streken med meg men ikke nødvendigvis for sex men å ligge påkledd i skje hadde vært nok. Han skal ha pappaperm i sommer og redd for at kona vil gjøre seg vanskelig om han ber om brudd/pause før det. Mulig jeg er litt for medfølende her men hadde jeg levd i et sexløst forhold hvor mannen ikke ville prøve å snakke om det hadde ikke jeg blitt lenge heller. Bare hans side av saken? Jada, men jeg har nok vennepar som sitter nøyaktig samme situasjon så usannsynlig er det ikke… Anonymkode: afdb1...1bd Hva gjør han for at kona skal ville ha sex med han da? Tar han sin del av hus og hjem og det tredje skiftet? Stiller han opp emosjonelt? Du har bare hans side av saken. Tror ikke kona hans heller synes det er gøy å ikke ha et sexliv. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #123 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva med å i det minste få alderen rett her. Det ikke et spedbarn lengre, ungen ble født i fjor sommer. Anonymkode: afdb1...1bd Den er under året og reint faktisk et spebarn https://www.helsenorge.no/spedbarn/ Anonymkode: 37d69...723
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #124 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Den er under året og reint faktisk et spebarn https://www.helsenorge.no/spedbarn/ Anonymkode: 37d69...723 Det er fortsatt ikke snakk om en nyfødt og en mor går rundt i nettingtruser og med ferske sting. Anonymkode: afdb1...1bd
Maleficenta Skrevet 1. april 2023 #125 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fortsatt ikke snakk om en nyfødt og en mor går rundt i nettingtruser og med ferske sting. Anonymkode: afdb1...1bd kan fortsatt ha vondter og plager. Om ikke annet har hun garantert underskudd på søvn 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #126 Skrevet 1. april 2023 Maleficenta skrev (4 minutter siden): kan fortsatt ha vondter og plager. Om ikke annet har hun garantert underskudd på søvn Da burde hun ta kontakt med fastlegen evnt gynekolog for å se om det er uoppdagede skader etter fødsel. Det burde vel være hennes interesse å slippe evnt plager? Anonymkode: afdb1...1bd 2
Blåttvann Skrevet 1. april 2023 #127 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da burde hun ta kontakt med fastlegen evnt gynekolog for å se om det er uoppdagede skader etter fødsel. Det burde vel være hennes interesse å slippe evnt plager? Anonymkode: afdb1...1bd Det skal ganske mye til for å få hjelp til problemer etter fødsel, mange får beskjed om at nedsatt funksjon er normalt og derfor ikke noe man fikser på. 3
Maleficenta Skrevet 1. april 2023 #128 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da burde hun ta kontakt med fastlegen evnt gynekolog for å se om det er uoppdagede skader etter fødsel. Det burde vel være hennes interesse å slippe evnt plager? Anonymkode: afdb1...1bd kvinnehelse skal litt til å bli tatt seriøst for. Kan være hun har tatt det opp med lehe på seksukerskontrollen og blitt avfeid med at det går over. Bare gi det tid 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #129 Skrevet 1. april 2023 Maleficenta skrev (54 minutter siden): kvinnehelse skal litt til å bli tatt seriøst for. Kan være hun har tatt det opp med lehe på seksukerskontrollen og blitt avfeid med at det går over. Bare gi det tid jeg tror du er alt for personlig investert i alt som har med kvinner og barsel og alle deres nykker og urimeligheter å gjøre til å se at dine greier ikke teller for alle rundt deg.. Anonymkode: 7afa4...3f2 3
Maleficenta Skrevet 2. april 2023 #130 Skrevet 2. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): jeg tror du er alt for personlig investert i alt som har med kvinner og barsel og alle deres nykker og urimeligheter å gjøre til å se at dine greier ikke teller for alle rundt deg.. Anonymkode: 7afa4...3f2 nei. men jeg har erfaring og evner å sette meg inn i at konen her har en grunn for at hun ikke orker sex akkurat nå.. Då det teller tydeligvis for henne Endret 2. april 2023 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #131 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): jeg tror du er alt for personlig investert i alt som har med kvinner og barsel og alle deres nykker og urimeligheter å gjøre til å se at dine greier ikke teller for alle rundt deg.. Anonymkode: 7afa4...3f2 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/norske-kvinner-gar-med-uoppdagede-fodselsskader-i-lang-tid-etter-de-har-fatt-barn-1.15945521 Man trenger ikke å være personlig involvert. Dette er allmennkunnskap. Anonymkode: 8d1bc...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #132 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): jeg tror du er alt for personlig investert i alt som har med kvinner og barsel og alle deres nykker og urimeligheter å gjøre til å se at dine greier ikke teller for alle rundt deg.. Anonymkode: 7afa4...3f2 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O8lQVO/svenske-kvinner-faar-behandling-i-norge-norske-kvinner-i-koe-fullstendig-absurd Anonymkode: 8d1bc...0ef
Arya2000 Skrevet 2. april 2023 #133 Skrevet 2. april 2023 Carrot skrev (På 31.3.2023 den 13.54): Når barnet er nyfødt er far og mor like viktige og som førstegangsfødende kjenner ingen av dem barnet "best" - det kommer den første tiden og om far får lov å slippe til like mye som mor vil barnet også knytte seg like mye til de begge. Denne tanken er grunnlaget for at enkelte mødre skyver far bort - tanken om at mor er viktigst, det eneste er om mor ammer, får barnet flaske er dette ikke lengre et argument, hva da? Er mor mindre viktig om hun ikke ammer? Det er en gammel tilnerming, begge foreldrene er viktige og begge foreldrene bør delta likt og å gi barnet omsorg, tryghet, kos, kjærlighet osv osv.. noe også denne mannen TS skriver om burde tatt seg tilrette med om det var viktig for han og ikek la mor "degradere" han til gjesterommet for eksempel.. Vi vet ingenting om hva disse to i historien gjør eller ikke gjør. Så her synser du mye. Det spiller egentlig ingen rolle. Denne samtalen og forsøk på å få ts til sengs var etter min mening uakseptabel atferd. 2
Arya2000 Skrevet 2. april 2023 #134 Skrevet 2. april 2023 Carrot skrev (På 31.3.2023 den 15.11): Grunnen til dette er at våre sosiale ordninger er bygget på at mor SKAL ha de første ukene for å komme seg etter fødsel, men det er ikke noe i veien for at de deretter kan dele det slik at far er den som er mest hjemme i permisjon.. Det handler om tradisjoner og vår egen oppfatning mer enn noe annet, det er ikke opplest og vedtatt lengre at mor er viktigere enn far på noe område bortsett fra ved amming, noe man altså ikke MÅ gjøre.. Og ang forsking på bhg - har du noe dokumentasjon på dette siden permisjonsordningene våre er lagt opp til fra NAV og staten at barnet skal i bhg før dette? Dere avsporer tråden med denne diskusjonen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #135 Skrevet 2. april 2023 Husk at du kan hører en side av historien, sannsynlig litt sannhet krydret med en god dose løgn. Anonymkode: fbf16...3e5 3
Arya2000 Skrevet 2. april 2023 #136 Skrevet 2. april 2023 Det er nok ikke like lett for kona og ikke ha et sexliv. Det ser dessverre ofte ut til i tråder som denne at det fremdeles i 2023 blir ansett som at mannens sexliv er viktigere enn kvinnens.. Trodde man var kommet lenger enn det. Over til saken, Det er ikke synd på ham. Det er voksen mann som har valgt å stifte familie med alt det innebærer. Det koster av begge parter, men kona sitter ikke og sutrer til en yngre kollega. Gode menn holder ikke på slik. Håper for din del at du ikke kaster bort mer tid på ham. Han må bli voksen som oss alle andre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #137 Skrevet 2. april 2023 Blåttvann skrev (På 1.4.2023 den 16.36): Hva gjør han for at kona skal ville ha sex med han da? Tar han sin del av hus og hjem og det tredje skiftet? Stiller han opp emosjonelt? Du har bare hans side av saken. Tror ikke kona hans heller synes det er gøy å ikke ha et sexliv. Hun skal betale han med sex for å tømme oppvaskmaskinen og rydde? WTF...? Anonymkode: 83ed9...704
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #138 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 19.26): På jobbtur og etter middagen tok jeg en øl med en mannlig kollega. Da vi sa god natt spurte han om jeg ville være med på rommet, på en høflig måte. Men jeg svarte jeg ikke var interessert i det og dessuten at han er gift. Men jeg følte han trengte en å prate med så vi tok en øl til og snakket i baren. Jeg spurte om han var lykkelig i ekteskapet og han åpnet opp. Han og kona fikk barn i fjor sommer. Sist de hadde sex var når barnet ble unnfanget. Hun vil knapt klemmes og han sover oftest på gjesterommet og hun med barnet. Før det var de også lite intime og ting han ville prøve/oppleve ble brått avvist (slapp av, ikke noe kinky) Han fortalte det virket som han ikke var nødvendig lengre nå som barnet var her. Jeg spurte om de hadde tenkt på rådgiving men kona vil ikke og han har blitt pga av barnet. Men nå begynner det å bli for mye. Han innrømmet at han gikk over streken med meg men ikke nødvendigvis for sex men å ligge påkledd i skje hadde vært nok. Han skal ha pappaperm i sommer og redd for at kona vil gjøre seg vanskelig om han ber om brudd/pause før det. Mulig jeg er litt for medfølende her men hadde jeg levd i et sexløst forhold hvor mannen ikke ville prøve å snakke om det hadde ikke jeg blitt lenge heller. Bare hans side av saken? Jada, men jeg har nok vennepar som sitter nøyaktig samme situasjon så usannsynlig er det ikke… Anonymkode: afdb1...1bd Haha og vipps kommer der en unge til og du vil skjønne han løy. Anonymkode: b8365...4dc 1
Frkego Skrevet 2. april 2023 #139 Skrevet 2. april 2023 Skjønner ikke hvordan dette endte i en diskusjon over hvorvidt kona er skyld i hans behov for utroskap, hvorfor de ikke har sex etter fødsel, om det er synd i fyren etc. Enten fikser han forholdet med kona eller så avslutter han forholdet. Man er da for f ikke utro mens kona er hjemme med barnet på under året… Selv har jeg hatt sex innen 4 uker etter fødsel med alle tre barna og vi har raskt vært tilbake til jevnlig sex. Det er for at jeg har hatt sexlyst. Ved å prate med mine venninner er det jeg som viker fra normalen. Veldig mange har ikke sexlyst det første året etter fødsel og det kan være mange årsaker til det: hormoner, lite energi, ikke føle seg vel i kroppen sin, plager nedentil, men også partners væremåte. Jeg ble ekstra tiltrukket av mannen min etter fødsel da han var helt fantastisk på alle måter. Han tok ansvar, ga meg komplimenter både for morsrollen og for utseende mitt og kroppen min, hadde ingen forventninger til meg seksuelt, annet enn et ønske (ikke forventning/krav) om å få se på meg mens han tok seg en runk, han masserte meg, vartet opp meg og fikk meg til å føle meg som verdens heldigste på alle mulige måter. Dette førte til at vi raskt fant tilbake til hverandre seksuelt. Så godt mulig mannens væremåte og tilnærming kan ha innvirkning på kvinnens sexlyst også. Det ligger ikke bare på henne. Uansett bør han fikse dette med henne, ikke ved å prøve seg på en kollega. Og har han større behov for sex enn for å være sammen med sin partner bør han avslutte forholdet før han finner seg et nytt hull å putte kuken sin i. For tydeligvis er kona bare et hull. Hun er jo ikke viktig eller bra nok når det i en unntakstilstand ikke er rom for å putte kuken sin i henne. 2
Blåttvann Skrevet 2. april 2023 #140 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hun skal betale han med sex for å tømme oppvaskmaskinen og rydde? WTF...? Anonymkode: 83ed9...704 Du misforstår med vilje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå