AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Jeg er på tredje uka nå med halsvondt og hosting. Det var småfeber som kom og gikk hele forrige uke og halve uken før der. Det gjør kjempevondt å svelge og jeg har konstante hosteanfall. Aner ikke om det er tørrhoste eller slim hoste, men det kommer slim hver morgen. Har skikkelig vondt i ribbeina de er så støle.. Og sånn på toppen av det hele tror jeg kanskje jeg fikk et herpangina lignende utslett bakerst i ganen... Jeg er så lei. Også har det begynt å snø igjen.. Når går sånne symptomer over? Er så lei. Kan man søke om en type stønad som gjør at man kan bo i Syden hele vinteren pga helsen? Fra oktober til mai? Anonymkode: aaa70...5e2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Skal vel mer til enn halsvondt og slikt.. Anonymkode: a0c4a...edb 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal vel mer til enn halsvondt og slikt.. Anonymkode: a0c4a...edb Men det er hele tida. Jeg fungerer ikke. Anonymkode: aaa70...5e2
frøkna Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 Du står vel ganske fritt til å flytte innad EU/EØS? 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 Du kan takke de ubrukelige forfedrene dine for at de okkuperte Svalbard, Island og Grønland i stedet for Kanariøyene og Bahamas. Hadde de hatt litt vett, kunne vi hatt norske fylker i tropiske strøk i dag, hvor alle nordmenn hadde hatt rett til å bosette seg med norske stønader. Anonymkode: 48b96...336 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 Det er mange med visse typer leddsmerter som blir ufør i Norge og som tar med seg trygden sin og flytter til sydligere strøk der de lever et liv med bedre helse, og de er tilsynelatende arbeidsføre til en viss grad. jeg har fibromyalgi og fungerer ikke i Norge på vinterstid i det hele tatt. Om sommeren fungerer jeg tålelig greit. Det vis si at dersom jeg hadde bodd i et sydligere strøk med varmere klima, så hadde non den gjennomsnittlige formen min vært betraktelig bedre enn den er her i Norge Anonymkode: cf068...ecb 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Skrevet 30. mars 2023 Du står jo fritt til å flytte da. Skaff deg en jobb i Spania og kjør på. Anonymkode: 2d740...013 6 1
Sofakona Skrevet 30. mars 2023 #8 Skrevet 30. mars 2023 Har du i heltatt vært hos en lege og tatt crp og blodprøver 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #9 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er på tredje uka nå med halsvondt og hosting. Det var småfeber som kom og gikk hele forrige uke og halve uken før der. Det gjør kjempevondt å svelge og jeg har konstante hosteanfall. Aner ikke om det er tørrhoste eller slim hoste, men det kommer slim hver morgen. Har skikkelig vondt i ribbeina de er så støle.. Og sånn på toppen av det hele tror jeg kanskje jeg fikk et herpangina lignende utslett bakerst i ganen... Jeg er så lei. Også har det begynt å snø igjen.. Når går sånne symptomer over? Er så lei. Kan man søke om en type stønad som gjør at man kan bo i Syden hele vinteren pga helsen? Fra oktober til mai? Anonymkode: aaa70...5e2 Du blir ikke mindre forkjøla om du bor i syden, det er imunforsvaret ditt som feiler noe. Skulle alle forkjøla folk få støtte for å bo i syden så hadde det blitt dyrt. Anonymkode: bcbec...649 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Skrevet 30. mars 2023 frøkna skrev (16 minutter siden): Du står vel ganske fritt til å flytte innad EU/EØS? Det er kaldt i de landa. Elr om Tyrkia er i EU så er det jo greit. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan takke de ubrukelige forfedrene dine for at de okkuperte Svalbard, Island og Grønland i stedet for Kanariøyene og Bahamas. Hadde de hatt litt vett, kunne vi hatt norske fylker i tropiske strøk i dag, hvor alle nordmenn hadde hatt rett til å bosette seg med norske stønader. Anonymkode: 48b96...336 Ja ikkesant?? Kunne okkupert Spania eller Hellas elr noe. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er mange med visse typer leddsmerter som blir ufør i Norge og som tar med seg trygden sin og flytter til sydligere strøk der de lever et liv med bedre helse, og de er tilsynelatende arbeidsføre til en viss grad. jeg har fibromyalgi og fungerer ikke i Norge på vinterstid i det hele tatt. Om sommeren fungerer jeg tålelig greit. Det vis si at dersom jeg hadde bodd i et sydligere strøk med varmere klima, så hadde non den gjennomsnittlige formen min vært betraktelig bedre enn den er her i Norge Anonymkode: cf068...ecb Det er akkurat det, for hver eneste vitner er slik. Jeg tror nok ikke jeg har det på samme måte som du har, jeg har jo ingen diagnose annet enn "frysepinne som ikke tåler noenting" . Jeg har vært i utlandet på vinterstid tidligere. Da vi var i Pakistan i noen måneder fra sensommer til vinter ble stressmagen min frisk igjen og jeg hadde ingen vondter. Den frosne følelsen forsvant og jeg følte meg raskt mye bedre. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du står jo fritt til å flytte da. Skaff deg en jobb i Spania og kjør på. Anonymkode: 2d740...013 Ja, men har barn, så det er liksom ikke bare bare. Sofakona skrev (10 minutter siden): Har du i heltatt vært hos en lege og tatt crp og blodprøver Nope. Jeg står på venteliste. Men skal faktisk høre med legevakten om de kan ta meg inn ettersom de har sagt de hjelper på dagtid de som ikke har fastlege. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du blir ikke mindre forkjøla om du bor i syden, det er imunforsvaret ditt som feiler noe. Skulle alle forkjøla folk få støtte for å bo i syden så hadde det blitt dyrt. Anonymkode: bcbec...649 Det kan hende 😅 Anonymkode: aaa70...5e2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #12 Skrevet 30. mars 2023 Du sier det er vanskelig flytte fordi du har barn. Hvordan tenkte du løse det med å bo halve året i syden? Skal du la de ta en måned eller to med skole i Norge, så resten i utlandet, før de kommer tilbake for å ta siste måneden her? Du sier man kunne okupert Hellas eller Spania, samtidig som du sier det ikke er varmt nok der...? Hvilket land er det du vil flytte til? Stønaden er ganske enkelt uføretrygden, som viser at du blir såpass syk av det norske klimaet at du ikke er arbeidsfør. Men om dette har vært det samme hver vinter, hvorfor har du ikke fått sjekket immunsystem tidligere? Anonymkode: 860c7...961 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #13 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du sier det er vanskelig flytte fordi du har barn. Hvordan tenkte du løse det med å bo halve året i syden? Skal du la de ta en måned eller to med skole i Norge, så resten i utlandet, før de kommer tilbake for å ta siste måneden her? Du sier man kunne okupert Hellas eller Spania, samtidig som du sier det ikke er varmt nok der...? Hvilket land er det du vil flytte til? Stønaden er ganske enkelt uføretrygden, som viser at du blir såpass syk av det norske klimaet at du ikke er arbeidsfør. Men om dette har vært det samme hver vinter, hvorfor har du ikke fått sjekket immunsystem tidligere? Anonymkode: 860c7...961 Så mange spørsmål. Dette er et anfall jeg fikk nå. Skulle jeg flyttet til Syden, feks Spania eller Tyrkia, måtte det vært et sted som er bra for barna å vokse opp mtp skole og miljø. Tyrkia pga kultur og mat, men Spania pga jeg kan språket noenlunde og mange nordmenn går på skole der såvidt jeg har hørt. Og da måtte vi vært der året rundt pga barnas skolegang. Noe varmere måtte vel blitt Egypt eller Emiratene. Jeg kan språket der og, så ikke noe problem. Jeg har bare gått til legen for å ta blodprøver, alltid mangel på et eller annet, jern, d vitamin og b vitamin. Lærte meg ikke om immunforsvar før i fjor, så falt meg ikke inn å spørre legen. Eneste var hun tok en prøve som viste jeg hadde hatt kyssesyken som visstnok kunne forklare hvorfor jeg var syk i to mnd i strekk, men ikke noe utenom det. Anonymkode: aaa70...5e2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #14 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så mange spørsmål. Dette er et anfall jeg fikk nå. Skulle jeg flyttet til Syden, feks Spania eller Tyrkia, måtte det vært et sted som er bra for barna å vokse opp mtp skole og miljø. Tyrkia pga kultur og mat, men Spania pga jeg kan språket noenlunde og mange nordmenn går på skole der såvidt jeg har hørt. Og da måtte vi vært der året rundt pga barnas skolegang. Noe varmere måtte vel blitt Egypt eller Emiratene. Jeg kan språket der og, så ikke noe problem. Jeg har bare gått til legen for å ta blodprøver, alltid mangel på et eller annet, jern, d vitamin og b vitamin. Lærte meg ikke om immunforsvar før i fjor, så falt meg ikke inn å spørre legen. Eneste var hun tok en prøve som viste jeg hadde hatt kyssesyken som visstnok kunne forklare hvorfor jeg var syk i to mnd i strekk, men ikke noe utenom det. Anonymkode: aaa70...5e2 Hvis du har fått påvist mangel av alskens vitaminer, er det ingen som har hintet om at det kan være lurt å ta tilskudd for å korrigere mangelen? Eller er du anbefalt å vente tålmodig til manglene på mirakuløst vis går over av seg selv? Anonymkode: 37893...fe2
Diry72 Skrevet 31. mars 2023 #15 Skrevet 31. mars 2023 Lærte deg ikke om immunforsvaret før i fjor? Unnskyld meg, men hvor gammelt er du ? Hvem er det som er ansvarlig for helsen din, du eller legen din? Forresten, er du Pakistansk? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #16 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du har fått påvist mangel av alskens vitaminer, er det ingen som har hintet om at det kan være lurt å ta tilskudd for å korrigere mangelen? Eller er du anbefalt å vente tålmodig til manglene på mirakuløst vis går over av seg selv? Anonymkode: 37893...fe2 Jeg har tatt tilskudd, men jeg har synes det er vanskelig å svelge og ta disse tablettene hver eneste dag. Føler heller ikke noe forskjell så har ikke vært nevneverdig motivert. Blir jo syk uansett liksom. Diry72 skrev (21 timer siden): Lærte deg ikke om immunforsvaret før i fjor? Unnskyld meg, men hvor gammelt er du ? Hvem er det som er ansvarlig for helsen din, du eller legen din? Forresten, er du Pakistansk? Jeg er 30. Er ikke pakistansk nei? Jeg er ikke en som googler. Hørte sikkert om det (immunforsvaret) på skolen, men ikke noe jeg kan huske. Jeg regner med det er retoriske spørsmål, men jeg synes bare det er vanskelig å gjøre meg selv frisk. Føler ikke at noe hjelper, så man gir fort opp dessverre. Anonymkode: aaa70...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå