Gå til innhold

Får lyst på snus lenge etter at jeg har sluttet

Beachlion

Anbefalte innlegg

Jeg har vært snusfri i et halvt års tid, men merker nå at jeg begynner å bli fysen igjen. Det har skjedd før og etter at jeg har sluttet, så har jeg begynt igjen. Prøver å motstå suget i det lengste til det ikke går lenger. 

Flere som har erfart det samme? Noen tips for å "overvinne" suget? Det kan jo ikke være nikotinsug i og med at det er lenge siden jeg sluttet og det har gått helt fint hittil. 

Alle tips og erfaringer tas imot med takk! 

Endret av Beachlion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo nikotinsug, men det er psykisk sug. Enten må du bare stå i mot (distrahere deg i et minutt til det går over), eller så må du gi etter 🤷‍♀️ Anbefaler å ha en liste eller noe på mobilen der du har skrevet ned dine motivasjoner for å slutte.

Anonymkode: 631c9...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sluttet med røyk, ikke røyka i mange år. 
I en stressa periode begynte jeg med snus, som jeg kuttet når jeg ble gravid. 
Etter en 2-3 år ble jeg utsatt for noe stress igjen som gjorde at jeg begynte på. 
Har nå snust i 8 år, har høyt BT og motivasjon for å slutte men får det ikke til. 

Tror at når man først begynner med nikotin, lages det spor i hjernen som gjør deg avhengig livet ut. Noen mer enn andre…

Ikke begynn på igjen, du har vært såå flink!

Misunner deg…

Anonymkode: cf477...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å røyke for en stund siden og får innimellom fremdeles helt sykt lyst på røyk! Det kan gå lang tid mellom hver gang, men plutselig slår det til. Skikkelig frustrerende.

Har også opplevd at dersom jeg er sammen med noen som røyker og det f.eks ligger en røykpakke på bordet så kan jeg helt ubevisst plukke den opp for å ta en røyk. Gjerne mens jeg er distrahert av noe annet, så står jeg plutselig å fikler med pakka 🤷‍♀️

Håper det gir seg med tid og stunder.

Anonymkode: 2c8f8...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger. Det hjalp faktisk (iallefall for i dag). Burde nesten vært et eget tema for snus og røykeslutt der de som har sluttet kan "klage" når de er sugne og få motivasjon av andre som har vært eller er i samme situasjon 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...