AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Hei! Har etter et langt liv i et svært konservativt religiøst miljø, erkjent at jeg er skeiv. Jeg har blitt forelsket i en annen kvinne og har for å si det mildt aldri følt slik før. Vi har fulgt et kurs sammen og jeg har gjort alt for å skjule det og å holde meg borte fra henne (hun har vært skilt fra menn 2 ganger og jeg synes det virker som om hun er litt tiltrukket av den mannlige foreleseren). Så ikke noe håp. Kurset fortsetter til høsten og jeg tenker jeg må bytte til dagtid, ikke minst fordi jeg er redd for at det er ubehagelig for henne at jeg er der. Klarer nok ikke å skjule det så godt som jeg vil. Men siden alt er så nytt og forvirrende, hvordan opplever dere kvinner det at en annen forelsker seg i deg? En ting er at kjærligheten ikke blir gjengjeldt, men det er nesten hjerteknusende å tenke på at hun føler det som perverst eller motbydelig i tillegg. Har ikke kommet ut ennå. Anonymkode: 19aca...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Hei tenker du får flere svar på gaysir lykke til og velkommen ut! Anonymkode: 522df...c32 2
Andro Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 Spiller ingen rolle for meg om det er kvinner eller menn som forelsker seg i meg. Det er en følelse folk ikke rår med, og som man må forholde seg til - enten man sier ja eller nei til en flørt. Du har ingenting å tape Velkommen ut 🏳️🌈😘 2
Frkego Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men siden alt er så nytt og forvirrende, hvordan opplever dere kvinner det at en annen forelsker seg i deg? En ting er at kjærligheten ikke blir gjengjeldt, men det er nesten hjerteknusende å tenke på at hun føler det som perverst eller motbydelig i tillegg. Har ikke kommet ut ennå. Anonymkode: 19aca...7ee Jeg er en hetero kvinne, men har flere ganger opplevd at andre kvinner har blitt både betatt og forelsket i meg. Den ene var i tenårene og vi forble gode venner selv om hun åpnet seg for meg. En annen var en venninne av ei venninne som jeg ofte endte opp å tilbringe tid sammen med hos vår felles venninne. Hun prøvde seg hver gang, selv om jeg sa at jeg var i et forhold. Det ble til slutt bare en morsom greie og vi hadde det mye moro sammen. Jeg likte vel det litt også, skal jeg være ærlig. Hun var så sjarmerende, selv om jeg ikke ble tiltrukket eller ønsket å utforske noe med henne. Behandlet henne som hvilken som helst annen venninne, så jeg dusjet, gikk på do og byttet klær med henne i samme rom. Så har vi søsteren til en felles kompis av meg og mannen som prøvde seg på meg på hver en fest vi var på sammen. Jeg avviste, men hun var målbevisst. Hun spurte til og med mannen min om tillatelse, men han sa nei, så da tilbydde hun trekant, men forberedte ham på at han ikke kom til å få så mye oppmerksomhet 😄 han takket nei til det tilbudet også. Vi later bare som ingenting når vi treffes nå. Jeg takler at kvinner prøver seg på meg mye bedre enn hvis menn gjør det. Hadde en mann prøvd seg slik som noen av disse ville jeg nok å blitt irritert og lei. 1
Raspberry4 Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 Tusen takk for delte opplevelser og «velkommen ut». Kjenner meg veldig mye lettere til sinns og nei, dette er virkelig ikke noe jeg rår med eller ønsker. Oppsøker nok kanskje andre late bloomere når jeg er kommet over denne. God påske!🐥 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 Hvorfor skal hun synes det er perverst eller motbydelig? Kanskje er det du som har vokst opp å blitt opplært til at det er perverst og motbydelig? Det blir vanskelig å komme seg framover om du tenker at alle har holdningene du er vokst opp med. Folk flest er trygge i sin egen seksualitet, uansett legning. Jeg er heterofil, men synes det er smigrende om noen liker meg. Uansett om det er mann, kvinne eller ikke-binær. Anonymkode: 789fc...388 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Hvor gamle er dere? Hun har skilt seg fra menn to ganger. Hva hvis hun er i samme situasjon som deg og ikke helt har funnet ut av disse tingene tidligere i livet? Og hva med deg selv hvis det ikke blir noe med denne dama du er forelsket i nå, kan det være at du er bifil og faller for en mann igjen? Du trenger ikke komme ut som lesbisk, men du bør vurdere å høre med denne dama om hun er tiltrukket av foreleseren i det minste. Svarer hun nei kan du jo alltids spørre om hun er tiltrukket av noen andre på kurset og eventuelt også avsløre at det er du. Så kan du ta det videre derfra. Hun burde uansett ta det som et stort kompliment at du er tiltrukket av henne 😉 Anonymkode: 45ec4...0da
Raspberry4 Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 Hjemme og i menigheten ble det snakket mye om homofile og hvor sykt og perverst dette var. Har inntrykk av at unge er litt mer avslappet i forhold til dette, og jeg skal prøve å bli det samme. Det er vanskelig å legge fra seg skammen og de negative følelsene, men er enig at det er nødvendig for å komme videre. Og jeg tar til meg og setter virkelig pris på tilbakemeldingene her. Jeg er midt i livet, og hun er eldre enn meg. Jeg er ganske sikker på legningen min, men kanskje jeg skal vente litt med å være skråsikker. Og muligens kan jeg fiske litt forsiktig- vil ikke trenge meg på, men kanskje våge litt.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Når du kommer ut, og andre vet, samt kommer i kontakt med andre i samme situasjon. Så vil nok kjærligheten banke litt lettere på døra di Anonymkode: 2cca8...df2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Raspberry4 skrev (1 time siden): Hjemme og i menigheten ble det snakket mye om homofile og hvor sykt og perverst dette var. Har inntrykk av at unge er litt mer avslappet i forhold til dette, og jeg skal prøve å bli det samme. Det er vanskelig å legge fra seg skammen og de negative følelsene, men er enig at det er nødvendig for å komme videre. Og jeg tar til meg og setter virkelig pris på tilbakemeldingene her. Jeg er midt i livet, og hun er eldre enn meg. Jeg er ganske sikker på legningen min, men kanskje jeg skal vente litt med å være skråsikker. Og muligens kan jeg fiske litt forsiktig- vil ikke trenge meg på, men kanskje våge litt.. Det høres ut som en god plan! Jeg er en heterofil kvinne, men vet hvordan det er å bryte med et konservativt miljø som har tatt mye plass i livet. Slik jeg opplever det sitter de oppfatningene man er vant til å forholde seg til så «fast» i hjernebarken at det er en prosess å jobbe seg ut av det. Har internalisert en oppfatning om hvordan verden fungerer og hvordan andre mennesker tenker, basert på det miljøet jeg har vært en del av. Jeg er i begynnelsen av 30-årene, og det er alvorlige årsaker til at jeg brøt med dette miljøet. Forstår litt hvordan du har det, det tar tid å omstille hjernen. Om hun er heterofil og eller ikke interessert, er ikke sikkert at hun vil oppfatte interesse fra deg slik som du tror. Kanskje hun tar det som et kompliment. Anonymkode: 78dea...7e9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Det høres tungt ut. Jeg var på full fart ut av skapet på slutten av 90-tallet (lenge før verden ble såpass liberal som den er nå), og jeg tror jeg kan relatere litt til hvordan du har det. Men det som er fint nå, er at det er det trange miljøet du er vokst opp i som er blitt det lille, snevre, merkelige mindretallet. Resten av verden kommer til å akseptere deg som du er. Det kan nok likevel føles litt strevsomt å komme ut av skapet i godt voksen alder. F.eks fordi du kan kjenne på følelser av skam etc som mange lesbiske damer på din alder ble ferdige med for mange år siden, da vi var unge. Var jeg deg, tror jeg kanskje jeg ville ha satset på nettdating. Da kan du selektere på alder og livssituasjon, og det kan være lettere å finne noen du har mye til felles med. Og du - det er så verdt det. Første gang jeg hadde ei jente jeg var forelsket i i armene mine - det var som å komme hjem. Alt falt på plass. Jeg ønsker deg alt det beste. Jeg håper du klarer å frigjøre deg fra skammen, at du treffer noen og blir lykkelig. Anonymkode: b0273...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå