Gå til innhold

Kan Elixir Niactil kombineres med Retinol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trodde Retinol og salisylic Acid som i niactil ikke skulle blandes jeg. 

Anonymkode: 52c30...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint bruke de sammen, så lenge huden ikke er tørr og irritert. Burde tilføyd dette i mitt forrige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det en god ide å bruke retinal på kvelden og niactil på morgenen? 
Jeg har gjort dette noen uker nå, men føler huden min er værre. 

Ofte blir det værre før det blir bedre så jeg lurer på om det er tilfelle eller om dette er en dårlig kombo?

Anonymkode: fc7f9...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ofte blir det værre før det blir bedre så jeg lurer på om det er tilfelle eller om dette er en dårlig kombo?

Det er sterkt for huden med to type syrer. I stedet for morgen og kveld bruk heller annenhver dag om hverandre og se om det hjelper. Etterhvert som huden får toleranse kan du trappe opp bruken, men når man begynner med retinol skal man kun begynne med 1-2 ganger i uken. 

Jeg får tørr hud av kun niactil hver dag så bruker den annenhver dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«It’s smart to be cautious about combining potent acne-fighting ingredients — but using salicylic acid and retinol together in your routine is perfectly safe. In fact, exfoliating with salicylic acid can help retinol reach deeper, making it more effective.» Kilde: slmdskincare.com

Jeg har tidligere kombinert disse produktene, og en hudpleier har hjulpet meg å sette sammen min rutine med diverse hudpleieprodukter, men ser et det finnes forskjellige svar på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Callista skrev (1 time siden):

«It’s smart to be cautious about combining potent acne-fighting ingredients — but using salicylic acid and retinol together in your routine is perfectly safe. In fact, exfoliating with salicylic acid can help retinol reach deeper, making it more effective.» Kilde: slmdskincare.com

Jeg har tidligere kombinert disse produktene, og en hudpleier har hjulpet meg å sette sammen min rutine med diverse hudpleieprodukter, men ser et det finnes forskjellige svar på internett.

Ja ingrediensene er ikke i konflikt med hverandre, dvs de kansellerer ikke hverandres effekt, men kan både hver for seg og forsterket sammen skape irritasjon og ødelegge hudbarrieren så man må prøve seg frem å se om ens hud tåler det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Medik8 Crystal Retinal og Niactil sammen på kveldstid. Fungerer helt topp for meg og det anbefales å bruke niacinamide over retinoider. Det er så lite bha i den niactilen at det ikke er noe problem, ihvertfall ikke for min hud. Derimot ville jeg aldri brukt en bha toner sammen med Retinal, det blir for mye for de fleste hudtyper, tror jeg. 

Anonymkode: 4cf09...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags styrke retinol bruker du, og hvor ofte?

Du bør ikke starte med retinol daglig egentlig uansett styrke om det er tilfellet.

Kutt ned til 1, så 2 osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (19 timer siden):

Hva slags styrke retinol bruker du, og hvor ofte?

Du bør ikke starte med retinol daglig egentlig uansett styrke om det er tilfellet.

Kutt ned til 1, så 2 osv. 

Har brukt ordinary sitt retinol en liten stund, så gikk jeg over til Medik 8 Crystal Retinal 3 for ca 1 måned siden. Begynte med å bruke det hver 3 dag, annenhver dag og bruker det nå hver dag. Synes huden min nå virker tynnere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har brukt ordinary sitt retinol en liten stund, så gikk jeg over til Medik 8 Crystal Retinal 3 for ca 1 måned siden. Begynte med å bruke det hver 3 dag, annenhver dag og bruker det nå hver dag. Synes huden min nå virker tynnere...

Mja, retinol er jo retinol da.

Jeg ville gått tilbake til 3 gg i uken, aldri brukt samtidig med Niactil.

Og legge på cicaplast noen kvelder i uka, pluss spf 50 daglig som jeg regner med du allerede bruker :)

Er rensen din mild og uten aktive ingr.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...