Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres teit ut, men jeg opplever en så stor sorg over å se babyen min vokse. Hun er 8 uker nå, og tiden går så innmari fort. Jeg prøver å nyte hvert sekund, men det er vanskelig 🥺 Har pakket vekk nyfødtklærne hennes og da følte jeg ekstra på det. Har dere noen tips for hva jeg kan gjøre for å nyte denne tiden mest mulig? Hva angrer dere på at dere ikke fikk gjort når babyen var liten? 

Anonymkode: 62800...719

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det bare. Går ikke an å angre akkurat. Livet går fort. Jeg savner også da mine var babyer. Men det er mange fine perioder i lang tid fremover. 

Anonymkode: 56337...f92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres teit ut, men jeg opplever en så stor sorg over å se babyen min vokse.

Alternativet er mye verre (som min farfar ville sagt), så nyt tiden. De aller fleste synes nyfødtperioden går fort. 

Anonymkode: 72616...eab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Min er snart 6 mnd og det føles som om jeg bare blunket og så var hun plutselig større. Prøver fokusere på alt det morsomme og spennende som kommer med de ulike periodene. 

Anonymkode: 62314...124

AnonymBruker
Skrevet

Min er straks 7 (år!!) - hvor ble tiden av 😢😢😢

Anonymkode: 91ded...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte det samme. Ble lei meg over å se barnet bli større. Men jeg bestemte meg for å snu det til noe positivt. Hver gang tanken kom snikende så tenkte jeg på de stakkars foreldrene som opplever å ha et alvorlig sykt barn eller som har mistet barnet sitt. De får faktisk ikke oppleve at barnet vokser og blir eldre. Følger også noen slike foreldre på instagram så jeg klarer ikke sitte å være trist over at barnet mitt vokser og blir større lenger. Kjenner at jeg nå setter pris på at barnet mitt er friskt og vokser og blir større. Gleder meg over å se alle ting barnet mitt etterhvert mestrer og lærer. Jeg er rett og slett verdens mest heldige mamma.  Alternativet vil jeg ikke tenke på.

Anonymkode: a86ab...606

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta vare på hver dag og vær tilstede i øyeblikkene❤️

Anonymkode: 6e47c...265

AnonymBruker
Skrevet

Ja vi har alle våre hverdagsproblemer....

Anonymkode: c7713...fb0

Skrevet (endret)

Min er 15 mnd og har nettopp lært å gå. Du har så masse og se frem til

Endret av Anonymous 91
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja vi har alle våre hverdagsproblemer....

Anonymkode: c7713...fb0

Så flott at du stakk innom her. Og så bra at du virker å være problemfri.👍😊 good for you!

Anonymkode: a86ab...606

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alternativet er mye verre (som min farfar ville sagt), så nyt tiden. De aller fleste synes nyfødtperioden går fort. 

Anonymkode: 72616...eab

Helt sant,det . Min nevø ble to dager gammel. I mitt hode vil han alltid forbli en baby. Jeg klarer ikke å se han for meg som fem år, det er en sor..så hos meg blir det motsatt av en innlegget. Det er en sorg å ikke se han bli større og vokse opp 

Anonymkode: a244a...6e5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kjempe font å vitne til alle milepæler? Absolutt ikke trist.

Anonymkode: 21688...969

AnonymBruker
Skrevet

HATET babytiden 😅 Og syns den tiden gikk skikkelig treigt. 

Synes barnet mitt blir kjekkere å være med jo eldre hun blir. Babyer er søte når andre har ansvaret for de.

Anonymkode: 95c1a...ed1

• Liker 1
Skrevet

Velkommen til foreldrerollen. Hvor hjertet knuser litt hver gang du må rydde skapet fordi de har vokst ut av klærne sine fra forrige sesong ❤️

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg følte på det samme og spesielt i begynnelsen. Fra hun ble lagt på mitt bryst, prematur og 2 kg, til å nå bruke str 74 og tung å bære. Men jeg er takknemlig og jeg gleder meg over alle milepælene og alle smilene jeg får hver dag! Jeg håper du vil føle det samme etter hvert ❤

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres teit ut, men jeg opplever en så stor sorg over å se babyen min vokse. Hun er 8 uker nå, og tiden går så innmari fort. Jeg prøver å nyte hvert sekund, men det er vanskelig 🥺 Har pakket vekk nyfødtklærne hennes og da følte jeg ekstra på det. Har dere noen tips for hva jeg kan gjøre for å nyte denne tiden mest mulig? Hva angrer dere på at dere ikke fikk gjort når babyen var liten? 

Anonymkode: 62800...719

Det går fort. Enten man vil det eller ei. Jeg har prøvd å tenke: så deilig at de vokser og blir større. Det er ikke alle som får. Hadde ikke gjort noe annerledes, selv når jeg tenker hardt tilbake hva jeg ville endret. Føler det er bare hodet som spiller meg en puss :) Tiden hadde gått like fort. 

Anonymkode: 8b243...40a

AnonymBruker
Skrevet

Dette kjenner jeg meg igjen i ja. Jeg syntes også det var vemodig å se baby vokse, og tiden gikk så fort. Dette er det jo så klart fullstendig tabu å snakke om og jeg følte meg jo også passe dum, men godt å lese at det er flere som har kjent på følelsen. Jeg visste også at jeg var såpass voksen at det var ganske stor sannsynliget for at dette var den eneste gang jeg kom til å sitte der med et bittelite nurk, og det ble da heller ikke  flere barn på meg. Jeg virkelig elsket babytiden. 

Vet ikke hva slags råd jeg skal komme med... Tror du bare må tenke at dette er en følelse, det er ikke noe å skamme seg over (selv om det ikke er noe man sier høyt akkurat) og det er en del av det å ha barn, å se de vokse og utvikle seg. Og bli selvstendige. Min er 6 nå og jeg tenkte akkurat på da hun startet i barnehagen, da vi gikk forbi der før i dag... Så tror nok følelsen alltid kommer til å være der på en måte, at hun vokser og det går "for" fort... 

Men det er så mye positivt med at barna blir større! Etterhvert kan baby smile, begynner å bable og le, du slipper bleiene, du får høre henne si mamma for aller første gang. Du får sove mer på natta (vel, det varierer jo en del fra baby til babyI Du har så utrolig mye å glede deg til! Etterhvert som hun begynner å snakke, så kan du ha samtaler med henne om alt mulig. Det er ganske utrolig. 

Kommer egentlig ikke på noe jeg angrer på som vi ikke fikk gjort... Jo, forresten, jeg var litt for opptatt av å kjøpe kjønnsnøytralt babytøy, og jeg skulle være svært så økonomisk også. Så hun har på seg mye beige og grå striper på alle bildene fra den aller første tiden (etter str 56 fikk hun mer enn nok rosa hehe). Ikke at det gjør noe så klart, men hvis jeg hadde hatt en tidsmaskin så ville jeg ha unnet meg de bodyene som jeg syntes var superfine, men som også var littegrann dyrere. Wow, det hørtes i hvert fall teit ut, men så er det jo fordelen med å lufte seg anonymt på nettet også, at det gjør ikke noe om folk ler seg skakk av meg her. 😊

Anonymkode: a8a18...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...