Gå til innhold

Burde jeg ha mer forståelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to venninner på 37 år, hvor venninnen min prøver å bli gravid(og klarer ikke å bli det) og jeg er gravid, men barnefar har meldt seg ut. Så begge er i en trist situasjon. Denne venninnen spør aldri hvordan det går med graviditeten eller hvordan jeg har det. Selv om jeg spør henne. Er dette forståelig eller egoistisk av henne? Aldri en telefon eller en melding om hvordan det går. Vi bor begge på et lite sted i Trøndelag. 

Anonymkode: dc658...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke samme situasjon, men hvordan er hun ellers? I andre sammenhenger ? Har nemlig selv en venninne som aldri spør meg hvordan det går, sånn generelt sett. Som alltid babler i vei KUN om seg og sitt. Som aldri stiller spm til meg. Som alltid krever og forventer men som sjeldent gir. Sårende når noen er sånn. Har vært venner i mange år men føles kjipt å bare gi. Har alltid vært Jeg som spør om vi skal treffes, om vi skal ta en kaffe osv, mens hun selv kan sitte og si hun alltid er ensom, helt alene, osv. Men tar sjelden initiativ selv. God på å spørre om hjelp. Tilbyr aldri hjelp. 
Er venninnen din også sånn? Isåfall ikke rart hun aldri spør deg hvordan det går liksom. Tror noen er så selvsentrerte at de glemmer dem rundt seg. Kjipt.

Anonymkode: 5211c...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til flere lignende tilfeller så jeg tror det er en stor og sår sorg for de som er uønsket ikke-gravid siden så mange av de ikke klarer å snakke om graviditet, barn eller glede seg på andres vegne. Ikke ta det personlig 

Anonymkode: cecfe...ae8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvordan hun er ellers, men det kan være spesielt vanskelig for henne å engasjere seg i din graviditet når hun selv ikke blir gravid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...