AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Hjelp! På plass i ny leilighet, mitt førstegangskjøp! Hurra! Etter årevis med sparing og frustrasjon. Så hvorfor er jeg nå helt overvelda på tanken på alt som kan gå galt? 🙏😔 Klarer nesten ikke nyte dette. Er redd vannlekkasjer, finne en feil jeg overså på visning, skadedyr osv osv... Er dette vanlig! Hvordan komme over stresset? Lagt merke til at doen skyller ned litt treigt, og er redd jeg må bytte ut alt av rør i leiligheten. Og før noen spør. Jaa jeg har lest takstrapport og vet hva jeg har me då gjøre. Er uforutsette feil jeg er redd for å oppdage plutselig 😭 Anonymkode: 71005...570 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Først, gratulerer med leilighet☺️ Det er jo litt individuelt, men 3-12 måneder så har det gått over Anonymkode: 528cc...b64 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 Gratulerer!🥳 har du god forsikring så ordner det meste seg, om det skulle skje noe. Jeg var og er lik selv snart fire år etter, men etter et par vannlekkasjer her hvor borettslaget og forsikringen ordnet opp, så har jeg innsett at ting ordner seg☺️ Anonymkode: 39b16...859 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 Gratulerer! Jeg håper også jeg skal få kommet meg inn i egen bolig etterhvert. Anonymkode: ec683...d9e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 Det kan dukke opp uforutsette ting i alle boliger. Og du kan aldri eie om du ikke er villig til å ta risikoen med det - eller evt er interessert i å bruke midler på utbedring, oppussing, fornyelse eller vedlikehold. Alle boliger må vedlikeholdes over tid, og det er helt normalt at boligen får slitasjeskader, eller at det skjer ting som krever utbedring eller reparasjon. Det viktigste er at du 1) har god innboforsikring som dekker også skadedyr, lekkasjer, etc. 2) avsetter midler til jevnlig vedlikehold 3) ikke har belånt max, slik at du har mulighet til å låne opp dersom du skulle trenge å gjøre noe større med boligen. Anonymkode: c5cf9...a91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå