AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Dere som har barn med briller: hvilke briller er dere fornøyd med? Trenger noen som sitter godt under lek og tåler litt herjing Anonymkode: beb65...bf2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Er veldig fornøyd med «Lindberg» som man kan få kjøpt hos Synsam. De sitter veldig godt (glir ikke ned), er lette og tåler virkelig mye. Brillene kan bøyes i alle retninger virker det som. De har en stiv pris synes jeg, men det er de absolutt verdt. Vi kjøpte noen billigbriller først hos en annen brillebutikk, men de satt veldig dårlig og knakk etter et par uker… Anonymkode: e08e6...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 Lindbergh er supre til barn. Tynne ståltråder i innfatningen gjør dem lette og sterke. Anonymkode: 0b415...02d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 Hadde disse da 3-åringen begynte med briller. Veldig myke og bevegelige, og de satt godt på (med "haifinner" bak ørene). https://www.specsavers.no/briller/wtp-06?sku=30289147 Anonymkode: 44538...000
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 Det er mye bra å finne til barn i dag. Jeg har ikke barn med briller selv, men jobber innenfor optik. Det viktigste du må se på er hvordan brillen sitter når barnet prøver den. Lindberg er mitt førstevalg til barn i barnehage alder fordi de kan justeres godt, de tåler mye og er lette for barna. De er laget i titan materiale som gjør de holdbare. De er kostbare, men kan brukes til barnet vokser ut av de. Til barn er det også smart å se etter briller med neseputer, da barn ikke har ferdig utviklet neserygg. En plastbrille uten støtte over nesen vil dermed ikke sitte veldig bra. Det finnes selvsagt unntak, Rayban har kommet med to modeller til de minste barna som sitter overraskende bra. Jeg regner med dere får dekket noe via nav? Med de nye reglene vil alle få dekket noe, mener minstesatsen er 750kr. Mitt aller beste tips er å finne en optisk forretning barnet finner seg til rette i, men ansatte som ser ditt barn og veileder på best mulig vis. Anonymkode: c67b4...bc4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 Jeg har en jente som har brukt briller siden hun var 3. vi har prøvd litt forskjellige typer. Da hun var tre måtte hun mest ha briller hun faktisk hadde lyst til å gå med. Hjelper ikke med tynn og fin innfatning hvis de blir gravd ned i sandkassa fordi barnet synes de er stygge🤷🏼♀️ så vi kjørte mye glitter og enhjørninger i starten. Nå har hun innfatning fra brilleland. Sånn tynn i titanium, men de heter ikke lindberg og kostet nok ca halvparten. Mitt tips er å se etter briller som sitter godt bak ørene og har puter på nesa. Det minsker faren for at de glir og gnager. Lykke til med brillebruk Anonymkode: e95bc...416
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Skrevet 30. mars 2023 Stiller meg bak Lindberg, overlegent alt annet. Koster flesk, men er tilnærmet umulig å ødelegge. Anonymkode: bd313...af9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 Takk for anbefalinger. Da skal vi sjekke ut Lindberg Anonymkode: beb65...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå