Gå til innhold

Jeg har fått diagnosen borderline. Noen andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en merkelig følelse! Og litt ekkelt å vite… men ja, jeg er HELT enig i diagnosen og på en måte lettet. Vet ikke om jeg er mest farget av egen personlighet generelt, eller om dette kan være «typisk» borderline? Bør nevnes at jeg er kvinne og har også ADHD:

Livet mitt har vært en berg-og-dalbane av opp og nedturer, og jeg har nok vært nede i «the lowest of lows» og omvendt! Mye alkohol og festing, utsvevende sexliv, kronisk angst, valium, drama, og ja, tilknytningsproblem deluxe edition! Ironisk nok har jeg *bank i bordet* alltid hatt draget - desto mer crazy desto bedre, ser det ut til… Jeg har en verdenslang rekke ulike seksuelle forhold og heftige kjærlighetsforhold (ett ganske så langt forhold) bak meg, og har en del døden-nær-opplevelser pga. dårlige forhold og omgang i dårlige miljøer. Det er veldig kjipt å leve med..

Alvorlig dårlig temperament, men ingen lukter lunta før det er «too late» og man på en måte er fanget i sirkuset. Har en tendens til å manipulere og kontrollere, nesten ubevisst, men det er IKKE for å være slem eller fordi jeg nyter «makt», det er fordi som jeg sier rett ut: jeg er egentlig som et såret barn som ikke vil bli forlatt eller sviktet. Føles som å ha et blødende sår inne i seg, der jeg hele tiden føler at en partner kan snu om følelsesmessig, backstabbe meg, o.l. Slik som jeg selv kan gjøre, på en måte… Jeg har ironisk nok ikke en story med dette bak meg i voksen alder, så dette må komme fra før jeg selv husker noe i livet.

Jeg kan være mistenksom og paranoid ovenfor partner, men er heldigvis åpen om det nå og veldig samarbeidsvillig, fordi jeg ønsker ham jo ikke noe vondt for alt i verden!! 

Hvis dette er borderline, så kan jeg skrive under på at det er jævlig å leve med. Kjenner kun én annen med samme diagnose, og hun har fått god utbytte av behandling. Jeg startet nylig behandling og krysser fingrene for at livet blir mer levelig fremover 

Anonymkode: 0310c...8e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som borgerlige. Forferdelig for deg å leve med, og forferdelig for andre som møter deg. Godt du får hjelp  :)

Anonymkode: 9ebe4...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Borderline *

Anonymkode: 9ebe4...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, høres ut som borderline!

Samboeren min har også diagnosen, og dette var som å lese om en kvinnelig utgave av han. 

Har ei venninne også fra back in the day som jeg vet har diagnosen og hun er nydelig vakker. Hva er det med borderline diagnosen på vakre mennesker? 😂

Lykke til!

Anonymkode: 7a1f4...9e9

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, høres ut som borderline!

Samboeren min har også diagnosen, og dette var som å lese om en kvinnelig utgave av han. 

Har ei venninne også fra back in the day som jeg vet har diagnosen og hun er nydelig vakker. Hva er det med borderline diagnosen på vakre mennesker? 😂

Lykke til!

Jeg er stygg og har borderline. Kanskje jeg er unntaket som bekrefter regelen.

Anonymkode: a5bbc...a79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er stygg og har borderline. Kanskje jeg er unntaket som bekrefter regelen.

Du er sikkert kjempepen, men har lav selvtillit pga personlighetsforstyrrelsen.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Utredes for det nå pga stor mistanke, men har fra før av engstelig unnvikende pf

Anonymkode: 77910...1ad

AnonymBruker
Skrevet

Kan du fortelle om hvordan du manipulerer og kontrollerer ubevisst? Eksempel?

Anonymkode: 9d6a0...8a6

AnonymBruker
Skrevet
On 3/30/2023 at 9:48 PM, AnonymBruker said:

Du er sikkert kjempepen, men har lav selvtillit pga personlighetsforstyrrelsen.

:hoho:Jeg kan garantere deg at det ikke er falsk beskjedenhet. Noen av oss er faktisk uheldige med utseende. Jeg pleide høre som barn at "jaja, utseende falmer uansett. Viktigere med god personlighet". Var nitrist kompliment helt til jeg nå er 42 og er enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...