AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Hei! Jeg har en liten gutt på 5 mnd (født tre uker for tidlig) som legger seg for natten klokken 02:30… jeg føler han snur det senere og senere og ikke omvendt. Det var slik en periode ved 3 måneders alder også. Da var han våken fra 00-07 på det verste og sov hele dagen. Bra det gikk over fort fordi jeg holdt på å gå på en smell der… Begynner å bli ganske slitsomt det her også. Når han først sovner for natta, kan han sove opptil 10 t, men i vogna. Han sovner kun i vogna eller på puppen. I vogna må han trilles over dørterskelen mens jeg synger so ro konstant. De siste nettene har han vært våken opptil 5 timer fra kveldstid og utover. Derfor har jeg passet på å legge han etter eksakt en time hver gang og da sovner han hvertfall, en time - til han tar natten 02:30. Før har han gjerne lagt seg ca. 00. I natt sov han 02-09. Burde han ikke begynne å legge seg tidligere mtp at de begynner å produsere melatonin og slikt? Han sover som regel en time hele døgnet, etter han har vært våken en time (til to hvis jeg klarer å rugge litt på vogna eller hvis vi triller ute - vognbarn hehe😊) Prøvd å holde det mørkt på kvelden, bad, grøt, lese bok, nattasang og alt. Noen tips? Anonymkode: 892f4...2b0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg har en liten gutt på 5 mnd (født tre uker for tidlig) som legger seg for natten klokken 02:30… jeg føler han snur det senere og senere og ikke omvendt. Det var slik en periode ved 3 måneders alder også. Da var han våken fra 00-07 på det verste og sov hele dagen. Bra det gikk over fort fordi jeg holdt på å gå på en smell der… Begynner å bli ganske slitsomt det her også. Når han først sovner for natta, kan han sove opptil 10 t, men i vogna. Han sovner kun i vogna eller på puppen. I vogna må han trilles over dørterskelen mens jeg synger so ro konstant. De siste nettene har han vært våken opptil 5 timer fra kveldstid og utover. Derfor har jeg passet på å legge han etter eksakt en time hver gang og da sovner han hvertfall, en time - til han tar natten 02:30. Før har han gjerne lagt seg ca. 00. I natt sov han 02-09. Burde han ikke begynne å legge seg tidligere mtp at de begynner å produsere melatonin og slikt? Han sover som regel en time hele døgnet, etter han har vært våken en time (til to hvis jeg klarer å rugge litt på vogna eller hvis vi triller ute - vognbarn hehe😊) Prøvd å holde det mørkt på kvelden, bad, grøt, lese bok, nattasang og alt. Noen tips? Anonymkode: 892f4...2b0 Når står dere opp om morningen? Når sover han på dagen? Skriker han, eller er han fornøyd? Anonymkode: 824c8...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå