gaja Skrevet 12. januar 2006 #41 Del Skrevet 12. januar 2006 Når det gjelder jobb som lærer, tror jeg papirene teller mer enn sjarm, da fagforeningene ikke anser store doser sprudlende sjarm som viktigere enn faktiske kunnskaper Men å ha tro på seg selv kan uansett aldri skade! ← det er ikke fagforeningene som ansetter, men skolene. og de har nå fått lov til å vektlegge personlig egnethet (noe som i praksis betyr at de velger bort folk med lang utdannelse og erfaring fordi vi er for dyre ) Ninakaning; jeg ville tatt fagene først, og så pedagogikken etterpå. Hvis du ombestemmer deg er ihvertfall realfagene veldig enkle å bygge videre på i alle retninger Du trenger bare 10 v matte for å undervise i det, så lenge du har 20v av et annet realfag (som biologi). 10 v matte er obligatorisk for de fleste bachelorgrader innen realfag, og når du har dem er du garantert jobb. du trenger jo ikke ta jobb med å undervise i matte, men det er jo alltid greit å ha flere muligheter. og det er utrolig givende å være mattelærer! man ser med en gang når folk forstår noe, det er relativt lett å forklare (syns jeg ihvertfall ), og det er ingen rom for tolkning og diskusjon når de får tilbake prøvene. 2+2=4. slik er det bare (utenom for veldig store verdier av 2... da blir svaret 5...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 12. januar 2006 #42 Del Skrevet 12. januar 2006 Okay, nå nærmer jeg meg en konkret avgjørelse her, men trenger litt råd og vink likevel! Jeg er jo litt forvirret i sjelen Jeg vil ta master i nordisk. Med historie som fag nr 2. Men jeg kan ikke begynne på det nå, men må vente til høsten og søke gjennom samordnet opptak. Da er jeg "safe", men må ta ting på ny, det vil si førstesemesteret (som jeg har fra psykologien.). Men hvis jeg begynner på norsk og historie nå...så...æsj jeg er forvirra, og rådgiveren svarer ikke på mailen min i dag slik jeg håpte!! Jeg kan ingenting om dette blærh! Jeg forstår ingentiiiiing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 12. januar 2006 #43 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) I gamle dager var det bare å melde seg opp i det man ville studere, så lenge man var immatrikulert gikk det fint. Hersens "kvalitets"-reform gjør det vanskelig hvis man vil endre retning etterhvert. Kan du ikke ta historie dette semesteret altså? Har du snakka med instituttet og studentkontoret og fått det avklart? Endret 12. januar 2006 av Ananas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. januar 2006 #44 Del Skrevet 16. januar 2006 Skal bestille time hos fagrådgiveren i morgen:) Men er det noen som vet forskjell på 100-nivå og 200-nivå på bacheloren? Begynner så smått å få oversikt nå, og en plan, men jeg ser at jeg ikke er helt sikker i hvorfor bachelor i nordisk skilles mellom fagkoder som deles inn i 100-nivå og 200-nivå... Jaja, jeg kan jo spørre rådgiveren altså , men kanskje noen her vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 16. januar 2006 #45 Del Skrevet 16. januar 2006 100 nivå tilsvarer det som tidligere ble kalt grunnfag. 200 nivå tilsvarer det som tidligere ble kalt mellomfag. 200 nivå er altså høyere nivå enn 100 nivå. Normalt tar man 30 studiepoeng på 200 nivå i en bachelorgrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2006 #46 Del Skrevet 16. januar 2006 1000-nivåkurs er på begynnernivå, mens 2000-kurs bygger på 1000-kursene. Eller 100/200-kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. januar 2006 #47 Del Skrevet 16. januar 2006 ah okai! takk!! gleder meg sykt til å begynne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå