AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Noen flere som har opplevd dette? Jeg begynte på antidepressiva i november 22, lav dose. Har hatt veldig god effekt på humør og stress. Men, jeg synes dette er litt merkelig. Plutselig så ser jeg på ting helt annerledes og lurer på hva i pokker jeg har tenkt tideligere. 🤯 Som en tåke som har forsvunnet. Hvor har hjernen min vært? F.eks har 2 nære venninner. Men nå ser jeg hvor negative de er. Hvor dysfunksjonelt vennskapet vårt er og har vært. Hver gang jeg prater med de er det bare negativitet. Misforstå meg rett, jeg kan fint snakke om vonde ting eller dype ting, men her er alt negativt og ingen løsning. Alle andre har feil, og de vet best. Litt slitsomt og energitappende, og mange ganger orker jeg ikke å respondere og trekker meg unna. Jeg tror jeg fortsatt leter litt etter gode følelsene med vennskapet, men de dukker liksom ikke opp lengre 🤔 men har andre venner som jeg får gode følelser med. Jeg ser på mannen min anerledes. Jeg merker nå ting ved han jeg aldri har lagt merke til før. Som nervøsitet, stress, lavt selvbilde osv. Elsker han for det, da han har mange gode kvaliteter 🥰 Men jeg må stå sterkt i mange valg og avgjørelser, eller ting utenfor våres kontroll, for å roe han ned Og sånn er det i alle relasjoner (inkl meg selv) - positive og negative sider kommer tydeligere frem. Vi har et stort flott hus. Pent å se på, flotte detaljer, flott nabolag osv. Men vi er jo ikke rike. Vi passer ikke inn. Og det flotte huset........hva skal man si, det er jo ikke akkurat hjemmekoselig. Og enormt med atbeid. Og ikke minst, vi har jo ikke råd til stort mer enn bolig og mat. Vi har bokstavelig talt kastet bort et tiår på å bo fint, med masse stress, i stede for å leve livet. (Huset er nå solgt 😂). Mye mer jeg kunne skrevet om hvor jeg ser på ting helt anerledes. Noen andre som har hatt lignende erfaringer? 🤗 Anonymkode: 93924...00e 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Opplevde det samme, sånn like etter oppstart (3-4 uker), klarte ikke lenger å se så negativt på de samme tingene som jeg VET jeg var negativ til tidligere (og som jeg ikke klarte å tenke positivt/konstruktivt på). Jeg opplevde dette som omtrent "magisk" og ble nesten litt rusa på at alt var så bra. Ikke alle har like god effekt har jeg skjønt Anonymkode: 05f29...7e3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 Jeg ble bare helt flat. Mistet de positive følelsene, men også de mest negative. Når jeg fikk det bedre var det ikke lenger verdt å miste det negative, siden jeg måtte betale med å miste det positive også. Det var veldig godt å slutte på det. Jeg vil heller være glad og trist i stedet for bare meh. Anonymkode: ce4c1...e6d 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 Nei, men de fem forskjellige antidepressiva jeg har prøvd har hatt null effekt på meg. Det høres ganske fint ut da? Å få en klarhet i hodet man ikke har hatt tidligere. Anonymkode: 6aa66...48d 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 Jeg overtenkte mye mindre, mindre angst/ depresjon. Turte også endelig å snakke for meg selv og ikke godta like mye dritt. Anonymkode: 91a93...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 Jeg ble drit dårlig av antidepressiva. Fungerte ikke i det hele tatt. Gikk etterhvert over til stemningsstabiliserende, og det har fungert kjempebra. Jeg har ikke bipolar lidelse, men tilbakevendende depressiv lidelse. Slet mye med at enten så var jeg veldig høy, ellers så var jeg alvorlig deprimert. Ingen mellomting Når jeg begynte med Lamictal, ble humøret mer stabilisert. Og det var ikke så store svigninger. Anonymkode: 44901...88b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Skrevet 30. mars 2023 Kanskje venninnene dine også sliter litt med depresjon? Jeg prøvde noen piller en periode for noen år siden. Escitalopram tror jeg de het, men det føltes ut som at jeg var i en boble, så jeg droppet de. Jeg var nesten klar til å åpne opp for fastlegen min om mine psykiske utfordringer, men så ble jeg brått overført til en annen fastlege i høst.. Jeg har ikke vært hos den nye ennå og må nå bruke årevis på å bli kjent med den nye legen. Jeg klagde til Helfo flere ganger, men til ingen nytte. Anonymkode: 6991d...def 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, men de fem forskjellige antidepressiva jeg har prøvd har hatt null effekt på meg. Det høres ganske fint ut da? Å få en klarhet i hodet man ikke har hatt tidligere. Anonymkode: 6aa66...48d Ja, er jo fint. Men samtidig skummelt hvor "borte" jeg har vært. Ts Anonymkode: 93924...00e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #9 Skrevet 30. mars 2023 Det er interessant at vi alle har så ulike erfaringer med slike medisiner. Jeg opplevde at det ikke bare var de negative følelsene som forsvant, men de positive også. Ble helt flat følelsesmessig. Det var nesten som å miste seg selv litt. Håper å finne tilbake til meg selv, både på godt og vondt nå når jeg holder på å trappe ned. ❤️ Anonymkode: 01d81...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er interessant at vi alle har så ulike erfaringer med slike medisiner. Jeg opplevde at det ikke bare var de negative følelsene som forsvant, men de positive også. Ble helt flat følelsesmessig. Det var nesten som å miste seg selv litt. Håper å finne tilbake til meg selv, både på godt og vondt nå når jeg holder på å trappe ned. ❤️ Anonymkode: 01d81...4f0 De positive følelsene er veldig viktig. Jeg føler meg heldig som har mer av de enn før. Håper du finner tilbake også ❤ Ts Anonymkode: 93924...00e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå