AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Man ska være forsiktig med ris og pastaretter, men fikk servert rester fra middagen i går og så fant jeg ut den var oppbevart på kjøkkenbenken. Er det farlig? Anonymkode: 12e95...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Del Skrevet 30. mars 2023 det kan det jo være. så lykke til. Anonymkode: 6f78a...5cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Del Skrevet 30. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Man ska være forsiktig med ris og pastaretter, men fikk servert rester fra middagen i går og så fant jeg ut den var oppbevart på kjøkkenbenken. Er det farlig? Anonymkode: 12e95...ccf Det kan være veldig farlig Anonymkode: 9525e...738 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være veldig farlig Anonymkode: 9525e...738 Hva gjør man da når man først har spist det? Jeg greier ikke kaste opp liksom. Anonymkode: 12e95...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg ville ikke spist det. Har du spist det nå akkurat? Kanskje du kan ringe giftinformasjonen og spørre? 22 59 13 00 Hvis du begynner å føle deg syk bør du ta kontakt med legevakten. https://www.nrk.no/livsstil/ris--og-pastarester-kan-gjore-deg-syk-1.14118037 Quote Bacillus cereus kan begynne å produsere giftstoffer i kokt ris og pasta allerede etter to timer i romtemperatur. Men ifølge Granum tar det seks timer før den kan gjøre skade på mennesker. Anonymkode: 2de74...747 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør man da når man først har spist det? Jeg greier ikke kaste opp liksom. Anonymkode: 12e95...ccf Er du bekymret ringer du enten fastlegen eller gifttelefonen fremfor å spørre her😊 Anonymkode: 67d1b...d1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kanskje du kan ringe giftinformasjonen og spørre? 22 59 13 00 Anonymkode: 2de74...747 Må korrigere meg selv, Giftinformasjonen er ikke riktig sted å ringe om matforgiftning. Du må heller ringe lege eller legevakt. Anonymkode: 2de74...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 30. mars 2023 #8 Del Skrevet 30. mars 2023 Drikk melk , eller ta deg kulltabletter / flytende kull, det hjelper til å nøytralisere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. mars 2023 #9 Del Skrevet 30. mars 2023 (endret) Sannsynligvis vil det gå bra. Endret 30. mars 2023 av Athena Freyja 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Del Skrevet 30. mars 2023 Føler du deg dårlig? Nei? Nei da gikk det bra. Herergud, det å tenke selv, det har vi kuttet ut med tydeligvis. Anonymkode: 0ec06...2db 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #11 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler du deg dårlig? Nei? Nei da gikk det bra. Herergud, det å tenke selv, det har vi kuttet ut med tydeligvis. Anonymkode: 0ec06...2db Nettopp spist... føler meg fortsatt bra. Jeg vet ikke hva man gjør jeg for ville aldri funnet på å spist mat som står på benken istedefor kjøleskapet om jeg viste. Skal vist være for sent når man er syk for det er så alvorlig med disse bakteriene. Anonymkode: 12e95...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #12 Del Skrevet 30. mars 2023 før for mange år siden spiste jeg både ris og pasta fra dagen før, som ble oppbevart på komfyren. Visste ikke da at det var farlig å spise det som ikke var oppbevart kjølig. Men jeg overlevde det uten noen problemer. Får håpe det går bra med deg og. Anonymkode: 638ad...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candykiss Skrevet 30. mars 2023 #13 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg har aldri forstått folk som lar matrester/middagsrester stå på kjøkkenbenken over natten for så å spise det neste dag. Er folk virkelig så lite opplyste at dem ikke har fått med seg at matrester skal oppbevares kjølig i kjøleskap? Hadde noen servert meg matrester som hadde stått over natten på benken hadde jeg blitt forbanna rett og slett. Alle oppegående mennesker burde vel forstå at det er grobunn for bakterier/gift om man lar mat stå fremme slik. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #14 Del Skrevet 30. mars 2023 Ring legevakt, så forteller de deg hva du skal gjøre. Sannsynligvis går det bra, men ville aldri tatt sjansen med disse type bakteriene. Anonymkode: 3e9c3...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 30. mars 2023 #15 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man ska være forsiktig med ris og pastaretter, men fikk servert rester fra middagen i går og så fant jeg ut den var oppbevart på kjøkkenbenken. Er det farlig? Anonymkode: 12e95...ccf Du får oppdatert oss om du fortsatt lever i morgen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #16 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg fikk matforgiftning av dette en gang. Venninnen min hadde samme opplevelse som meg, så det var nok grunnet risen. Hang på toalettskåla et par timer, men det gikk over. Du kan være heldig å slippe unna. Anonymkode: fa355...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 30. mars 2023 #17 Del Skrevet 30. mars 2023 I verste fall blir du matforgiftet og kaster opp, men det overlever du.. er du ikke dårlig, er det ikke et problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #18 Del Skrevet 30. mars 2023 IneT skrev (1 minutt siden): I verste fall blir du matforgiftet og kaster opp, men det overlever du.. er du ikke dårlig, er det ikke et problem.. Det stemmer ikke. Man kan dø av å spise pasta og ris som ikke har vært oppbevart riktig. Men det er sjeldent. Anonymkode: 3e9c3...469 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 30. mars 2023 #19 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Man kan dø av å spise pasta og ris som ikke har vært oppbevart riktig. Men det er sjeldent. Anonymkode: 3e9c3...469 Man kan dø av alt men man kan da ikke tenke det, kan dø av stråling å, tør du å holde i telefon eller pc? Serr… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #20 Del Skrevet 30. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det stemmer ikke. Man kan dø av å spise pasta og ris som ikke har vært oppbevart riktig. Men det er sjeldent. Anonymkode: 3e9c3...469 De som har dødd av dette har spist pasta/ris som har stått ute i dagevis. TS sin mat har stått ute en dag Anonymkode: fa355...e79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå