Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen På 16 år skal søke sommerjobb og vi må hjelpe han med å skrive søknad og CV av ulike årsaker (diagnose, lese og skrive vansker) Arbeidsgiver ønsker søknad med CV pr. epost. Er det da ok at at en av foreldrene kan benytte sin epost for å sende denne søknaden, eller bør han bruke sin egen epost? (eposten hans er selvsagt oppført i CVen, og vil ev få svar der)

Jeg tenker at han er ung og at dette ikke er så nøye, hvilken epost søknaden kommer i fra, eller?

Andre råd og tips tas gjerne i mot. 

Anonymkode: 0d384...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at dere ikke vil at han skal bruke sin egen e-post? Jeg tviler på at bruk av foreldrenes e-post vil være en grunn til at han ikke får jobben, men hvis han har egen, hadde jeg vel brukt den.

AnonymBruker
Skrevet

Det er han, ikke foreldrene, som søker jobb. Jeg mener helt klart at hans epostadresse er den som skal brukes.

Anonymkode: fd65a...818

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er dere dere som foreldre som søker jobb? eller er det sønnen? Og nei, det er ikke selvsagt at han får svar på sin egen e-post bare fordi den står på CVen. 

Anonymkode: 1f810...787

AnonymBruker
Skrevet

Han er 16!  Ikke 6 år! La ham få ordne dette på egen hånd! 

Anonymkode: 565fb...717

• Nyttig 1
Skrevet

Helt supert at dere hjelper han med å skrive søknad og CV. Viktig å legge merke til hva de søker etter og hvilke kompetanse han vil kunne tilby so sommervikar. 

Jeg ville fått han selv til å sende søknaden fra hans epost. 

For de som mener foreldre ikke skal hjelpe å skrive søknad, hvorfor i alle verden skal de ikke det?  Klart vi ønsker å hjelpe barna til å øke sine sjanser til å få jobb. 

Jeg har hjulpet egne barn,  andre barn med søknad og CV  og også venner som søker nye jobber. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville sendt e-post fra den e-post adressen man vil ha svar til. Om det er sønnen din som skal søke jobb og e-posten med svar skal komme til han er det vel best at det sendes fra hans e-postadresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...